Mitä ajattelet miehestä kenellä on eri sukunimi kuin muulla perheellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lailai"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lailai"

Vieras
Tuli toisesta ketjusta mieleen, kun kysyttiin että mitä ajattelet jos naisella on eri sukunimi kuin muulla perheellä.

Esim. Äiti on Anna Nieminen, lapset Matti Nieminen ja Maija Nieminen ja Marko Mäkinen.

Ajatteletko että mies ei ole lasten isä? Äidin uusi mies? Muuttuuko asia jos lapsia on vain yksi?

Sulla on paljon luppoaikaa.

Jos naisella on kaunis sukunimi ja miehen sukunimi on vaikkapa Karjula tai Rakkolainen, niin mitäs luulet?

Kumman nimellä lapset ovat?

Mikäli lapsi kuluu molemmille, pidän perhettä todella outona, ja aivan eri planeetalta, tai että vaimo on päällepäsmäri, ja mies tossun alla. Mikäli lapsi ei kuulu molemmille, niin sitten tottakai ajattelen, että kyseessä on uusperhe, joka ei sekään nyt hurraamisen paikka ole...

Meillä on miehen kanssa yhteinen lapsi, ja lapsella on minun sukunimi. Ei olla siis naimisissa. Kummallakkaan ei ole mitenkään erityisen harvinainen eikä ruma sukunimi, mutta halusin lapselle saman nimen kuin itselläni on.

Ajattelen, että ei ole lapsen isä. Jos kuitenkin on, ajattelen että on vastuuton luuseri, joka ei ota vastuuta perheestään eikä haluaisi edes sitoutua. Todennäköisesti vahinkolapsi, jonka nainen vaan päätti pitää.

No yleensä en ajattelisi varmaan mitään sen enempää miehestä kuin hänen isyydestään. Mutta jos jostain syystä ajattelisin, ajattelisin enemmänkin niin, että hienoa että nainen on pitänyt oman nimensä ja että perhe on antanut lapsillekin äidin nimen.

mitään; se on jokaisen oma asia miten sukunimiasiat hoidetaan. En ole edes tajunnut, että jotain pitäisi ajatella..

Nimim. avoliitossa jo 13 vuotta, kolme lasta, lasten sukunimi äidin (sointui paremmin esikoisen etunimeen...)

Mun tänhetkisessä perheessä on 3 eri sukunimeä (aikuisilla omansa ja lapsilla isänsä nimi joka eri kuin mulla). Mulle on aika yhdentekevää, ei haittaa minua ja jos jotain ulkopuolista haittaa niin sitten haittaa.

Se mita ajattelen, riippuu ihan siita miehesta.

Mita sukunimiasiaan tulee, meilla synty lapset ennenku mentiin naimisiin ja saivat minun sukunimeni. Kun mentiin naimisiin, halusin sailyttaa nimeni- myoskaan miehella ei ollut mitaan sita vastaan etta kaikkien nimet sailyy ennallaan.

[QUOTE="vieras";28848228]Sulla on paljon luppoaikaa.

Jos naisella on kaunis sukunimi ja miehen sukunimi on vaikkapa Karjula tai Rakkolainen, niin mitäs luulet?

Kumman nimellä lapset ovat?[/QUOTE]

Tiedän ainakin kaksi naimisissa olevaa paria, joilla syy lasten sukunimeen on juurikin tämö. Enkä osaa pitää sitä mitenkään outona.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28849371:
Tiedän ainakin kaksi naimisissa olevaa paria, joilla syy lasten sukunimeen on juurikin tämö. Enkä osaa pitää sitä mitenkään outona.

Kiitos tästä. Näin juuri meillä on toimittu. Olen kauhuissani noista joistain aikaisemmista viesteistä, että mies ei ottais vastuuta tai olis piilohomo. Ilmeisesti meidän perheestä siis ajatellaan noinkin rumasti. No... en välitä. Olemme naimisissa, molemmilla aikuisilla omat nimensä ja lapsilla minun koska on kaunis ja erikoinen. (miehen nimi on tosi tavallinen).

Onpa lapsellisia vastaajia pesiytynyt tähän ketjuun.

Itse en ole ainakaan tähän mennessä ajatellut moisista tapauksista yhtään mitään, kuten en ajattele siitäkään, että naisella on eri sukunimi, kuin muulla perheellä.
Seksuaalisesta suuntautumisesta se nyt vähiten kertoo.

Ainoastaan jotain tiettyjä tapauksia pidän..noh, en ajattele mitään positiivista.
Esimerkit näistä ovat nainen ja mies saavat lapsia, mutta nainen kantaa lähes yksin vastuun lapsista ja kodista, vaikka mies on joku 8-16-tyyppi ja voisi siis osallistua ihan yhtälailla, kuin nainenkin.
Jos tuollaisessa tapauksessa vielä kermana kakun päällä naisella on eri sukunimi, kuin muulla perheellä, pidän naista vähän reppanana, sellaisena pikku tossuna.

Toinen esimerkki on nää perheet, missä lapsia on monen eri kumppanin kanssa tehty, jokaisella heillä eri sukunimi kuin päätoimisella huoltajallaan (yleensä nainen) ja sit tää huoltaja menee vielä uusiin naimisiin ja ottaa taas jonkun aivan randomin sukunimen itselleen.
Noista tulee sellainen mielikuva, että elämänhallinnassa on jotain ongelmia ja tyyppi on impulsiivinen.

Vähän OT, mutta tuli aiheesta mieleen.
Selkeintä mielestäni on, että yhdellä perheellä on sama sukunimi, oli se sitten miehen tai naisen.

Meillä on näin. Eli kaksi lasta, joista toinen on minun edellisestä suhteesta (minun sukunimelläni) ja toinen yhteinen. Miehelle oli ihan selvä asia, että tämä yhteinenkin lapsi tulee minun sukunimelleni, jotta lapsilla on sama sukunimi. Niin, ja naimisiin ei mennä, koska minä en halua. Että se siitä vastuuttomasta miehestä...

Yhteistyössä