Mitä ajattelet tällasesta miehestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Me ollaan lasten kanssa oltu oikeesti kovassa kuumeessa, mies ei. mutta yrittää kokoajan tekeytyä sairaaksi mm. äsken mittasi lämmön ja valehteli mulle, olevansa kuumeessa vaikkei todellisuudessa ollut. Päivällä valitteli että paikkoja särkee ja hyvin on jaksanu kaikenlaista touhuilla...influenssasta ei merkkiäkään, toisin kuin meillä oikeesti kipeillä.

Mulle tulee sellanen olo, että jos tosissaan pitää tollasesta valehdella, niin mistä kaikesta muusta se valehtelee.

Kysyin suoraan että miks tollasesta piti valehdella, niin alko epämääräinen selittely ja puhui itsensä enemmän vaan pussiin.

Mun mielestä kans tosi rasittavaa, aamusta asti yrittänyt keksiä jos millasia sairauden oireita, vaikka hyvin jaksaa jalkeilla olla ja kuumemittari näytti 36,8...vaan valehteli sen näyttävän enemmän. Koko ajan valittaa kuinka palelee jne. Kun mulla eilen nousi kuume melkein 39, makasin sängyssä ja olin todella kipeä...liikkuminenkin teki kipeää, peitto ihoa vasten sattui jne. nyt toisella lapsista sama tilanne. Miksi helvetissä miehen pitää tekeytyä sairaaksi kun tyhmäkin näkee ettei sitä ole.

Miehellä on taipumusta valehteluun, liioitteluun, valkosiin valheisiin...aina joku muu on parempi kuin totuus. Mut jotakin rajaa sentään...valehdella nyt tollasesta.

Se että joutuisi passaamaan ei voi olla syy, koska mä oon tänään sairaasta olosta huolimatta huolehtinu lapset ja itseni. Ilmeisesti se haluaa syyn, jotta mun pitäis passata viel sitäkin.

ap

Voihan tuohon keksiä positiivisen selityksenkin. Mies on niin pahoillaan siitä, että te kaikki muut sairatatte niin kovin ja hän vain on terveenä. Hän tuntee syyllisyyttä siitä, että saa olla terveenä ja siksi hän esittää sairasta. Sulla on niin herkkä mies, ettei kestä katsella teidän sairastamista, kun itse saa olla terveenä.

Onpa veijari onnistunut hommaamaan itselleen tosi tyhmän muijan.

Kiitos, mutta en mä silti tyhmä ole. Kuka sanoi että mä uskon tota soopaa mitä se suoltaa. Ja ei se ollut tollanen kun joskus tavattiin, vasta lasten syntymän myötä on muuttunu kokoajan pahemmaksi. Tai sit se on ollu tollanen aina, mut vaan onnistunu alussa peittämään sen. Ollaan siis oltu 13v. yhdessä.

ap

Todella rasittavaa. Ja säälittävää. Ja epämiehekästä. Ja ala-arvoista. Mulla palais käämit aivan välittömästi tuollaiseen pelleilyyn, jos kotona olis kipeitä lapsia ja kaiken lisäksi viellä itsekin! Kyllä niin sais mies mennä äitinsä luoksen lussuttamaan.

[QUOTE="vieras";27884505]Voihan tuohon keksiä positiivisen selityksenkin. Mies on niin pahoillaan siitä, että te kaikki muut sairatatte niin kovin ja hän vain on terveenä. Hän tuntee syyllisyyttä siitä, että saa olla terveenä ja siksi hän esittää sairasta. Sulla on niin herkkä mies, ettei kestä katsella teidän sairastamista, kun itse saa olla terveenä.[/QUOTE]

Enpä usko, mitä nyt olen oppinut tuntemaan sitä 13-vuoden aikana, niin empaattisuus on täysin vieras käsite, itsekäs tuo on ku mikä. Se ei pysty edes lastaan lohduttamaan kun tämä itkee, vaan katselee vieressä ja odottelee kunnes minä riennän paikalle.

ap

[QUOTE="vieras";27884486]
Miehellä on taipumusta valehteluun, liioitteluun, valkosiin valheisiin...aina joku muu on parempi kuin totuus. Mut jotakin rajaa sentään...valehdella nyt tollasesta.

ap[/QUOTE]
Tässähän se syy sairaaksi tekeytymiseen on. Luulenpa, että miehesi valehtelee sen vuoksi, että hän haluaa valehtelullaan tehdä muut tyytyväiseksi. Sama on tuon sairastamisen kanssa. Jostain syystä hän kokee, että on epäreilua, että hän on terve muiden sairastaessa. Sen vuoksi hän valehtelee olevansa sairas.

Mulla on myös valehteleva mies. Hän saattaa valehdella ihan mitättömissä yhdentekevissä asioissa. Olen kysynyt mieheltäni, miksi hän valehtelee, ja syyksi hän kertoi sen, että haluaa miellyttää muita.

[QUOTE="vieras";27884539]Enpä usko, mitä nyt olen oppinut tuntemaan sitä 13-vuoden aikana, niin empaattisuus on täysin vieras käsite, itsekäs tuo on ku mikä. Se ei pysty edes lastaan lohduttamaan kun tämä itkee, vaan katselee vieressä ja odottelee kunnes minä riennän paikalle.

ap[/QUOTE]
Just samanlainen kuin minun mieheni. Täysin kyvytön lohduttamaan läheisiä. En usko, että hän toimii niin ilkeyttään, vaan yksinkertaisesti hän ei kykene muuhun. Mutta jos perheen ulkopuolisesta on kyse, niin silloin hän tekee kaikkensa toisen hyväksi. Mielestäni se on jonkinlaista näyttelemistä. Ihan kuin hänellä olisi joku rooli päällä koko ajan kodin ulkopuolella. Me on oltu yksissä yli 20 vuotta.

[QUOTE="vieras";27884507]Kiitos, mutta en mä silti tyhmä ole. Kuka sanoi että mä uskon tota soopaa mitä se suoltaa. Ja ei se ollut tollanen kun joskus tavattiin, vasta lasten syntymän myötä on muuttunu kokoajan pahemmaksi. Tai sit se on ollu tollanen aina, mut vaan onnistunu alussa peittämään sen. Ollaan siis oltu 13v. yhdessä.

ap[/QUOTE]

Väärin meni. Sinä olet lisääntymisvietin hormonihuuruissa kuvitellut hänet jonkulaiseksi, ja nyt tasaannuttuasi ovat silmäsi alkaneet aueta...

Miksi pitäis miellyttää tekeytymällä sairaaksi, miks mä toivoisin että mieskin olis sairaana...juuri kun siitä puhuttiin, että se nyt vielä puuttuisi jos koko perhe olis samaan aikaan influenssan kourissa...että toivottavasti ei. Eli ei mee läpi tuo miellyttäminen.

Mies on mm. valehdellut puhelimensa hajonneen, koska oli niin kateellinen minun ostamastani uudesta puhelimesta, eikä halunnut jäädä kakkoseksi siinä, että minulla olisi parempi ja tehokkaampi. Vaan kun ei ollut sillä hetkellä rahaa molemmille ostaa ja mulla oli isompi tarve, miehellä kuitenkin uudehko puhelin vielä.

ap

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;27884606:
Just samanlainen kuin minun mieheni. Täysin kyvytön lohduttamaan läheisiä. En usko, että hän toimii niin ilkeyttään, vaan yksinkertaisesti hän ei kykene muuhun. Mutta jos perheen ulkopuolisesta on kyse, niin silloin hän tekee kaikkensa toisen hyväksi. Mielestäni se on jonkinlaista näyttelemistä. Ihan kuin hänellä olisi joku rooli päällä koko ajan kodin ulkopuolella. Me on oltu yksissä yli 20 vuotta.

Just tollanen se on, ulkopuolisille mielinkielin, omalle perheelle jotain aivan muuta.
Harmittaa vaan että tuli aikoinaan valittua väärin, nyt kun miettii niin en voi kuvitella eläväni tuon kanssa lopun elämääni.

ap

Sun miehelläsi on asiat kyllä heikommin kuin minun miehelläni, ellei sitten sairautesi saa asioita näyttämään normaalia mustemmilta. Uskon, että miehelläsi on jotain samankaltaista on taustalla kuin minunkin miehelläni. Terapia olisi tarpeen miehellesi. Onkohan hänen lapsuudessaan ollut jotain traumaattista vai mistä lie tuo valehtelu ja ihmetunteet ovat saaneet alkunsa.

[QUOTE="vieras";27884414]Me ollaan lasten kanssa oltu oikeesti kovassa kuumeessa, mies ei. mutta yrittää kokoajan tekeytyä sairaaksi mm. äsken mittasi lämmön ja valehteli mulle, olevansa kuumeessa vaikkei todellisuudessa ollut. Päivällä valitteli että paikkoja särkee ja hyvin on jaksanu kaikenlaista touhuilla...influenssasta ei merkkiäkään, toisin kuin meillä oikeesti kipeillä.

Mulle tulee sellanen olo, että jos tosissaan pitää tollasesta valehdella, niin mistä kaikesta muusta se valehtelee.

Kysyin suoraan että miks tollasesta piti valehdella, niin alko epämääräinen selittely ja puhui itsensä enemmän vaan pussiin.[/QUOTE]

En tiedä. Lapsellista, en osaa muuta sanoa. Tulee mieleen vähän jotkut ala-aste ajat kun huijattiin että ollaan kuumeessa kun ei huvittanut lähteä kouluun.

Yhteistyössä