MItä ajattelette, jos lapsenne saavat joululahjaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraasssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraasssa

Vieras
huonommat lahjat kuin itse olet ostanut lahjojen antajan lapsille? Jos siis olet ostanut siskosi lapsille hyvät, kalliit lahjat ja ostanut ne sydämellä ja omat lapsesi saavat siskoltasi jotain krääsää, joka ostettu Halpahallista. Mitä ajattelet?

No, jos tiedän, että sisarukseni perheellä ei taloudellisesta tilanteesta johdu tää lahjan hallista, niin pistän muistiin että tämä taso meillä ensivuonna.

Lisään tähän vielä, että tänä vuonna oon hankkinut siskoni lapselle useamman paketin koska tiedän. Että siskollani on tosi tiukka elämäntilanne nyt.

Mä annan lahjoja sen takia, että mulle tulee siitä hyvä mieli ja toivon että lahjan saajalle tulee myös hyvä mieli. Ihan sama mulle tuleeko kyseiseltä henkilöltä takasin lahjoja ja jos, niin mitä. Tuntuu kyl vahvasti, että jos mä haluun säilyttää hyvän joulumieleni (joka siis mulle ei todellakaan tuu materiasta) niin kannattaa pysytellä näin joulun aikaan kaukana tältä palstalta. Koko ajan tursuaa toinen toistaan paskempia ja itsekkäämpiä aloituksia.

Poikani kummi (kaverini) osti 10e lahjan pojalle ja mä ostin kummin tytölle 80e lahjan vaikken oo ees sen kummi, voi iiiiiiiik....

Mitä väliä? Ehkä hän ei oo keksinyt mitään muuta, rahasta tiukkaa tms..??

No en mä nyt ihmeempiä ajattelisi tai loukkaantuisi asiasta, mutta ehkäpä asia jäisi sen verran tuonne korvan taakse muhimaan, että seuraavana jouluna en niin kovin stressaisi tämän sukulaislapsen lahjasta, vaan saattaisin minäkin hakea alehallista jonkin edullisen lelun.

[QUOTE="Vilma";29360584]No en mä nyt ihmeempiä ajattelisi tai loukkaantuisi asiasta, mutta ehkäpä asia jäisi sen verran tuonne korvan taakse muhimaan, että seuraavana jouluna en niin kovin stressaisi tämän sukulaislapsen lahjasta, vaan saattaisin minäkin hakea alehallista jonkin edullisen lelun.[/QUOTE]

Vähän menee se idea tuossa kyllä, että miksi niitä lahjoja annetaan :O

Kyllä mä antaisin samoille lapsille kuin nytkin paketit, aivan samanlaiset kuin nytkin, vaikka heiltä ei tulisi yhtään mitään.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Vähän menee se idea tuossa kyllä, että miksi niitä lahjoja annetaan :O

Kyllä mä antaisin samoille lapsille kuin nytkin paketit, aivan samanlaiset kuin nytkin, vaikka heiltä ei tulisi yhtään mitään.

No mun täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että ostan lahjoja oikeastaan vain tavan vuoksi, siksi että niitä "kuuluu" antaa tai niin on sovittu. Meillä on suvussa sovittu, että vain lapsia lahjotaan. Niinpä ostan joka vuosi näille tietyille suvun lapsille lahjat, koska tiedän että omatkin saavat muilta sukulaisilta. Hyvin voisin jättää lahjomattakin. Että sillä varmaan selittyy tuo, että en mielelläni ostele esim. 50€ lahjaa sukulaismuksulle, jos omani saavat heidän pereheeltä 10€ krääsän, joka hajoaa samantien.

mua vituttaa suoraan sanoen lahjojen hintavertailut, itse en tässä taloudellisessa tilanteessa ihan hirveän erikoista pysty ostamaan, omien lasteni lisäksi kun on vielä 7 sisarusten lasta, joille lahjat pitää ostaa... tein villasukat ja tumput, jokaisen mieliväreillä, lisäksi laitoin pakettiin lakupussit ja 5e setelit.

Minua sylettää, kun miehen sisko odottaa (kieli pitkällä, HETI) aattona, että lapseni laittavat viestiä ja kiittelevät saamistaan lahjoista. Meillä kuitenkin JOULUPUKKI tuo lahjat!!

En oleta saavani (enkä kyllä saakaan!) mitään kiitosta hänen pojaltaan, vaikka kummi olenkin. Tosin, en kyllä laita nimeänikään, koska JOULPUKKIhan ne lahjat tuo...

Mä olen miettinyt, onko kettuilua, kun pieni tyttöni on saanut kahtena jouluna peräkkäin kummiltaan pyyhkeen.
Tuleekohan tänäkin vuonna, jännitystä jouluun. Alkaa olla pyyhekiintiö ja kaappi täynnä.

kyllä minäkin taidan sen verran pinnallinen olla, että ennen tympi kun meidän muksuille aina tuotiin jotain höpöä ja itse ostin kunnolliset lahjat. Olinkin jo pitkään toivonut että lahjonta sukulaisten kesken lopetettaisiin. Minusta oli jopa parempi, että ei tuoda lahjaa ollenkaan jos siihen ei ole varaa laittaa edes sitä 10e. Tunnetusti normi hintaista kivaa tai kestävää "juttua" ei vitosella tai alle saa.
Tosin meillä alkoikin kuulumaan "ei me osteta omille lapsille mitään kun sukulaisetkin ostaa" ja itse ei ostettu oiein mitään kunnollista. Useinkin yritin, että jos jokainen perhe laittaa sen 5e ja ostaa yhteisen lahjan niin saa jo paljon kivemman paketin ja jopa oikeasti jonkun mitä lapsi toivoo.

Mikäli mun lapsi omasta lahjastaan tykkäisi niin ihan se ja sama onko se maksanut kaksi vai kaksisataa euroa.

Ai sinua ei YHTÄÄN haittaisi, jos itse olet ostanut sukulaislapselle 100€ lahjan ja he tuovat sinun lapsellesi suklaapukin? Tai olet ostanut toiselle 50€ legosetin ja he antavat sinun lapsellesi euron heijastimen? Ei yhtään pistä miettimään?

Kyllä minua v*tuttaisi.

[QUOTE="Liisi";29361190]Ai sinua ei YHTÄÄN haittaisi, jos itse olet ostanut sukulaislapselle 100€ lahjan ja he tuovat sinun lapsellesi suklaapukin? Tai olet ostanut toiselle 50€ legosetin ja he antavat sinun lapsellesi euron heijastimen? Ei yhtään pistä miettimään?

Kyllä minua v*tuttaisi.[/QUOTE]

Siis se lahja on mun lapselle eikä mulle?? Euron heijastin olis kyllä ehkä perseestä, mutta jos lapsi siitä tykkäis niin mitäs mää siitä nillittäisin.

[QUOTE="Liisi";29361241]Mutta meinaat, että seuraavanakin jouluna ostat sukulaislapselle sen 100€ jutun, silläkin uhalla että lapsesi saisi taas jonkin avaimenperän??[/QUOTE]

Siskon lapsilleko se kuuluu kostaa jos niiden äiti ei osaa/halua/viitsi/ei ole varaa isoja ja kalliita lahjoja ostaa? Lapsiahan siinä lahjotaan eikä äitejä. Ja joo, jos mä lapselle, kenen tahansa sellaiselle haluan lahjan ostaa niin en valkkaa sitä äidin pärstäkertoimen mukaan tai sen millaisia lahjoja se itse ostaa, hassu ajatus.

Mutta sua ei toki kukaan pakota ostamaan ens jouluna arvokkaampia lahjoja, kunhan kerroin mitä itse ajattelen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siskon lapsilleko se kuuluu kostaa jos niiden äiti ei osaa/halua/viitsi/ei ole varaa isoja ja kalliita lahjoja ostaa? Lapsiahan siinä lahjotaan eikä äitejä. Ja joo, jos mä lapselle, kenen tahansa sellaiselle haluan lahjan ostaa niin en valkkaa sitä äidin pärstäkertoimen mukaan tai sen millaisia lahjoja se itse ostaa, hassu ajatus.

Mutta sua ei toki kukaan pakota ostamaan ens jouluna arvokkaampia lahjoja, kunhan kerroin mitä itse ajattelen.

Mä peesaan ihan täysillä! Oiskohan erona näihin hinnanvahtaajapalstamammoihin että mä ihan oikeesti välitän ja rakastan näitä sukulaislapsia, joille lahjoja ostelen??? Mä voin aivan rehellisesti käsi sydämellä sanoo, että mieluusti ostan ens vuonna ja tulevina vuosina näille lapsille hintaa katsomatta mahdollisimman mieluisan lahjan, ilman mitään taka-ajatuksia sen suhteen, että mitä siskoni ostaa mun lapsille vai ostaako mitään...

[QUOTE="tööt";29361496]Mä peesaan ihan täysillä! Oiskohan erona näihin hinnanvahtaajapalstamammoihin että mä ihan oikeesti välitän ja rakastan näitä sukulaislapsia, joille lahjoja ostelen??? Mä voin aivan rehellisesti käsi sydämellä sanoo, että mieluusti ostan ens vuonna ja tulevina vuosina näille lapsille hintaa katsomatta mahdollisimman mieluisan lahjan, ilman mitään taka-ajatuksia sen suhteen, että mitä siskoni ostaa mun lapsille vai ostaako mitään...[/QUOTE]

Just näin! Mikäli jotain mieluista haluan lapselleni lahjaksi niin hankin sen lapsen isän kanssa ihan itse, enkä odota sitä muilta.

Yhteistyössä