Mitä ajattelette tällaisesta ihmisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinvain

Vieras
22 v. nuori äiti, jolla vajaa 2v lapsi. Eronnut lapsen isästä.
hoitaa kotona lasta, ja on todella hyvä ja rakastavainen äiti lapselleen.

Mutta raha asiat aika onnettomat, kaikki tulee nenän eteen, naisella ei koulutusta, on kylläkin menossa kouluun kun lapsi täyttää 3v.
Naisen vanhemmat ostanu heille auton ja maksaa kulut, hommannut asunnon, maksaa kaikki kulut paitsi vuokran, puhelimen ja muut pikkulaskut.

Lisäksi nainen sai juuri oman hevosen, ja tallipaikan maksaa tietenki vanhemmat.

Onko tää nyt ihan aikuismaista antaa vanhempien kustantaa ihan kaikki kun kuitenkin itsellä jo omakin lapsi ketä pitäs elättää?

Noh, kukin tyylillään. Mikäs tuossa. En mä haluis olla vanhempieni lompakolla, mutta jos joku muu haluaa olla ja se on tosiaan kaikille osapuolille ok, niin ei siinä sitten mitään.

Kaikki muu ok, paitsi tuo hevosen ja tallipaikan ottaminen. Jos vanhemmat haluavat auttaa ja rahaa riittää niin mikäs siinä, kunhan eivät enempää kannusta tuommoiseen elämäntyyliin.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Noh, kukin tyylillään. Mikäs tuossa. En mä haluis olla vanhempieni lompakolla, mutta jos joku muu haluaa olla ja se on tosiaan kaikille osapuolille ok, niin ei siinä sitten mitään.

Peesi.
Onhan se ihan hyvä, jos isovanhemmat tukevat perhettä, etenkin kun pienokaisella on älyllinen kehitysvamma, sitäkö tarkoitit vajaalla?

hienoa että on tuollaiset vanhemmat! mun miehen vanhemmat myös auttaa rahallisesti ja on ostanu mm. auton. jos on rahaa "kun roskaa" ei velkoja, eikä suurempia menoja, miksei saa auttaa omaa lastaan joka sitä apua tarvitsee? tuskin ois kiva jos kaveris olis velkahelvetissä..

Alkuperäinen kirjoittaja almiina:

Peesi.
Onhan se ihan hyvä, jos isovanhemmat tukevat perhettä, etenkin kun pienokaisella on älyllinen kehitysvamma, sitäkö tarkoitit vajaalla?

NO EN! :D

Tajusko kaikki sen nyt niin. Siis ihan terve lapsi on, mutta himpun verran alle 2vuotias.

Minä kyllä voisin vastaavassa tilanteessa (siis jos rahoissani olisin) hommavani tytölle tuon hevosenkin:) En aio viedä hautaan (tai tuhkaukseeni) killinkiäkään, joten jos rahhaa olisi laittaa hevoseenkin ja rakas harrastus olisi, niin mikä etten sitten sitä ostaisi :)

No 22v ei kyllä ole mikään kovin nuori enää, siis äidiksi, joten ei ole ihan normaalia käytöstä aikuselta :o

Jos olisi joku 16v äiti niin joo...mutta ihan normaalin ikäseltä..huh.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No 22v ei kyllä ole mikään kovin nuori enää, siis äidiksi, joten ei ole ihan normaalia käytöstä aikuselta :o

Jos olisi joku 16v äiti niin joo...mutta ihan normaalin ikäseltä..huh.

Tuota, minä en osaa taas ollenkaan ajatella ikää, vaan (iso)vanhempien yleistä varallisuutta.

Jos olisin rikas, mulle olisi aivan taivaan sama, onko "avustettava" lapseni 15 vai 35-vuotias :)

Alkuperäinen kirjoittaja mietinvain:
22 v. nuori äiti, jolla vajaa 2v lapsi. Eronnut lapsen isästä.
hoitaa kotona lasta, ja on todella hyvä ja rakastavainen äiti lapselleen.

Mutta raha asiat aika onnettomat, kaikki tulee nenän eteen, naisella ei koulutusta, on kylläkin menossa kouluun kun lapsi täyttää 3v.
Naisen vanhemmat ostanu heille auton ja maksaa kulut, hommannut asunnon, maksaa kaikki kulut paitsi vuokran, puhelimen ja muut pikkulaskut.

Lisäksi nainen sai juuri oman hevosen, ja tallipaikan maksaa tietenki vanhemmat.

Onko tää nyt ihan aikuismaista antaa vanhempien kustantaa ihan kaikki kun kuitenkin itsellä jo omakin lapsi ketä pitäs elättää?

Hmmm.. no eihväthän vanhemmat nyt kuitenkaan ihan (eikä edes läheskään) kaikkia kustanna, jos nainen maksaa oman vuokransa, puhelimen ja muut laskut.. Sitten olisi vähän outoa jos maksaisi myös kaiken tuon, kantaisi ruuat kaupasta jne...

Eli ei niinkään outoa tuo. Vanhemmat haluaa auttaa yh:ksi jäänyttä lastaan, ja jos heillä raha piisaa niin mikäs siinä. Olisikohan naisella sitten aikomus tulevaisuudessa hoitaa kaikki itse, kun saa ammatin ja työpaikan...

No mun mielestä on hienoa, että vanhemmat helpottavat lapsensa ja lapsenlapsensa elämää, kos se kerran on mahdollista. Toisaalta ajattelen, että vanhemmat helposti tekevät karhunpalveluksen lapselleen, jos lapsi ei joudu itse ottamaan vastuuta elämästään, vaan saa kaiken valmiina...Vähän kaksipiipuinen juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja adskj:
No mun mielestä on hienoa, että vanhemmat helpottavat lapsensa ja lapsenlapsensa elämää, kos se kerran on mahdollista. Toisaalta ajattelen, että vanhemmat helposti tekevät karhunpalveluksen lapselleen, jos lapsi ei joudu itse ottamaan vastuuta elämästään, vaan saa kaiken valmiina...Vähän kaksipiipuinen juttu...

Kyllä se meillä kaikilla, jos vanhaksi eletään, on edessä elo ilman vanhempia ja niiden antamaa turvaa... Eikä tuossa tilanteessa minusta ole kyse siitä, ettei ottaisi elämästä vastuuta. Hoitaa lasta kotona ja on hyvä ja rakastava äiti. Jos vanhemmilla on taloudellisesti mahdollista auttaa, on mielestäni enmmän kuin hienoa, että niin tekevät.

Itse ainakaan en haluaisi "kouluttaa" lastani siten, että antaisin hänen kitua rahattomana, jos minulla olisi rahaa. Mielellään antaiin eläessäni sitä rahaa, ja katsoisin, kun lapsi helpommalla pääsee. Haudasta en kurkkimaan pääsisi, kuinka perinnölle käy...

Alkuperäinen kirjoittaja almiina:

Peesi.

Näin.

Sillä on todella hyvä tuki ja turva vanhemmistaa. Jättäisitkö itse lapsesi kituamaan jos olis ko. tilanne ja sulla rahaa, että voisit auttaa? Ihminen on lapsi vanhemmilleen aina.

Yhteistyössä