Mitä ajattelette tästä *täydellinen kyllästyminen miehen käytökseen*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lähteäkö vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lähteäkö vai ei?

Vieras
Minulla on tulossa tentti, johon kotona lukeminen maksaa minulle 160 ? päivä menetettyinä palkkatuloina. Lapsi sairastui, ja jäin hänen kanssaan kotiin. Mies meni töihin tienaamaan. Sovimme, että minä luen illan ja mies tulee ajoissa kotiin. Luvuillani on kiire.

Kun soitin miehelle kuudelta, hän lupasi olla kotona 10 min kuluttua. Soitin miehelle uudelleen, ja kysyin, onko hän ravintolassa. Mies myönsi, ja totesin ihan rauhallisella äänellä olevani vihainen hänen käytöksestään. Ts. että meni ravintollaan eikä tullut kotiin päästämään minua lukemaan kuten sovimme. Odotin häntä kotiin joskus 16.30-17 aikoihin, hän tuli n. 18.15 tai 18.30.

Mies raivostui ja sanoi minun olevan kohtuuton ja pilaavan hänen elämänsä. Koska hänellä ei ole vapaa-aikaa ja valintan spontaanista ravintolareisusta. En yleensä valita niistä, mies tekee niitä kyllä n. kerran 2 viikossa, mutta nyt lukeminen odotti. Tosia-asia myös on, että minä en KOSKAAN pääse minnekään. Mies pääsee, on ollut firman bileissä ja firman risteilyillä sekä urheilee kun vaan haluaa sekä tekee niin pitkää päivää kun haluaa. Mies on se meistä, joka on ollut kavereiden kanssa ulkona ja saa mennä lähes aina, kun sitä vaan pyytää. Ei kyllä tosin kavereiden kanssa halua olla niin usein.

Mies ei halua päästää minua oman työpaikkani tapahtumiin tai juhliin, kavereiden kanssa ulos, eikä muutoinkaan mihinkään. Hoidan täysin yksin kodin sekä 80 - 90 % lapsen. Menetän palkkatuloja, koska pidämme lasta lyhyempää päivää hoidossa, voisin painaa ylitöitä 30-40 euron tuntipalkalla, mutta en miehen työn takia takia voi.

Mies vetoaa oikeudellaan pitää vapaata kotitöistä ja lapsenhoidosta (minä olen palkattomasti aina hoitamassa häntä lapsen ollessa kipeä ja työni kärsii) siihen, että hän kustantaa meille hienoa asuntoa ja hienoa autoa.

No, minullakin on auto, mutta päätimme myydä sen pois ja mies sai korvauksena siitä, että käytän hänen autoaan muutaman tonnin myynnin tuottamaa rahaa. Myöhemmin alan maksaa autosta käyttökorvausta.

Tarjosin muuttaessamme yhteen miehelle uutta saunallista omistuskerrostaloasuntoa kivalla alueella ilmaiseksi asuttavaksi, jotta minun ei tarvitsisi myydä sitä pois. Mies kieltäytyi moisesta "luukusta" (55 m2) ja muutimme todella kalliiseen vuokra-asuntoon. En koe olevani velvoitettu maksamaan koko vuokran puiolikasta, koska minusta tässä asunnossa asuminen on rahanhukkaa. Mies ei suostu omistusasuntoon, josta suostuisin maksamaan toista lainanpuolikasta pois.

Olenko minä se kohtuuton? Olenko minä se siipeilijä ja ääliö, joka ei osaa ajatella?

Lakkaa kitisemästä ja ala elää luksusta minkä selvästi ansaitset. Ps. 30-40e/h on oikeasti kuitenkin aika köyhää vaikka tällä palstalla näyttääkin hyvälle.

Kirjoitit itse jo asian. Olet joustanut alusta asti väärin perustein.
Kyllä lapsi on puolet/ puolet kummankin vastuulla. Tämä on tätä kun jotkut miehet vielä yrittää elää kuten muinoin.

En jaksais edes nipottaa mistään tunnin tai puolentoista myöhästymisestä.

Muuhun en jaksa ottaa kantaa. Sun suhde, jos viihdyt tossun alla niin pysy siellä, jos et niin tee jotain.

Tuosta baariin poikkeamisesta olisin vihainen, koska mies tiesi että sulla oli tärkeää ja kiireellistä tekemistä ja oli luvannut tulla. Lapsellista käytöstä aikuiselta mieheltä.

Siitä että sä hoidat lapsen ja kodin yksin (ja menetät sen vuoksi vielä palkkatulojakin), mä en ikinä suostuisi tuollaiseen järjestelyyn. Ja jos toisella on vapaus mennä ja harrastaa, niin sitten toisellakin, ainakin silloin tällöin.

Raha-asiat teillä on järjestetty aika hankalan oloisesti ja kuulostaa siltä että miehesi nyhtää sua. Käyttökorvaus perheen autosta?!?

Asuntojutussa on nyt vaan tehtävä jokin kompromissi. Itsekin olisin kyllä omistusasunnon kannalla.

Kokonaisuudessaan kuulostaa siltä että miehesi se siipeilijä on ja hyväksikäyttää sinua.

Ai että risoo parisuhdekiemurat. Niihin on niin vaikea sanoa mitään tuntematta koko taustaa kunnolla ja tapaamatta ihmisiä. Itse haluisin myös tulla tänne kysymään neuvoa omaan miesongelmaani, mutta veikkaan vastauksen olevan "jätä se" niinkuin kaikissa muissakin täällä vuodatetuissa jutuissa.

Ei, et vaikuta siipeilijältä tai ääliöltä. Ei lupauksen rikkomista pysty perustelemaan tuossa tilanteessa oikein millään. Spontaani himo mennä raflaan? Nojoo. Vastuukenttä kotona vaatii huomiota, haloo. Koita puhua järkeä sille vähän lisää, kompromisseja ja rauhallista keskustelua ilman syyttelyä.

Yritän tässä olla kiljumatta, että "näytä sille sialle!" koska omalla kohdalla myös samantyyppistä ongelmaa. Hoidan kodin ja teen töitä kotona koneella (yrittäjä), mies taas huitelee firman pippaloissa ja kotiintuloajat on epämääräsiä "tuun sitte joskus, katotaa"... Siinä on hyvä yrittää suunnitella sitten omia menoja tai jos haluisi mennä ystävien kanssa tuulettumaan niin ei käy, tai saadaan raivari jostain jutusta ja aiheutetaan morkkiksia lähtemisestä.

Pakko kysyä, että mitä tarkoittaa se, että mies ei suostu päästämään naistaan ulos (pikkujoulut, kavereiden kanssa baariin, jne)?

Miten mies käytännössä estää naista lähtemästä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Pakko kysyä, että mitä tarkoittaa se, että mies ei suostu päästämään naistaan ulos (pikkujoulut, kavereiden kanssa baariin, jne)?

Vastaan nyt tähän ainakin omalta osaltani: ei mitenkään. Mutta osaa tehdä lähtemisestäni tuskasen jos vaan haluaa, ja yleensä aiheuttaakin morkkiksia kun lähden.

Itse tykkää huidella kaikissa firman kissanristiäisissä ja jatkoilla eikä pidä sitä yhtään pahana, pitäiskö munkin vaan alkaa järkätä omia firman pippaloita "työntekijöille"...hmm.

Mä TODELLAKIN jaksaisin jos olis kyse tenttiin lukemisesta! Joo, miehesi teki oikeasti kurjasti. Inhimillistä, joo, mutta kyllä tuosta saa kiukustua.

Ja tietty täältä saa näitä idioottikommentteja, oot lapsellinen ja mitäs otit tuollaisen miehen jne. Älä välitä. Katkeria rumia eronneita rouvia kaikki tyyni.

Mä just soitin raivoamissoiton miehelleni joka klo 17 soitti että saattaa mennä vähän tavallista myöhempään töissä, yrittää kyllä lähteä noin puolen tunnin kululuttua.

Mies tietää että mä olen ollut viime aikoina väsynyt (raskaana) ja vauva pahalla päällä - hampaita tai mitä lienee. Ja lopulta yhdeksältä soitin sille, oli vielä töissä, laitoin kännykän kiljuvan vauvan viereen (ei vaan suostunut nukkumaan ei mikään auttanut) ja annoin kuunnella, ja sen jälkeen aloin kiljua ite.

Juu. Lapsellista. Elämä on.

Ei suostu hoitamaan lasta/lapsia? Mitenpä siinä sitten menet, jos ei ole lapsille hoitajaa...

Muuhun en jaksa ottaa kantaa. Sun suhde, jos viihdyt tossun alla niin pysy siellä, jos et niin tee jotain.

Jos olisi etukäteen sovittu, että mies tulee aiemmin kotiin että pääsen lukemaan tenttiin niin kyllä vetäisin herneen nenuun. Miksi sitä satunnaista raflakeikkaa ei voitu heittää seuraavana päivänä.
Voisko olla, että mies on tässä se kohtuuton, koska häntä ei vois näköjään vähempää napata toisen tärkeään tenttiin lukeminen....

Alkuperäinen kirjoittaja osanottoni...:
Mä TODELLAKIN jaksaisin jos olis kyse tenttiin lukemisesta! Joo, miehesi teki oikeasti kurjasti. Inhimillistä, joo, mutta kyllä tuosta saa kiukustua.

No, en jaksais siltikään. Ei lapset mun tenttiin lukemistani häiritse.

Itsekin joskus myöhästelen.

Ja tietty täältä saa näitä idioottikommentteja, oot lapsellinen ja mitäs otit tuollaisen miehen jne. Älä välitä. Katkeria rumia eronneita rouvia kaikki tyyni.

Mä just soitin raivoamissoiton miehelleni joka klo 17 soitti että saattaa mennä vähän tavallista myöhempään töissä, yrittää kyllä lähteä noin puolen tunnin kululuttua.

Mies tietää että mä olen ollut viime aikoina väsynyt (raskaana) ja vauva pahalla päällä - hampaita tai mitä lienee. Ja lopulta yhdeksältä soitin sille, oli vielä töissä, laitoin kännykän kiljuvan vauvan viereen (ei vaan suostunut nukkumaan ei mikään auttanut) ja annoin kuunnella, ja sen jälkeen aloin kiljua ite.

Tosi lapsellista! Kukas sun käski raskautua kun talossa vielä vauva?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Tosi lapsellista! Kukas sun käski raskautua kun talossa vielä vauva?
Ne jotka tuli yhtenä yönä taivaalta! Ne Vihreet! Ne vaan kaappas mut ja nyt mä odotan Taivaan Lasta, tää on Ultramariinilapsi joka tuo rauhan maan päälle ja siksi Minä olen Valittu ja vauva ensimmäinen on vain tavallinen lapsi ei erityinen.

Ja lopulta yhdeksältä soitin sille, oli vielä töissä, laitoin kännykän kiljuvan vauvan viereen (ei vaan suostunut nukkumaan ei mikään auttanut) ja annoin kuunnella, ja sen jälkeen aloin kiljua ite.

:D :D

Yhteistyössä