H
hmm
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:No tuota, ehkä se on aiemmin ollutkin niin, että luonto karsii "heikot". Silloin joskus muinoin kun ei ollut kehittynyttä lääketiedettä. Lääketiede kehitetty ihmisten hyväksi. Sivistymättömässä yhteiskunnassa kenties annettaisiinkin kuolla. Ei ihminen enää luolissakaan asu, asiat muuttuvat. Varmasti ennenkin on pelastettu ihmisiä omilla, ajanmukaisilla metodeilla, miksipä ei enää?
Lääketiede ei periaatteessa ole luonnonmukaista niin onko luonto sitten tarkoittanut, ettei keskoset ja suurikokoiset vauvat jää eloon? Keskipainoiset jäävät oikeasti helpommin eloon, toki lääketiede on niin kehittynyt, että erot ovat kaventuneet. Mutta tavallaan keskosuuden määräävä geeni on "huonompi" kuin geeni, jonka vaikutuksesta syntyvä lapsi on keskipainoinen.
Luonnonmukaista on mun mielestä ihmisen kehittyminen, vaikka se on paljon pahaakin tuonut mukanaan. Ja ihmisen kehittymisen mukana se lääketiede tullut. Ei mielestäni ole ollut siis tarkoituskaan, että jäätäisiin jotenkin sitten jälkeen kehityksessä. Mitenköhän mie nyt selittäisin tän mun pointtini niin että edes joku ymmärtäisi... Siis jos ihmisen ei ois ollu määrä kehittyä, ei asuttais taloissa vaan luolissa. Ei oltais keksitty työkaluja eikä tulta. Kehitysaskelia kehitysaskeleiden jälkeen. Eli olisiko kehittyneen lääketieteen lisäksi muutkin kehitysaskeleet pitäny jäädä väliin jotta oltaisiin ns. luonnonmukaisia? Mihin se raja pitäisi vetää? Pitäiskö elvytys kieltää? Jos joku luiskahtaa veteen, antaa hukkua vaan koska oli niin tyhmä ("heikko" ) että meni sinne ohuille jäille kävelemään?
Jos ihan vain luonnon ja tämän maapallon kannalta katsotaan, ihminen ja ihmisen kehitys on tälle maailmalle syöpä, joka leviää, kasvaa ja lopulta tappaa isäntänsä. Eli sinänsä ihmisen kehitys ei palvele kenenkään muun etua kuin ihmisen itsensä.
Toisaalta tämä pallo tuhoutuisi aikojen saatossa joka tapauksessa, vaikka ihminen ei tuhoa nopeuttaisikaan: mikään ei kestä ikuisesti. Ei edes maapallo, vaikka ihminen täällä ei olisikaan.