Mitä ajattelisit, jos mies sanoisi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pojan äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pojan äiti"

Vieras
Poika pelaa jääkiekkoa. On siitä valtavan innostunut. Mies on lähtenyt mukaan jääkiekkotouhuihin jo heti kun poika aloitti pelaamisen. On mukana valmentamassa joukkuetta, ohjaa ja neuvoo poikaa, vie katsomaan pelejä kahdestaan ja käydään myös koko perhe yhdessä, ilmoittaa poikaa leireille jne.
Nyt kun keskustelimme pojan harrastuksesta sanoikin äkkiä, että ei oikeastaan ole koskaan pitänyt koko pelistä, eikä pidä nytkään. Itseasiassa sanoi, että hänestä koko jääkiekko on aina ollut typerä ja tyhmä peli, jossa ei ole mitään ideaa ja tekee kaiken vain pojan vuoksi. Olin vähän suu auki. Mitä tuosta pitäisi ajatella?????? Olen luullut, että mieskin on edes jotenkin innostunut, kun käyttää aikaa niin paljon ja pojankin kanssa katsoo tv:stä "innolla" pelejä jne.
En osaa selittää miksi tuntuu jotenkin yllättävän pahalta. Vaikka hänhän uhraa itsensä yhteisen lapsemme innostuksen vuoksi. Mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen tuo tuntuu jotenkin ehkä jopa kaksinaamaiselta. Vaikka kyse onkin tässä asiassa jääkiekosta, niin mitä muuta mies voi feikata noin taitavasti????

Miltä teistä tuntuisi?

Mä taas ajattelen jotenkin niin, että onneksi hän ei ole sanonut pojalle, mitä oikeasti ajattelee jääkiekosta. Muuten poika olisi saattanut lopettaa mielekkään harrastuksen ihan vaan siksi, että isän mielestä se on ihan typerä harrastus. Kyllä mun mieskin aina jaksaa kannustaa tyttöä tanssiharrastuksessa ja tulee katsomaan näytöksiä yms, vaikkei häntä voisi tanssi vähempää kiinnostaa.

No ehkä tuo mielipide on pikkuhiljaa kypsynyt ja paisunut vuosien varrella ja mies haluaa kuitenkin hoitaa suhdetta poikaansa ja auttaa pojalle tärkeässä harrastuksessa eteenpäin.

Olisihan se ollut rehellisempää kertoa pojalle totuus ja tappaa näin lapsen innostus koska ilmeisesti harrastus on isän ja pojan "yhteinen juttu". Ikävää, että tuollaisia kaksinaamaisia miehiä on maailmassa ja vielä ovat lapsiakin tehneet. Saisit äitinä ja naisena hävetä mokomaa miestä.

En mä niinkään sitä, että hänen olisi pakko pitää lajista josta ei pidä. Tai kertoa siitä pojalle. Mutta onhan paljon isejä, jotka eivät osallistu noin aktiivisesti lapsensa harrastukseen. Ja hänellä on omia harrastuksia, joihin olisi voinut ottaa mukaan yhteiseksi jutuksi. Tavallaan mua hämmentää se, että hän on vuosia vaikuttanut niin asialle antautuneelta ja "huijannut" kaikkia niin hyvin. Onko hän muutenkin noin hyvä feikkaamaan??? MIKÄ MUU MEIDÄN ELÄMÄSSÄ EI OLE TOTTA?? Tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan?

[QUOTE="alkup";26962199]Onko hän muutenkin noin hyvä feikkaamaan??? MIKÄ MUU MEIDÄN ELÄMÄSSÄ EI OLE TOTTA?? Tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan?[/QUOTE]

Älä nyt heittäydy dramaattiseksi tällaisen vuoksi. Ei tuo nyt sitä tarkoita, että mies on läpeensä epäluotettava.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Älä nyt heittäydy dramaattiseksi tällaisen vuoksi. Ei tuo nyt sitä tarkoita, että mies on läpeensä epäluotettava.

Nii :/ ehkä mun ei pitäisi. Mutta jotain erikoisen kylmää tuossa tavassa oli, jolla puhui pojalle erittäin rakkaasta asiasta. Ehkä ollaan erilaisia. En itse tiennyt tai tajunnut jääkiekosta ennen pojan harrastusta yhtään mitään. Mutta seurattuani peklejä, olen oppinut ymmärtämään ja pitämäänkin siitä melko kovasti. Yleensäkin asiat joihin tutustuu kunnolla alkavat myös jossain määrin kiinnostaa.

[QUOTE="alkup";26962199]En mä niinkään sitä, että hänen olisi pakko pitää lajista josta ei pidä. Tai kertoa siitä pojalle. Mutta onhan paljon isejä, jotka eivät osallistu noin aktiivisesti lapsensa harrastukseen. Ja hänellä on omia harrastuksia, joihin olisi voinut ottaa mukaan yhteiseksi jutuksi. Tavallaan mua hämmentää se, että hän on vuosia vaikuttanut niin asialle antautuneelta ja "huijannut" kaikkia niin hyvin. Onko hän muutenkin noin hyvä feikkaamaan??? MIKÄ MUU MEIDÄN ELÄMÄSSÄ EI OLE TOTTA?? Tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan?[/QUOTE]

Ehkä isä ei halunnut viedä poikaansa omaan harrastukseensa vaan siihen josta poika tykkää. On ihan helvetin paljon huonoja esimerkkejä jossa lapsi/lapset viedään harrastuksiin josta vanhemmat tykkäävät ja jotka lapselle ovat pakkopullaa mutta harrastetaan vanhempia miellyttääkseen.

Yhteistyössä