Mitä ajattelisit miehestä joka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appelsiini.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

appelsiini.

Jäsen
24.10.2013
34
0
6
ei suostu avioliittoon ja perheenlisäykseen ennen kuin naisella on vakituinen työpaikka?

Samalla mies on antanut ainoaksi vaihtoehdoksi että nainen muuttaa miehen luo maalle, paikkakunnalle jossa naisen on täysin mahdotonta löytää oman alansa töitä tai lähes tulkoon niin ettei juuri mitään töitä löydy ellei kouluttaudu esim. hoitoalalle.

Tuo nyt on ihan järkevää ettei tehdä lapsia, jos ei kummallakin ole työpaikkaa. Oletan siis että sillä miehellä on, jos ei ole niin vaatimushan on ihan järjetön.
Tuo toinen vaatimus sitten on järjetön jokatapauksessa, eli tulisin kyllä siihen lopputulokseen ettei tällaisella miehellä ole mitään logiikkaa puheissaan . Enkä missään nimessä muuttaisi mihinkään pöpelikköön, missä ei olisi mahdollisuutta työllistyä. Saisi ukko sitten jäädä ja etsisin fiksumman miehen.

Mä luulen ettei tämä mies ole oikein sisäistänyt paikkakuntansa nykyistä työttömyystilannetta. Mutta ehkä sitä ei ymmärräkään kun on saanut olla samassa työpaikassa ja 16-vuotta ilman pelkoa että ihan heti irtisanottais.

Laittaisin kiertoon. Itsellänikin tosin oli aina mielessä, että lasteni isän tulee olla vakituisessa työssä, mutta enhän minä nyt olisi enää suhteessa alkanut niitä määritelmiä tekemään ja jos mieheni olisikin jäänyt työttömäksi ennen lasten tekoa, en olisi sen takia lykännyt perheen perustamista tai avioliittoa.

Minun mielestä mies vaatii ihan mahdottomia sinulta. Nykyään tuntuu muutenkin olevan vaikea saada vakituista työpaikkaa, vaikka olisi kuinka hyvä työntekijä. Mies itse on varmaan saanut työpaikkansa helposti ja aattelee, että mikset sinäkin siis. Ja että tottakai viihtyisit jossain muussa työpaikassa, joka ei vastaa koulutustasi.

Pyydä näyttämään, että missä olisi sinun koulutusta vastaava työpaikka hänen asuinalueellaan ;) Kerro, että oman alan työ on sinulle tärkeä asia, josta et ole valmis joustamaan. Ja voisit samalla itsekin keksiä muutaman mahdottoman ehdon sille, että muuttaisit sinne :D

Pakottaminen muuttamiseen on järjetöntä. Asiasta pitää voida keskustella ja kuunnella kumpaakin. Jos rakkaus on oikeaa, niin kyllä ratkaisu löytyy.

Työsuhteen laadusta keskustelu ennen lapsen hankintaa on todellä järkevää ja suotavaa. Siinäkään ei kuitenkaan mies saa kiristää. Tässä asiassa ymmärrän miehen huolen.Mikäli naisella on työpaikka äityiden jälkeen odottamassa, niin on ikäänkuin varmistettu ettei taloudellinen vastuu jää yksin miehelle.

Aika yksipuolisesti kirjoitettu. Eihän tossa voi ajatella muuta kuin onpas pässi mies.

Voin olla väärässä, mutta lieneekö totuus kuitenkin jossain välimaastossa, missä miehellä on omat epäilyksensä siitä, mitä sinä aiot tulevaisuudessa tehdä? Onko sinulla ammatti ja ura opiskeltuna ja mietittynä. Löytyykö työkokemusta. Pari vuotta kotiäitinä ei aina ole paras tapa löytää töitä myöhemmin.

Niin eihän tässä paljon taustoja ole annettu. Ammattitutkinto löytyy ja työkokemusta on. Miehelle muutto ei siis käy koska hänellä vaki työpaikka. Sekin vaikuttaa että on tulossa sukupolvenvaihdos, miehen vanhemmat maanviljelijöitä ja mies ainoa mahdollinen jatkaja.

Yhteistyössä