Mitä ajattelit aikuisuuden olevan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ansku"

Vieras
Siis kun olit laps/nuori, niin millaista elämää ajattelit aikuisten viettävän ?

Tässä mun muistamaani:

Aikuisena ihminen on naimisissa, sillä on väh. kaksi lasta, koira tai kissa. Asutaan omakotitalossa tai ainakin omassa asunnossa ja oma auto toki löytyy. On vakituinen työpaikka, maksetaan asuntolainaa ja muuta sellaista.

Pukeudutaan kuten ns. aikuiset pukeutuu. (Mahdollisimman joukosta erottumattomasti siis). Musiikista kuunnellaan vain ja ainoastaan iskelmää. Kaikki muu on kamalaa meteliä. Radiosta kuunnellaan jotain radio suomea tai novaa.

ja muuta sellaista...

Sitä odotellessa...

Ajattelin, että aikuisuus on tosi tylsää.

Ja että aikuisilla ei ole kavereita, joiden kanssa vietetään aikaa (en tiedä mistä tämä tuli, kun omilla vanhemmillani on kavereita aina ollut).

Kuunnellaan iskelmämusiikkia ja käydään tansseissa (tyyliin lavatanssit).

Joskus 15 v iässä ajattelin, että kun tulee vuosituhannen vaihde, niin olen jo 23 v, eikä sen ikäiset enää mitään uuttavuotta juhli & biletä. Olin erittäin, erittäin väärässä :laugh:

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Ajattelin olevani viisas, seesteinen, arvokas. Nyt kaikkea muuta, sama hupakko. Ikää pian 57 ja lapseni tuntuvat aikuisimmilta, pian minut iässä kait ohittavat.
Mutta vielä se kait korjaantuu ja tulee arvikas vanhus.

Minä ajattelin vain, että aikuisena tietää kaikista tarpeellisista asioista kaiken ja kaikki vain jotenkin sujuu itsestään. Epävarmuutta ei aikuinen tietenkään tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;25854760:
Minä ajattelin vain, että aikuisena tietää kaikista tarpeellisista asioista kaiken ja kaikki vain jotenkin sujuu itsestään. Epävarmuutta ei aikuinen tietenkään tunne.

Näinhän minäkin sen näin. Voi kun oliskin niin.

Ajattelin, että kaikki aikuiset on rikkaita ja viisaita. Kaikki aikuiset rakastaa toisiaan ja tykkää kaikista lapsista. Ajattelin, että aikuisilla ei oo huolia ja ne saa tehdä mitä vaan koska vaan. Töissäkin käydään, koska se on niin hauskaa.

Joo, kasvoin pumpulissa...

Ajattelin, että aikuisuus on tosi tylsää.

Ja että aikuisilla ei ole kavereita, joiden kanssa vietetään aikaa (en tiedä mistä tämä tuli, kun omilla vanhemmillani on kavereita aina ollut).

Kuunnellaan iskelmämusiikkia ja käydään tansseissa (tyyliin lavatanssit).

Joskus 15 v iässä ajattelin, että kun tulee vuosituhannen vaihde, niin olen jo 23 v, eikä sen ikäiset enää mitään uuttavuotta juhli & biletä. Olin erittäin, erittäin väärässä :laugh:

Kuin myös! :laugh:

Ajattelin, että aikuisilla on hirveän rentoa kun he saavat päättää asioistansa itse eikä kukaan käske.
Suunnittelin, että aikuisena syön joka päivä hampurilaisia, leivoksia, muroja, vanukkaita, vaaleata leipää ja tuoremehua. :D
(Noita siis meillä kotona ei ollut useinkaan.)

Ihan lapsuudessa minulla oli kutakuinkin samanlainen illusioa kuin lapsillani nyt, että aikuisena saa tehdö ihan mitä itse haluaa, eikä kukaan ainakaan mää-rää.
Osin se pitää paikkansakin, mutta aika monta asiaa on silti sellaista, että vaikka minä minua määräänkin, sanelee minuakin tietyt määräykset.

Enkä jätä käsiä pesemättä, en syö pelkästään karkkia, en katso kaikkea mitä televisosta tulee, en kulje kesämekossa talvipakkasilla, en ota kymmenittäin koiria jne. enkä edes ole ihan kokonaan ja ikinä siivoamatta. Edm. uskoin tekeväni tai jättäväni tekemättä sitten aikuisena.
Uskoin myös ettei kukaan määräisi milloin pitää mennä nukkumaan. Ei oikein määräkään. Ei ole kovin tottelevainen tuo määrämäni minä siinä asiassa.

Ajattelin, että aikuisilla on hirveän rentoa kun he saavat päättää asioistansa itse eikä kukaan käske.
Suunnittelin, että aikuisena syön joka päivä hampurilaisia, leivoksia, muroja, vanukkaita, vaaleata leipää ja tuoremehua. :D
(Noita siis meillä kotona ei ollut useinkaan.)

Näinpä, ei tullut silloin mieleen, että tuon päätäntävallan lisäksi aikuisella on vastuuvalta.

Aikuisena on kieltämättä helpompaa/mukavampaa kuin teininä.