mitä älytöntä/hauskaa olet sanonut synnytyksessä.. :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin aivan varma, kun ponnistusvaihe alkoi, että multa tulee iso hätä. Sanoinkin kätilölle, että meen nyt vessaan, ja ihan hermostuin, kun se ei päästänyt mua siitä sängystä, vaikka kuinka yritin :D En millään tajunnut, että se on se meidän vauva joka sieltä tulee, eikä kakka... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Mä olin aivan varma, kun ponnistusvaihe alkoi, että multa tulee iso hätä. Sanoinkin kätilölle, että meen nyt vessaan, ja ihan hermostuin, kun se ei päästänyt mua siitä sängystä, vaikka kuinka yritin :D En millään tajunnut, että se on se meidän vauva joka sieltä tulee, eikä kakka... :D

mulla oli kanssa ekaa saadessa samanlainen fiilis

Voi sissos teitä miten ihania/kamalia/ tolkuttomia juttuja. :D :D :D
Minä en kai satuillut sen ihmeempiä. Koko edeltävän päivän olin suolta tyhjentänyt ja loppua ei salissa näkynyt. Taivastelin kätilölle (tuttu nainen) että mistä sitä riittää. Kätilö huokaisi syvään ja sanoi että niin, se on niitä elämän peruskysymyksiä. :whistle:

• Tykkää
Reactions: JooKosta
Mä laittelin tekstiviestiä kavereille synnytyssalista että tulkaa tänne, täällä on hyvät bileet, ilmaista ilokaasua ja muuta. Tosin siis vain parille jo synnyttäneelle kaverilleni jotka oli kehuneet ilokaasua.

tää ei nyt varsinaisesti hauskaa ole, mutta ekaa tehdessä kysyin kätilöltä että sattuuko se synnyttäminen tosiaan noin paljon, kuin viereisen huoneen nainen huusi kun viimestä päivää, siinä oli itellä aika kauhunsekaset tunteet :D mutta lopulta omat synnytykset ovat olleet hiljaisia ja rauhallisia ja vauvat tulleet lyhyessä ajassa ulos, en sanaakaan ole sanonut kummankaan ponnistusvaiheessa saati huutanut koko synnytyksen aikana. olen siis aika rauhallinen tapaus :)

Minä olin niin sekaisin ilokaasuista ja kivusta, että luulin olevani kuoleman hädässä. No, jostain syystä korvissa alkoi ulisemaan ihan kamalasti ja se kuulosti ihan siltä ku ambulanssista kuuluu. Siitä sitten tokaisin, että nyt tiedän, miksi just ambulanssin pillit vinkuu juuri sillä tavalla. Jotenkin ajattelin, että se, joka sen äänen ambulanssiin on keksinyt, on itse ollut kuoleman hädässä ja kuullut saman äänen..

En edelleenkään ole varma oliko tämäkin ilokaasusta johtuvaa, mutta radiosta kuului mainoksia ja yksi mainos kuulosti minusta ihan kuin tiku ja taku olisivat sen pikakelauksella laulaneet.. Minun oli pakko kysyä mieheltä ja kätilöltä, että kuulostiko tuo äskeinen mainos ihan normaalilta... Molemmat katsoivat minua tyhmänä, eivät ainakaan olleet kiinnittäneet mitään huomiota kyseiseen mainokseen..

Sitten jossain vaiheessa sain pihistettyä sen ilokaasumaskin takaa, että en todellakaan voi ymmärtää, miten ihmiset on ennen saunassa ilman mitään kivunlievityksiä synnytyksistä selvinneet.

Mulla on vissiin ollu tosi fiksuja ajatuksia synnytyksen aikana ja miehen mukaan hyvää läppää kuulemma riitti ja riitti vaikka itse en juuri muista paljoa jutelleeni.

Jaa, no mä en kauheesti muista mitään ihmeitä laukoneeni. Keskimmäistä olin jo aika kauan kärvistelly, kun ei meinannu aueta paikat millään. Kätilö just vaihtu, ja mä siinä sopersin itku kurkussa miehelle ja kätilölle että tappakaa mut, mä haluan kuolla... Kätilö sanoi ettei nyt jouda kuolemaan, ensin synnytetään. Ja sitten puserrettiin vauva pihalle.

Kun pääsin synnytyssaliin, niin tilasin kaikki kivunlievitykset. Sitten kätilö sanoi, että laitetaanpas tippa, ennen kuin anestesialääkäri tulee laittamaan epiduraalin. JUUEI! sehän käy kipeetä! en sitten ottanut kuopuksen synnytykseen mitään kivunlievitteitä, kun pelkäsin sitä tipan laittoa. :D

Mä tuskissani nelosen synnytyksessä olin sanonu just ennen ponnistelua että mä lähen nyt kaljalle. (En juo kaljaa kun se on pahaa) :laugh:
Ja samaisessa synnytyksessä kun sattui enkä saanu enää epiduraalia niin haistattelin kätilöä. :ashamed: Mutta pyysin seuraavana aamuna anteeksi. :saint: Huusin myös että ottakaa nyt se ulos, mä kuolen kohta!

Minä sitä ilokaasua vetelin oikein kunnon siivuja (ne autto mulla ihan aikuisten oikeesti ;) ) ja äänihän siinä muuttui sitten sellaiseksi möreäksi. Siitä tuli ihan mieleen ne kaikki ohjelmat, joissa haastateltavan ääni on muutettu ja kasvot piilotettu jne. joten minähän tietysti aloin kätilölle haastaa möreällä äänelläni: "Se alkoi ihan harmittomasti, ilokaasua sain synnytyksessä, ja jäin saman tien, yhdestä laakista, koukkuun. Siitä mun piti sitten siirtyä koko ajan vahvempiin ja vahvempiin, mikään ei enää riittänyt..." Ja jatkoin ja jatkoin tätä ajatuksen juoksua kuulemma huostaanottoihin ja vaikka mihin... Mies oli kuulemma hävennyt silmät päästään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja auh:
Ponnistusvaiheessa huusin kätilölle "sul on sormet mun perseessä, ota ne pois!!!". :ashamed:
Vauvan pää taisi painaa kun oli melkein puoli päätä jo ulkona mutta ihan tuntui siltä että kätilön sormi sojotti siellä persiissä.

auh tulee kusi housuun ku nakrattaa niin :D

Alkuperäinen kirjoittaja rouva huu:
Minä sitä ilokaasua vetelin oikein kunnon siivuja (ne autto mulla ihan aikuisten oikeesti ;) ) ja äänihän siinä muuttui sitten sellaiseksi möreäksi. Siitä tuli ihan mieleen ne kaikki ohjelmat, joissa haastateltavan ääni on muutettu ja kasvot piilotettu jne. joten minähän tietysti aloin kätilölle haastaa möreällä äänelläni: "Se alkoi ihan harmittomasti, ilokaasua sain synnytyksessä, ja jäin saman tien, yhdestä laakista, koukkuun. Siitä mun piti sitten siirtyä koko ajan vahvempiin ja vahvempiin, mikään ei enää riittänyt..." Ja jatkoin ja jatkoin tätä ajatuksen juoksua kuulemma huostaanottoihin ja vaikka mihin... Mies oli kuulemma hävennyt silmät päästään :whistle:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

No tämä ei nyt ole välttämättä niin hauska mutta aika älytön, ei itse muista yhtään. Olin kuulemma katsellut miestä sellaisella koiranpentukatseella ja alahuuli väpättäen sanonut "Mä haluan kotiin. Voisitko sä viedä mut kotiin?" ja mies oli tässä vaiheessa purskahtanut itkuun :( Enemmän traumoja tuntuu miehellä olevan koska tämän jälkeen olin sitten jo niin sekaisin ilokaasusta, että mulla kuulema vaan pyöri silmät päässä ja mua ravisteltiin hereillä ja en puhunut enää mitään, murisin vaan :/

Yhteistyössä