Mitä annatte jouluna vanhemmillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyyMuikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
en mitään..en todellakaan.

Miksi? Tai ymmärrän jos ei vaan ostella lahjoja mutta tuo EN TODELLAKAAN kuullostaa aika karulle

minun äitini on pahasti alkoholisti..ei tullut edes lapseni ristiäisiin..välillä menee ok mutta viimesen kuukauden on tenuttanut oikein olan takaa..ja soittaa vaan että tuonko kaljaa..minusta mun ei tarvi sille ostaa yhtään mitään..eipä sekään minulle ole tässä elämässä paljon ostellut..joulukortin laitan ja se saa riittää

annamme molempien vanhemmille tiedon siitä, että joululahjarahat on ohjattu sinne missä niitä tarvitaan, eli joulukeräykseen...Kaikilla on jo kaikkea,joten turha enempää ostaa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
annamme molempien vanhemmille tiedon siitä, että joululahjarahat on ohjattu sinne missä niitä tarvitaan, eli joulukeräykseen...Kaikilla on jo kaikkea,joten turha enempää ostaa.. :)

Hmm, tuo voisi kyllä olla isäni vaimolle hyvä lahja. :) On maailmanparantaja-tyylinen ihminen, kun taas äitini kyynisempi tapaus. :D Mutta juu, pitääpä miettiä tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Hmm, tuo voisi kyllä olla isäni vaimolle hyvä lahja. :) On maailmanparantaja-tyylinen ihminen,

Miten maailmanparantaja ihminen hyväksyy miniäkseen noin pahansuovan ja muille pahaa toivovan miniän?

Siis ihan tosissaanko teidän vanhemmat haluaa lahjaksi kaikkea tuota krääsää (suklaata, leffalippuja, dvd-levyjä yms.?

Eikö vanhemmat jo voisi ostaa kaupasta itse itselleen kaikea mitä tarvitsee?

Itse en koskaan anna ostolahjoja vaan ainoastaan jotain itse leivottua tai lapsen askartelemaa tms. Eikä minun vanhemmat edes ottaisi vastaan ostolahjoja vaan saavat itse kyllä kaupasta jos tarvitsevat. Olisi kyllä jotenkin tosi outoa ostaa vanhemmille jotain :)

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
. Olisi kyllä jotenkin tosi outoa ostaa vanhemmille jotain :)

Musta on taas on outoa jos ei tykkää antaa jouluna lahjoja lähimmäisilleen tai kokee muiden antamiset tyhmänä asiana.
Me ei kyllä tavaraa yleensä anneta vaan just joku lahjakortti ravintolaan, kylpylään...
Kysehän on siitä että haluaa ilahduttaa vaikkapa sillä suklaarasialla ja elokuvalla.

Siis ihan tosissaanko teidän vanhemmat haluaa lahjaksi kaikkea tuota krääsää (suklaata, leffalippuja, dvd-levyjä yms.?

Itse en koskaan anna ostolahjoja vaan ainoastaan jotain itse leivottua tai lapsen askartelemaa tms. Eikä minun vanhemmat edes ottaisi vastaan ostolahjoja vaan saavat itse kyllä kaupasta jos tarvitsevat. Olisi kyllä jotenkin tosi outoa ostaa vanhemmille jotain :)

Varmaan tiedät, että ihmisiä on erilaisia. :) Minun vanhemmat eivät koskaan raaski ostaa itselleen mitään, mielummin antavat meille lapsille rahaa ja ostavat kaikkea, ja senpä takia me lapset halutaan ostaa jouluna ja merkkipäivinä heille sitten mm. suklaata, dvd-levyjä (ja paljon muuta). Ja he ovat tosi otettuja kun heitä hemmotellaan. :)

En mitään, kun meillä ei aikuisille lahjoja ostella. Jokainen voi ostaa ihan itse sellaista mitä tarvitsee. "Turhista" lahjoista tulee vaan nurkat täyteen. Jos oikein viitseliäitä ollaan, niin joskus annetaan jotain itsetehtyä syötävää, kuten chliöljyä, marinoituja valkosipulinkynsiä jne.

Mä en kyllä puhuisi käyttötavaroista yms. (suklaa, leffaliput, dvd... ) krääsänä. Itse olisin erittäin tyytyväinen, jos saisin läheisiltäni lahjoja, jotka eivät varmasti jää kaapin pohjalle pölyttymään, vaan oikeasti tulevat käyttöön. Toki muutkin lahjat kivoja - ajatus tärkein :)

Mä ostin äidilleni kaks Mansikka sarjan syvää lautasta Pentikistä, koska hän niitä kerää. Isälle ei oo kyllä hajuakaan vielä...tai no ehkä joku neule.
miehen vanhemmat on myös ihan ? vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Musta on taas on outoa jos ei tykkää antaa jouluna lahjoja lähimmäisilleen tai kokee muiden antamiset tyhmänä asiana.
Me ei kyllä tavaraa yleensä anneta vaan just joku lahjakortti ravintolaan, kylpylään...
Kysehän on siitä että haluaa ilahduttaa vaikkapa sillä suklaarasialla ja elokuvalla.

Minä tykkäisin antaa lahjoja, mutta meillä on sovittu, että Jouluna lahjotaan vain lapset. Ja useampi joulu kun on näin ollut, sen järkevämmältä se tuntuu... Joulusta on tullut todella materialistinen, tekopyhä juhla; jonka todellinen sanoma on ajan saatossa yhä useammalta unohtunut.

no mä en taas ymmärrä et joulu olis muka vaan "lasten juhla" mun mielestä joulu on kaikkien juhla ja koko perheen juhla. Siihen kuuluu myös aikuiset. Siksi muistamme kyllä koko perhettä ihan aikuisia myöden.

Alkuperäinen kirjoittaja Mea:

Mä en kyllä puhuisi käyttötavaroista yms. (suklaa, leffaliput, dvd... ) krääsänä. Itse olisin erittäin tyytyväinen, jos saisin läheisiltäni lahjoja, jotka eivät varmasti jää kaapin pohjalle pölyttymään, vaan oikeasti tulevat käyttöön. Toki muutkin lahjat kivoja - ajatus tärkein :)

aivan ja kun tuntee vanhempansa hyvin niin tietää mistä he tykkäävät. meillä vanhemmat myös tietävät minun makuni.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Hmm, tuo voisi kyllä olla isäni vaimolle hyvä lahja. :) On maailmanparantaja-tyylinen ihminen, kun taas äitini kyynisempi tapaus. :D Mutta juu, pitääpä miettiä tuota.

sittenhän se osta puu tms olisi hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

Minä tykkäisin antaa lahjoja, mutta meillä on sovittu, että Jouluna lahjotaan vain lapset.

Mutta eihän silloin sinusta ole outoa antaa aikuisille lahjoja jos kerta näin haluaisit tehdä.
Meillä annetaan paljon lahjoja kaikille, toteutetaan sellaisia isompia haaveita aina jouluisin. Voisinhan nytkin mennä kauppaan ja ostaa miehelle mitä kovasti tarvitsee mutta mukavampihan se on kääriä pakettiin ja jouluna availla.
Samoin minä tiedän saavani kaikkea ihanaa toivomaani sitten aattona kauniissa paketissa vaikka voisin nyt lampsia toki itsekin kauppaan ostamaan. Ei me krääsää tai tarpeetonta hankita vaan toiveita toteutellaan, siitä tulee aika hyvä mieli.

Onko se sitten materialistista vai ei niin en osaa ottaa kantaa mutta ihana joulutunnelma meillä aina on :heart:

Mun mielestä just kaikille lähimmäisille ihmisille annetaan lahjoja jouluna. Eikä nuo kyllä mitään krääsää ole nuo sinun luettelemasi vaan just hyviä sopivia lahjoja!!

Alkuperäinen kirjoittaja simppu:
Toisille mm. digikamera ja toisille liput teatteriin. Lapsenlapsen kehystetty sukelluskuva myös molemmille :)

Meiltäkin lähtee joululahjaksi digikamera, mun äidille.
Mulla on kyllä oma lehmä ojassa, hermot menny totaalisesti siihen jokajuhlapäiväiseen höösäämiseen ja räpellykseen kun tää haluu ottaa kuvia sillä mua vanhemmalla antiikkikamerallaan....argh... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

Minä tykkäisin antaa lahjoja, mutta meillä on sovittu, että Jouluna lahjotaan vain lapset.

Mutta eihän silloin sinusta ole outoa antaa aikuisille lahjoja jos kerta näin haluaisit tehdä.
Meillä annetaan paljon lahjoja kaikille, toteutetaan sellaisia isompia haaveita aina jouluisin. Voisinhan nytkin mennä kauppaan ja ostaa miehelle mitä kovasti tarvitsee mutta mukavampihan se on kääriä pakettiin ja jouluna availla.
Samoin minä tiedän saavani kaikkea ihanaa toivomaani sitten aattona kauniissa paketissa vaikka voisin nyt lampsia toki itsekin kauppaan ostamaan. Ei me krääsää tai tarpeetonta hankita vaan toiveita toteutellaan, siitä tulee aika hyvä mieli.

Onko se sitten materialistista vai ei niin en osaa ottaa kantaa mutta ihana joulutunnelma meillä aina on :heart:

Tarkoitan, että yleensä tykkään antaa lahjoja; esim. syntymäpäivä tai äitien-/isänpäivä, mutta silloinkin ennemmin jotain itsetehtyä. Ja etenkin lapsille tykkään tuottaa iloisen mielen paketilla tai parilla... mutta mielestäni Joulun sanoma on ihan totaalisesti tältä materialistiselta kansalta unohtunut. Näyttää siltä, että useimmalleaikuisellekin on tärkeää jonkun lahjalistan laatiminen ja sitten kun ei toive täyty niin ollaan naama mutturalla.

Mielestäni on hyvinkin materialistista, jos Joulusta puhuessa hyvän mielen tuojana on lahjat.. se paperiin kääritty krääsä. Minulle hyvän mielen tuo se, että ollaan kaikki lähimmäiset yhdessä.. nautitaan hyvästä ruuasta, lasten ilosta ja riemusta, rauhasta ja rakkaudesta.

Tiedän, että jokainen me arvotsetaan eri asoita, mutta saanen muistuttaa mikä tuon suuren juhlan perimmäisin tarkoitus on aikoinaan ollut ... ja ikävä kyllä OLLUT.

Yhteistyössä