Mitä asioita jätät kertomatta miehelle? Esim "suojelumielessä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elina"

Vieras
Onko asioita joita et kerro miehelle? Ja miksi? Jätätkö kertomatta jotain asioita itsestäsi tai vaikka lapsista, ettei mies vaikka huolestu, stressaannu, tai vaikkapa suutu.

No mä en puhele sille mun miespuolisista kavereista. Tai siis mies tietää, että näitä on, mutta ei häntä kuulemma kiinnosta (eli ei halua kuulla). Itsestä se "salailu" tuntuu jotenkin pahalta, joten tungen sit ohimennen lauseisiin aina välillä esim, että "joo "Tonikin" oli sitä mieltä" tms. :D

Joitain asioita jätän kertomatta koska tuntuvat ihan yhdentekeviltä, se nyt siinä tilanteessa on lähinnä unohtamista eikä tarkoituksellista salaamista, mutta en kyllä muista että olisin harrastanut "suojelumielessä" asioiden salaamista. Voi olla että on tullut joskus tehtyä, olen vain onnistunut poistamaan sen lähimuistista :)

itse huomaan että en kerro esim kaikista kalliista ostoksista, kerron kyllä suht oikean hinnan jos kysyy :D Jotain lasten tuhmuuksia tai huonoja koenumeroita en kanssa ole tainnut kertoa. Ja tänään just aloin miettiä että kerronko (siitä aloin tätä pohtiakin) että kerronko miten meinasin kuolla huoleen kun koululainen kaverinsa kanssa "katosi" rannalla. "salailen" näitä asioita lähinnä siis suojellakseni miestä, en itseä tai lapsia, en vaan halua huolestuttaa sitä....

Olen jättänyt sanomatta sellaisia asiita, joihin hän ei voi itse mitenkään vaikuttaa ja joka vain lisäisi stressiä. Lähinnä sellaisissa tilanteissa, joissa meillä on ollut murheita jo ihan riittävästi. Jälkikäteen kaikki asiat kuitenkin on kerrottu,mitään en mieheltä "pimitä".

[QUOTE="Elina";24093051]itse huomaan että en kerro esim kaikista kalliista ostoksista, kerron kyllä suht oikean hinnan jos kysyy :D Jotain lasten tuhmuuksia tai huonoja koenumeroita en kanssa ole tainnut kertoa. Ja tänään just aloin miettiä että kerronko (siitä aloin tätä pohtiakin) että kerronko miten meinasin kuolla huoleen kun koululainen kaverinsa kanssa "katosi" rannalla. "salailen" näitä asioita lähinnä siis suojellakseni miestä, en itseä tai lapsia, en vaan halua huolestuttaa sitä....[/QUOTE]

Tykkäisitkö sä, että sulle tehtäis noin? Mies olis hävittänyt lapset rannalla, eikä kertoisi sulle... Kuulisit vahingossa muuta kautta. Miten vois luottaa, kun ei kerrota asioita?

En kerro miehelle, että sopivan tilaisuuden tullen anopin kanssa puhutaan hänen asioistaan. Miehellä on tapana olla välillä vähän pessimisti, niin sitten keskenämme puidaan niitä sen asioita vähän realistisempaan sävyyn. Helpottaa joskus omaa jaksamista.

jos olen esimerkiksi ulkona yksin ja joku miespuolinen tulee muuten vain juttelemaan yrittämättä edes iskeä esim. viikonloppuisin kun olen kävelyllä tyttökaverin kanssa, jätän kertomatta koska mieheni on kauhen mustasukkainen ja huutaisi miten en ole käskenyt tuntematonta menemään pois. Välillä tuntuu kuin hänen mielestään pitäisi huutaa että "painu vittuun tai mun mies tulee ja hakkaa sut."

olen hoitoalalla ja hänen äitinsä kuoli tiettyyn sairauteen. Mies kysyi minulta,et kuolikohan hän rauhallisesti ja,ettei ollut kipuja. Valehtelin hänelle,että ei ollut kipuja ja oli varmasti rauhallinen kuolema...tämän sairauden kanssa kuolema on aika tuskallinen...

Yhteistyössä