mitä ehkäisyä käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e-asiat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies on jonossa vasektomiaan. Tällä hetkellä pelaillaan kumien kanssa. Mulla oli kanssa Mirena pitkään ja se oli sinänsä hyvä, ei menkkojakaan. Mutta sain jonkinlaisen "herätyksen" että en halua enää kehooni vierasesineitä enka ulkopuolisia hormoneja. Jos ei omaa tälläisiä estoja, voin Mirenaa kyllä suositella.

Mun sisko käytti useamman vuoden injektiota ja sen lopetettuaan sai aikuisiän aknen. Lopetti injektiot, koska tajusi lopulta sen huonot puolet. Luurappeumat, lapsettomuus..

Kondomi (ja imetys).

Ei ole hyvä, mutta parempaakaan ei ole tarjolla. Jotenkin tuntuu että mieluummin annan kropan hormonitoiminnan toimia luonnostaan nyt (toivottavasti) kahden raskauden välissä kuin että sotkisin sitä jollain pillereillä.

Plussaa on tuo että hormonitoiminta saa rauhassa palailla ja miinusta se rävellys.

Nyt olen raskaana (liian myöhäistä mitkään ehkäisyt siis :D) ja imetysajan syön varmaan taas minipillereitä. Sitten uskoisin, että palaan taas Yasminelle-yhdistelmäpillereihin. Sopivat minulle, ei sivuvaikutuksia. Bonuksena tiedän tarkkaan koska tulee menkat ja jos se aika on sopimaton niin siirrän ilman ongelmia. En koe hankalaksi muistaa ottaa joka aamu, mutta unohtaminenkaan ei ole katastrofi, koska on vielä 24h aikaa muistaa. Suojaa syövältä.

[QUOTE="vieras";26187742]Kertokaa Nuvaringistä lisää?[/QUOTE]

Minulla oli käytössä joskus vuosia sitten. Koin vähän hankalaksi aina ottaa sen pois seksiä varten, lisäksi unohteln sitä helpommin kuin pillereitä, koska vaihto oli vain kerran viikossa eikä päässyt muodostumaan rutiinia. Suurin syy käytön lopettamiseen kuitenkin se, että ei sopinut vaan tuli ikäviä sivuvaikutuksia.

kondoomi

Ihan ahteristahan tuo on mutta kun ei oo vaihtoehtoja. Yhdistelmiä ei voi käyttää aurallisen migreenin takia, minipillerit ei sovi ja kierukkaa ei pysty laittamaan kun on kaks osainen kohtu.

Kapseleista oon haaveillu, mutta niissä kuulemma sama vaikuttava aine kun minipillereissä niin voipi olla ettei nekään sitten sovi. Ehkäisyrenkaan kanssa sama juttu. Miten tää voi olla niin vaikeeta?

kondoomi

Ihan ahteristahan tuo on mutta kun ei oo vaihtoehtoja. Yhdistelmiä ei voi käyttää aurallisen migreenin takia, minipillerit ei sovi ja kierukkaa ei pysty laittamaan kun on kaks osainen kohtu.

Kapseleista oon haaveillu, mutta niissä kuulemma sama vaikuttava aine kun minipillereissä niin voipi olla ettei nekään sitten sovi. Ehkäisyrenkaan kanssa sama juttu. Miten tää voi olla niin vaikeeta?

Mitä tarkoittaa, että "minipillerit ei sovi"? Oletko kovin montaa eri merkkiä jo kokeillut? Kapseli tosiaan ihan sama asia muuten, mutta hormonia erittyy tasaisemmin. Ei se kuitenkaan välttämättä auta enkä kyllä uskaltaisi ottaa jos mikään minipillerimerkki ei ole sopinut.
Ehkäisyrengas on sama kuin yhdistelmäpilleri, eli ei yleensä suositella migreenin seuraksi. Tosin tästäkin on eri mielipiteitä lääkäristä riippuen.

tarkoitan minipillereiden sopimattomuudella mielialavaihteluita ja ylimääräisiä/jatkuvaa vuotoa. Kokeilen näitä vielä uudestaan kun imetys loppuu ja oma hormoonitoiminta tasoittuu. En tosin tiedä onko sillä merkitystä, kellään kokemusta?

Meillä ei ole seksin aikana rengas ikinä haitannut. Siksi pystynkin pitämään sen 3vkoa ilman että otan kertaakaan pois. Muistamiseen täydellinen on kännykän muistutus. Sen avulla ei ole ollenkaan ongelmia muistaa poistaa/laittaa takaisin rengasta.

Ehkäsyrengas, Nuvaring.

Pillerit aiheutti päänsärkyjä.

Plussia: Ei tarvi muistaa ottaa joka päivä, voi mennä extempore johonkin yöks, eikä tarvi huolehtia, että aamuks ei oo pilleriä.

Miinuksia: Mulla meinaa välillä mennä kolme viikkoo vähän turhan nopeesti ja sit rengas meinaa unohtua sisään. Tuo kyllä lisää kostumista seksin aikana, toisaalta hyvä juttu, mutta ei tämmöselle, joka ilman rengastakin on liian märkä.

tarkoitan minipillereiden sopimattomuudella mielialavaihteluita ja ylimääräisiä/jatkuvaa vuotoa. Kokeilen näitä vielä uudestaan kun imetys loppuu ja oma hormoonitoiminta tasoittuu. En tosin tiedä onko sillä merkitystä, kellään kokemusta?

Mutta siis montaako eri merkkiä olet kokeillut? Niissä on ihan sama kuin yhdistelmäpillereissä, eli eri merkit sopii eri ihmisille.Toki imetyskin saattaa vaikuttaa.

Yhteistyössä