Mitä ekologista vanhemmille ja miehen sisaruksille lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ideat hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ideat hukassa

Vieras
Nyt se alkaa pyörimään taas päässä että mitä ihmettä sitä hommaa omille vanhemmille ja miehen sisaruksille joululahjaksi. Heillä kaikilla on jo kaikkea tarpeellista ja ovat kaikki työssäkäyviä ja hyvin toimeentulevia. Haluaisin ostaa jotakin hyödyllistä ja välttää tavallaan semmoisen turhan krääsän ostamista ja haluaisin että lahjan takana on joku oikea idea. En vaan enää oikein keksi yhtään mitään. Pää lyö tyhää. Miten teillä tällaiset aikuisten lahjat on ratkaistu tänä vuonna?

Tee itse villasukat, jos osaat neuloa? Tai lapaset, huivi, pipo?
Ikävä kyllä olen itse unohtanut neulomisen jalon taidon, mutta virkkaan ainakin anopille ja omalle mummolleni kauniin pitsiliinan.

miten olisi kynttilät, erikoiset suklaat, käsintehdyt saippuat tai jotain muuta josta pääsee lahjansaaja helposti eroon eikä jää pölyä keräämään. Erilaiset käsitetyöt, omatekoiset tai käsityöläisiltä hankitut on myös yleensä olleet mieluisia

http://www.saippuat.fi/

Mä ajattelin, että jos hankkisi lahjakortin johonkin ravintolaan. En kyllä tiedä sen ekologisuudesta, jotain ulkomailta rahdattua ruokaahan noissa ravinntoloissa tarjotaan.

Me ollaan sovittu, ettei aikuisille ostata lahjoja, ei tarvitse miettiä. Jos käydään jouluna mummolassa tai anoppilassa viedään kukka. Joskus on myös leivottu pipareita, koristeltu ne ja viety jouluna.

Mä ostaisin jotain syötävää lahjaksi. Erikoisempia marjahyytelöitä tms, sinappia, valkosipuleita mausteliemessä, näitä on vaikka kjinka paljon lasipurkissa kaikissa joulutapahtumissa ja muissa, ihan kaupoissakin. Ainakin täällä meilläpäin. Tai jotain "parempaa"suklaata, kuivattuja karpaloita (suklaapäällysteisiä) , pähkinöitä jne.... Tee herkkukori! Ja jos ekologisuutta ajatellaan enemmän, niin osta luomua.

Olen itse tilaillut kaikenlaista kivaa esim. www.ecodeal.com ja www.greenstreet.fi kaupoista. Vaihtoehtoja löytyy kyllä :) Luonnonkosmetiikka on yksi kiva lahjaidea...