Mitä eri syitä on oksentaa?

KaksiKertaaPienempi

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
1 364
0
36
Lapsi vaikuttaa terveeltä, ei kuumetta, ei väsynyt, ei yhtikäs mitään muuta kuin että oksensi yöllä kerran. Onko muita syitä oksentaa kuin mahatauti? Kun ei tuo siltä vaikuta. Söi eilen aika huonosti ja kuumahan täällä on ollut, mutta lakki ollu koko ajan päässä. Ei kolauttanut päätäänkään sen pahemmin missään vaiheessa. Yöllä söi sitten leipää, joi vettä ja nukahti, nyt ei yhtikäs mitään. Aurinko paistaa ulkona, lämmintä ja ihanaa, mut pitääkö meidän nyt tuon takia olla sisällä koko ihana päivä? :/

Ei oo yskiny. Tuo syöminen mua kans mietityttää. Käytiin pitsalla ja mie en halua edes tietää mikä rasahti mun hampaaseen viimesessä palasessa |O Tuo onki ainut mitä oikeastaan söi eilen, mutta en ihmettele, kun ei itsellekään kovin lämpimällä ruoka meinaa maistua.

Mun tyttö kans oksensi kerran yöllä n. vuosi sitten ilman mitään selvää syytä. Illalla söi ihan normaalisti puuron, mehun ja tissiä päälle ja puolen yön aikaan oksensi sänkyynsä. Aamulla oli ihan oma itsensä eikä kakkakaan ollut löysää... Mikä lie oli kyseessä

Meijä 2 vuotias reagoi ripulilla/oksentamalla jos sopimaton ruoka.. pienempänä oksenteli usein vielä ruuan jälkeen mutta mitää sairautta ei ole.

Nyt on kyllä liikkeelläkin kaikkea.. samainen poika heräs tänä aamuna siihen, että tuli kummastakin päästä ulos ja nukkuu vaan muuten

Jospa verensokeri on vaan pudonnut liian alas, kun kerroit että leipä ja juoma helpotti oloa ja nukkui sen jälkeen. Tuttavan muksuilla tätä ilmenee aina, kun eivät ole kunnolla syöneet ja verensokeri tippuu liian alas. Hän sairasti raskausajan diabetestä ja mahdollisesti liittyy jotenkin siihen.

Minkä ikänen lapsi on kyseessä?
Meillä pienemmät ovat usein sairastaneet vatsapöpön reagoimalla ainoastaan olemalla huonolla ruokahalulla ja sitten oksennus on tullut tasan kerran.
Neuvolassa mulle sanottiin että pienillä lapsilla usein vatsatauti saattaa olla juuri niin "helppo".
Meillä lapsilla vatsatauti ei aina edes tee ripulia.
Jos lapsi oksentaa yllättäen, niin kyllä me ollaan varmuuden vuoksi pidetty hänelle yksi sisäpäivä jolloin ollaan tarkkailtu tilannetta.

Meillä on poika kolmesti oksentanut ilman muita oireita vaan kerran.. Ollaan sit sisällä oltu se päivä kun ei sitä tiedä millon se oksennus tulee uudestaan.. Eipä ole kyllä tullut..

Lapsi täyttää kesällä 4v. Kuinka pientä lasta tarkoitat kertomallasi, Lunacy? Tuossa tuo lapsi juoksee ja leikkii aivan normaalisti, söi reippaan aamupalan eikä mitään viitteitä huonosta olosta. En pelkää, että enää oksentaisi. Mutta katotaan nyt miten tilanne kehittyy. Meillä on tässä itsellämme tilava parveke, joten voidaan ihan hyvin siellä viettää päivä niin ei tule ainakaan tartutettua muita jos onkin mahatautia.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Ei oo yskiny. Tuo syöminen mua kans mietityttää. Käytiin pitsalla ja mie en halua edes tietää mikä rasahti mun hampaaseen viimesessä palasessa |O Tuo onki ainut mitä oikeastaan söi eilen, mutta en ihmettele, kun ei itsellekään kovin lämpimällä ruoka meinaa maistua.

ettehän oo käyny raxissa :ashamed: meinaan eilen käytiin ja meillä on poika ihan samanlaisessa kondiksessa..tai no veto vähän poissa välillä ja yritti syödä ja yrp.

Ei käyty Raxissa, vaan Zeppeliinissä, Kempeleessä. Ja pakko myöntää, ettei taideta enää mennä uudestaan, sen verran ilkeästi rasahti kun purasin viimestä palaa. Mut mulle ei tullu kuitenkaan yhtikäs mitään, tosin mie tuskin oon niin herkkä pöpöille kuin tuo lapsi...

Yhteistyössä