Mitä eroa on Samsung Galaxy Core Primellä kalliimpiin malleihin verrattuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi puhelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi puhelin

Vieras
Ostetaan kyseinen malli äidilleni lahjaksi ja mietin pitäiskö hankkiä myös itselleni? Nykyään minulla on käytössä Samsung Trend ja se on ollut ihan ok muuten, mutta turhan pieni näyttö. Ei meinaa nähdä, eikä sormet osua näppäimiin.

Whatsapp ja joku peli käytössä, muuten ihan peruskäyttöä. Muistutuksia, herätysv valokuvia yms. Onkohan kalliimmissa malleissa vain ihan turhia ominaisuuksia meille? Mikä niissä on parempaa?

Itselleni harkitsen toiseksi vaihtoehdoksi Samsung Galaxy A3 puhelinta, joka maksaa 249 euroa. Core Prime malli on nyt tarjouksella hintaan 99 euroa.

Onko näillä suuri ero keskenään eli onko järkeä pulittaa 150 euroa ylimääräistä tuosta kalliimmasta mallista?

Mulla oli Core plus aiemmin käytössä. Alkuun se oli ihan ok mutta akun kesto olematon. Joutu koko ajan olemaan latingissa. En tiedä onko sitten tohon primaan parantunut jotenkin.

Nykyään tuo A3 käytössä ja ihan ehdoton suosikki. Aamulla lataa ja seuraavan kerran parin päivän päästä. Akun kesto huomattavasti parempi.

Tulee pelailtua, jonkin verran räpsittyä kuvia.

Sillä netin selaaminen on paljon joutusampaa ja sulavampaa eikä töki niinkuin coressa. Grafiikka ja kuvaus on paljon parempaa A3:sessa.

Voin suositella kyllä ( varsinkin pidemmällä tähtäimellä ajateltuna niin A3 parempi )

Luin jostain, että A3:ssa olisi puutteena se, ettei kalenterimerkintöihin saa äänimuistutusta. Eikö siinä mallissa ole siis ollenkaan muistutustoimintoa? Se on erittäin tärkeä minulle.

Missähän puhelimessa ylipäätään herätys toimisi, jos siinä ei ole virtaa :rolleyes:

"aikoinaan" 3210sessa rupes hälytys soimaan jos puhelimesta oli vedetty virrat poikki.

mutta ap:lle tossa on niin hyvä kestävyys tossa akussa että no hätä :) Siinä on erikois virransäästö ohjelma tossa A3:sessa että voi pitkittää akun kestoa ( jos ei ole pääsyä laturiin ja vaikka 4% jäljellä niin säästöohjelma päälle niin kestää ).

Mutta muuten tuskimpa on kysymäsi kaltaista ominaisuutta enää nyky puhelimissa.

Mikä on S4? Ei sellaista mallia näkynyt ainakaan Gigantin sivuilla.

S sarjan puhelin. Toinen ihan passeli vekotin mutta eipä oikeen taida olla enää mistään saatavilla tota S4:ää. Tai ainakin näytti että on loppu gigantista,markantalosta, expertistä ja mustasta pörssistä ja elisalta.

( tekniikka parempi, suoritin parempi, lasi vahvempi etc . Mutta sitten S5 ja S6 on taas hintakaliberiltaan aika kalliita)

Taidan kallistua tuohon A3:een. Uskaltaisiko tilata netistä Markantalosta? Siellä on edullisin hinta 245 euroa, eikä postikuluja. Tarjouksessa lisäksi tarvikkeet.

Kannattaako hankkia myös suojakuori? Ovatko nämä isommat puhelimet kovin herkkiä hajoamaan pudotessaan? Nyt minulla on ollut käytössä Samsungin Trend, joka on pieni kooltaan, eikä ole ollut moksiskaan pienistä pudotteluista.

Taidan kallistua tuohon A3:een. Uskaltaisiko tilata netistä Markantalosta? Siellä on edullisin hinta 245 euroa, eikä postikuluja. Tarjouksessa lisäksi tarvikkeet.

Kannattaako hankkia myös suojakuori? Ovatko nämä isommat puhelimet kovin herkkiä hajoamaan pudotessaan? Nyt minulla on ollut käytössä Samsungin Trend, joka on pieni kooltaan, eikä ole ollut moksiskaan pienistä pudotteluista.

Uskaltaa tilata kyllä netistä.
Mulla on toi tippunu betolattialle ja saanu kulmittain osumaa mutta ei oo kärsiny mihinkään.

Mutta kyllä mulla on siinä silti suojakuori ( semmoinen läpällinen minkä kanteen saa bussikortin ja pankkikortin messiin ).

Huomasin, että puhelimeen menee nano-sim-kortti eli tiedot pitäisi saada siirrettyä pois vanhalta kortilta. Onnistuuko osoitetiedoston siirtäminen tietokoneelle ja siitä taas uuteen puhelimeen (ja uudelle kortille)?

Huomasin, että puhelimeen menee nano-sim-kortti eli tiedot pitäisi saada siirrettyä pois vanhalta kortilta. Onnistuuko osoitetiedoston siirtäminen tietokoneelle ja siitä taas uuteen puhelimeen (ja uudelle kortille)?

Mä siirsin sen ilman tietokonetta :) Corelta A3:seen.

(yhteystiedot-> ... merkki ->yhteystiedot-> asetukset -> ... ja sitten tietty riippuu että onko sulla muistikorttia vai ei mutta se kannattaa. Käyttää sen muistikortin siinä vanhassa puhelimessa ja kopioi tiedot siihen. Sitten siitä kortilta siirtää uuteen puhelimeen)

Mä siirsin sen ilman tietokonetta :) Corelta A3:seen.

(yhteystiedot-> ... merkki ->yhteystiedot-> asetukset -> ... ja sitten tietty riippuu että onko sulla muistikorttia vai ei mutta se kannattaa. Käyttää sen muistikortin siinä vanhassa puhelimessa ja kopioi tiedot siihen. Sitten siitä kortilta siirtää uuteen puhelimeen)

Tässä nykyisessä Trendissä ei ole muistikortin paikkaa. Se on ollut käytössä vajaan vuoden. Edellisessä Nokiassa oli muistikortti (tallessa on), mutta en tiedä, löytyykö sieltä myös osoitetiedot, kuvat ainakin on. Olettaisin, että osoitetiedot ovat tallentuneet sim-kortille.

Tässä nykyisessä Trendissä ei ole muistikortin paikkaa. Se on ollut käytössä vajaan vuoden. Edellisessä Nokiassa oli muistikortti (tallessa on), mutta en tiedä, löytyykö sieltä myös osoitetiedot, kuvat ainakin on. Olettaisin, että osoitetiedot ovat tallentuneet sim-kortille.

kyllä se onnistuu siltikkin :) Kun saat sen puhelimen niin pistä vaikka y-viestiä niin voin auttaa jos tarttee siinä tietojen siirrossa :)

Yhteistyössä