mitä evääksi kerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä te laitatte lapsille evääksi kerhoon??? Mä en keksi mitään järkevää. Yleensä oon laittanu leipää vuoroin tummaa ja vaaleeta, banaania,omenaa,päärynää,riisipiirakkaa,jogurttia.mehu tai maito.

mitä muuta vois laittaa??

Kuinka pitkä kerho? Kyllähän tuo nyt riittää, ei sinne mitään kamalan runsaita eväitä tartte/kannata ottaa. Monella tuntuu meidän kerhossa olevan joku jogurttijuoma, itse en ole mitään maitotuotteita viitsinyt laittaa kun ne on kuitenkin lämpimässä siellä. :/ Meillä on yleensä vanhemmalla tytöllä leipä ja sen kanssa mehu tai vesi ja vanhemmalla on leipä, kurkkupala ja jotain hedelmää, juomaksi mehu tai vesi. Joskus harvoin riisipiirakka leivän tilalla.

Mun lapsi halusi AINA koko kerho uran ajan paahtoleivän joka oli leikattu kolmioksi ja palat pääleikkäin välissä makkara ja juusto sekä rasvaa ja ehdottomasti pillimehu, näistä jos poikkes meni pasmat ihan sekaisin :D
Noiden lisäksi laitoin vaihdellen palan porkkanaa, muutaman viinirypäleen, pari minitomaattia, kurkkupalan tms. sen vaihtelu ei haitannu, mutta toi kerholeipä ja kerhopillimehu :D

meillä siis tuo kerho on vähän kuin puolipäiväinen päiväkoti, käy 5pv/vk 3h kerrallaan. siksi kaipaisi vähän vaihtelua ettei joka päivä samoja olisi. evästävät lähinnä sen takia,että opettelevat pöytätapoja. mitään isoja eväitä en halua laittaa,kun syövät 11 ja kotona olisi ruoka jo 12jlkeen

meillä on ollut esim 1 hapankorppu voilla ja juustolla,2 palaa tuorekurkkua ja 1 digestivekeksi. ja pillimehu tai pillimaito

tai 1purkki vauvan päärynäsosetta, maissinaksuja ja 1 digestivekeksi ja mehu tai maito.
joskus on ollut porkkanan ja kurkunpaloja ja 1 digestivekeksi

Yhdellä lapsista on kerho lounasaikaan, joten hänellä ruokaisat eväät: esim. keitetty kananmuna/falafelpyöryköitä/kikherneitä ns. pääruokana, salaatin korvaa porkkanasiivut ja sitten on myös ruisleipää. Juomana vesi, joskus jugurttijuoma jälkkärinä.

Kerhossa ei siis ole ruuan lämmitysmahdollisuutta, ei kyllä jääkaappiakaan.

Esikoisen kerho aikanaan oli välipala-aikaan, joten silloin eväänä ihan vaan joku hedelmä tai voileipä.

meillä kerhossa suositus ettei vietäs jugurtteja/vanukkaita. meidän eväslistaa: leipä, banaani, tomaattia/kurkkua/porkkana, lättyjä/pannukakkua, karjalanpiirakka, piltti... näitä vaihdellen elikkäs aikasta samoja kuin kotonakin syödään välipalaksi.

mä mietin tuota piltti-purkkia. kotona tykkään kyllä poika (4v) syödä niitä, mutta eihän siellä kerhossa kukaan hauku vauvaksi jos niitä siellä syö? ettei siitä tulisi sitten pahaa mieltä..

Meillä on kerhotädeilta tullut toivomus ettei olisi mitään "lusikkaruokaa" eväänä. Siitä tulee kuulemma liian usein sotkua. Eväänä on meillä aina leipää + päällisiä, ja sit jotain "tuoretta" kuten omenaa, kurkkua tai porkkanaa. Mehua pullossa.

Ap, mikä kerho on sellainen joka on joka päivä? Onko kunnan vai seurakunann vai jonkun järjestön tms? Paljonko maksaa? Saatko silti lapsesta kotihoidon tukea?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Meillä on kerhotädeilta tullut toivomus ettei olisi mitään "lusikkaruokaa" eväänä. Siitä tulee kuulemma liian usein sotkua. Eväänä on meillä aina leipää + päällisiä, ja sit jotain "tuoretta" kuten omenaa, kurkkua tai porkkanaa. Mehua pullossa.

Ap, mikä kerho on sellainen joka on joka päivä? Onko kunnan vai seurakunann vai jonkun järjestön tms? Paljonko maksaa? Saatko silti lapsesta kotihoidon tukea?

se on ihan kaupungin pitämä kerho. yritin saada lasta puolipäiväiseksi päiväkotiin ja tuonne suosittelivat. ilmainen on kaiken lisäksi! :o ja kelaan kun vein paperit, niin ei kuulema vaikuta kh-tukeen, vai mitä hoitolisää tuosta 4vuotiaasta maksetaankaan. (vauva kotona)

Yhteistyössä