Niin. Ei minulle toki nälkä tullut. Ollaan muutaman kerran kokeiltu niitä laivan ruokia ja ne ovat olleet vaan mieletön pettymys. Eli en ole saanut sieltä hyvänmakuista kasvisruokaa. Ensinnäkin kasvisruokavaihtoehtoja on todella vähän ja ne harvat ovat lähinnä vaan tolkuttoman rasvaisia ja suolaisia ja niihin ei kuulu mitään tuoretta (kuten salaattia) juuri nimeksikään. Ja seisova pöytä taas - katsoin etukäteen, mitä siellä oli kasvissyöjälle, ja tarjonta oli niin surkea, ettei kannata maksaa sellaisesta.
Itselleni tämä ei ole rahakysymys - minusta olisi todella mukava syödä laivalla ravintolassa. Mutta en nauti ollenkaan, jos aina joudun pettymään ruokaan. Minulle ruoka on nimittäin muutakin kuin vatsantäytettä. Mieluummin ostan maista jostain ravintolasta (esim. Kallion kasvisravintolasta) ruokaa mukaan, jolloin säästöjä ei tule, mutta ainakin saan HYVÄÄ ruokaa, josta todella nautin. Ruuan jälkeen voin toki mennä istumaan laivan ravintolaan vaikka teelle tai drinkille.
Aamiainen sinänsä ei ollut NIIN huono - mutta ei se mikään erityisen hyväkään ollut. Sellaista perusruokaa oli tarjolla, joskin tosi vähän mitään salaatteja tai hedelmiä. Aamiaisella minua häiritsi se ellottava rasvan ja makkaranhaju. Laivan aamiainen tuntui olevan mietitty lähinnä krapulatankkaukseksi, sen verran siinä oli kaikkea rasvaista ja sokerista. Ei ihan minun juttuni. Toki siellä pystyi ottamaan puuroa, leipää, jugurttia ja niitä harvoja hedelmiä, mitä oli - mutta ei tuo nyt niin hehkeä kokonaisuus ole, että siitä mitään elämystä saa.
Minulle tämä on myös periaatekysymys. En halua maksaa huonosta. Olen jättänyt kyllä asiakaspalautetta, että toivoin monipuolisempaa kasvisruokaa, joten katsotaan, josko tilanne joskus muuttuisi ja itsekin voisin nauttia laivalla joskus ravintolaruuasta.