Mitä evästä te olette ottaneet laivalle mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vedenkeitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päivän sana;27974449:
Päivän sana näin lamakautena kun Suomenkin rahat meni Kreikkaan on Säästeliäisyys joten pakatkaamme joukolla mukaan eväät kun lähdetään reissuun :D

Ei hyvää päivää ihmiset! Oikeasti? OIKEASTI?! Miksei sinne laivalle voi hieman säästää,kerätkää vaikka pulloja jos ei edes 5-10e saa säästöön palkasta/lapsilisästä/elareista. Ei minunkaan tulot päätä huimaa mutta kun laivalle kerran mennään niin varaan ajoissa hytin,saan sen halvemmalla. Viikkarilla LXA-hytti ajoissa hankittuna maksaa reilun satasen! Hytissä on parisänky ja vuodesohva joten sinne mahtuu perheen kanssa hieman mukavammin kuin ikkunattomaan koppiin. Hytissä on myös jääkaappi josta löytyy muutama tölkki juotavaa ja 2 pikkupulloa kuohuviiniä. Sen buffetin voi myös ostaa ajoissa jolloin taas säästää muutaman euron,alle 6-vuotiaathan syövät siellä maksutta! Kahvila onkin kallis mutta taxfreessä myydään pillimehuja , 0,5e hintaan. Taxfreestä löytyy myös edullisesti kolmioleipiä ja vettä..
Me mennään laivalle rentoutumaan,lapset saavat koko päivän remuta sydämensä kyllyydestä,syödään hyvin, osallistutaan leikkeihin ja ohjelmiin. Tehdään ostoksia ja ihaillaan maisemia. Vietetään aikaa perheenä!Eikä päivän aikana rahaa pala paljoakaan,kaksi aikuista ja kolme lasta, pian neljä. Hytti ja KAIKKI syöminen + juominen on alle 200e

Kuka helvetin dorka maksaa palkkaa jostain pullosta viinaa? Kyllä minä ennemmin asioin sitten alkossa kuin nokkavan kaverin kanssa.

[QUOTE="vieras";29051843]En minä ainakaan ala kantamaan kenellekään viinoja kantamisen ilosta :O Luonnostaankin selvä että jos sen pullon viinaa tai kartongin tupakkaa tuon maksetaan minulle myös tuontipalkkaa.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";29051923]Kuka helvetin dorka maksaa palkkaa jostain pullosta viinaa? Kyllä minä ennemmin asioin sitten alkossa kuin nokkavan kaverin kanssa.[/QUOTE]

vain moukka kehtaa kerjätä tuomaan=kannattamaan viinansa ystävillään

Ja sama vissiin suomessakin? Jos kaverisi tuo lavan kaljaa sulle Cittarista niin toki 5€ pitää maksaa kantamisesta?

Ja niin, mutta se kateus, se kateus. Jos toinen saa vinaansa alennusta niin toki siitä on itsekin jotain saatava hyötyä. :D

[QUOTE="vieras";29051929]vain moukka kehtaa kerjätä tuomaan=kannattamaan viinansa ystävillään[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";29051953]Ja sama vissiin suomessakin? Jos kaverisi tuo lavan kaljaa sulle Cittarista niin toki 5€ pitää maksaa kantamisesta?

Ja niin, mutta se kateus, se kateus. Jos toinen saa vinaansa alennusta niin toki siitä on itsekin jotain saatava hyötyä. :D[/QUOTE]

Ei vaan jokainen hakekoot ihan itse ne alennus viinansa ;)
Törkeää alkaa kerjuulle ja suuttua jos pyydetään 5€

Näinpä. :/ Melko turhaa pyytää toiseltakaan mitään myöhemmin jos topasta tupakkia kaveri heti ojentaa kätensä vaatiakseen "vitosen hakiasia". :laugh: Samoisinko, että melko säälittävää
voi olla, että ystävyys on koetuksella siinä vaiheessa.

[QUOTE="vieras";29051962]Ei vaan jokainen hakekoot ihan itse ne alennus viinansa ;)
Törkeää alkaa kerjuulle ja suuttua jos pyydetään 5€[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";29051974]Näinpä. :/ Melko turhaa pyytää toiseltakaan mitään myöhemmin jos topasta tupakkia kaveri heti ojentaa kätensä vaatiakseen "vitosen hakiasia". :laugh: Samoisinko, että melko säälittävää
voi olla, että ystävyys on koetuksella siinä vaiheessa.[/QUOTE]

Anteeksi mutta MITÄ :laugh:
ystävyys koetuksella että toinen matkustelee laivalla tai muuta vastaavaa,
ja ei suostu kantamaan kaljalootia tupakkakartongeista puhumattakaan
ja tarkistamaan listalta oliko ystävällä vielä jotain muutakin mitä toivoo,
eihän sillä väliä meneekö sinun oma lomamatkasi siihen että huolehdit toisten myrkyistä.
Luojan lykky minun ystäväpiiriini ei moisia ihmisiä kuulu jotka olisi kerjäläisiäkin pahempia.

Ihan sitä, että joko tuo tai ei, mutta ei se jumalauta voi vitoseen kaatua? Jos ei viitsi kantaa niin voi sanoa sen, mutta todella säälittävää on kantaa pitkin hampain sen takia että saa vitosen palkkaa. Huh hei, onneksi mulle ei oo noin köyhiä ja ahneita tuttuja :laugh:

Kai te pyydätte mieheltännekin palkkaa jos kannatta sille kaljakeissin prismasta?

[QUOTE="vieras";29051992]Anteeksi mutta MITÄ :laugh:
ystävyys koetuksella että toinen matkustelee laivalla tai muuta vastaavaa,
ja ei suostu kantamaan kaljalootia tupakkakartongeista puhumattakaan
ja tarkistamaan listalta oliko ystävällä vielä jotain muutakin mitä toivoo,
eihän sillä väliä meneekö sinun oma lomamatkasi siihen että huolehdit toisten myrkyistä.
Luojan lykky minun ystäväpiiriini ei moisia ihmisiä kuulu jotka olisi kerjäläisiäkin pahempia.[/QUOTE]

Koko ketjua lukematta, mitä se teidän persettä puristaa, vaikka joku ottaisikin omat voileivät ristelilylle mukaan? Ja miksi on typerää ottaa pillimehut maista mukaan, mutta ihan ok käydä ostamassa tax freestä ja ryystää hytissä? Ei taas tajua, joku junttipelkokompleksi jollain varmaan...

Itsekin otan pillimehun ja banaanin mukaan. Joskus pari riisipiirakkaakin. Älkää hätäilkö, käyn mä silti buffetissa ja kahvilassakin...

[QUOTE="Vieras";29052005]Ihan sitä, että joko tuo tai ei, mutta ei se jumalauta voi vitoseen kaatua? Jos ei viitsi kantaa niin voi sanoa sen, mutta todella säälittävää on kantaa pitkin hampain sen takia että saa vitosen palkkaa. Huh hei, onneksi mulle ei oo noin köyhiä ja ahneita tuttuja :laugh:

Kai te pyydätte mieheltännekin palkkaa jos kannatta sille kaljakeissin prismasta?[/QUOTE]

Jos sinulla on aikaa itselläsi kantaa kaikille tuttaville ystäville sukulaisille kaljakeissit tupakat ja viinat niin ok mutta itse en kyllä todellakaan lomaani
pilaa sillä että olisi oikein lista viinaksista mitä kenellekin.
Yhdelle kun tuot on sitten tuotava toisellekin ja siitäkin jotkut ottavat herneet nekkuun ;)
Nopeammin loppuu kerjääminen kun pyydät juoksupalkkaa ;)
Olisi se vaan kamalaa sekin jos joutuisi varomaan mitä kenellekin puhuu ja käymään salaa lomillaan ettei vaan kukaan suutu kun en jaksa omaa lomaani pilata sillä että kannan muille viinaa.
Viinaa saa Suomestakin
ja jos halvemmalla haluaa niin hakekoot itse viinansa.
Miksi pitää olla kateellinen sille joka sinne lomalle menee?
Ei ne laivamatkat nyt mitään kalliita ole ettei siihen jopa työttömälläkin olisi varaa :D

Kyse oli alunperin jostain yhdestä pullosta/kartsasta.

Nopeammin loppuu varmaan ystävyydetkin jos perustelet tuomattomuutesi sillä, ettet saa 5€ välistä. Säälittävää. Sano, että et muuten vaan kanna mitään.

Työttömällä ei todella pitäisi olla rahaa laivamatkaan. Jos on, niin silloin on tuissa ilmaa.

[QUOTE="vieras";29052058]Jos sinulla on aikaa itselläsi kantaa kaikille tuttaville ystäville sukulaisille kaljakeissit tupakat ja viinat niin ok mutta itse en kyllä todellakaan lomaani
pilaa sillä että olisi oikein lista viinaksista mitä kenellekin.
Yhdelle kun tuot on sitten tuotava toisellekin ja siitäkin jotkut ottavat herneet nekkuun ;)
Nopeammin loppuu kerjääminen kun pyydät juoksupalkkaa ;)
Olisi se vaan kamalaa sekin jos joutuisi varomaan mitä kenellekin puhuu ja käymään salaa lomillaan ettei vaan kukaan suutu kun en jaksa omaa lomaani pilata sillä että kannan muille viinaa.
Viinaa saa Suomestakin
ja jos halvemmalla haluaa niin hakekoot itse viinansa.
Miksi pitää olla kateellinen sille joka sinne lomalle menee?
Ei ne laivamatkat nyt mitään kalliita ole ettei siihen jopa työttömälläkin olisi varaa :D[/QUOTE]

En ole koskaan ottanut eväitä laivalle.
Lapset ovat saaneet aina vatsansa täyteen. Ovat ottaneet mitä haluavat.

Jos reissuun lähetään niin ei pihistellä.
Eikä mietitä mikä olikaan terveellistä. Sitä voidaan miettiä sitten kotona.

[QUOTE="Vieras";29052070]

Työttömällä ei todella pitäisi olla rahaa laivamatkaan. Jos on, niin silloin on tuissa ilmaa.[/QUOTE]

Mikäs snobi sinä kuvittelet olevasi :D
Työttömällä ei sinusta siis saa olla varaa 11€ laivamatkaan :laugh:
Ja mitä klubi jäsenyyteen tulee sekin on ILMAINEN :laugh: :laugh:

Viking Club | Viking Line

[QUOTE="Vieras";29052160]Saako laivamatkoja viikonloppuna 11€:lla? Arkipäivät pitäisi olla työttömän työaikaa työnhaussa.[/QUOTE]

Eikö niitä työnhakuja saa mollin sivuilta ja lehdistä lukea viikonloppuisin ja monesta moneen se on arkisin minkä ajan minun kuuluu lukea työpaikka ilmoituksia?
Sisältyykö minulle se ruokatauko siihen?
Saanko poistua arkisin leipäjonoon vai pitääkö anoa kirjallisena lupa?
Entä tuo sunnuntain lehti jolloin ne työpaikka ilmot on lehdissä
saanko lukea sen vasta maanantaina klo 7.00 lähtien?
Tuleeko joku sakko jos nyt tuon teen sunnuntaina?
Saako viikonloppuna käyttää aikaa työhakemuksen tekoon ollenkaan :O

Alkuperäinen kirjoittaja työtön rikkuri;29052183:
Eikö niitä työnhakuja saa mollin sivuilta ja lehdistä lukea viikonloppuisin ja monesta moneen se on arkisin minkä ajan minun kuuluu lukea työpaikka ilmoituksia?
Sisältyykö minulle se ruokatauko siihen?
Saanko poistua arkisin leipäjonoon vai pitääkö anoa kirjallisena lupa?
Entä tuo sunnuntain lehti jolloin ne työpaikka ilmot on lehdissä
saanko lukea sen vasta maanantaina klo 7.00 lähtien?
Tuleeko joku sakko jos nyt tuon teen sunnuntaina?
Saako viikonloppuna käyttää aikaa työhakemuksen tekoon ollenkaan :O

Työttömän on hyvä olla saatavilla arkena jos tulee kutsu työkkäriin tai töihin. Ei siitä mitään tule jos ihmiset työaikanaan luuhaavat laivalla.

Ja ei saa sakkoa työhausta sunnuntaisin, mutta ei saa lisäpalkkaakaan.

Ihmeelliseksi mennyt maailman kun työttömät makailee laivalla viikot kun muut painaa töitä :/

[QUOTE="Vieras";29052212]Työttömän on hyvä olla saatavilla arkena jos tulee kutsu työkkäriin tai töihin. Ei siitä mitään tule jos ihmiset työaikanaan luuhaavat laivalla.

Ihmeelliseksi mennyt maailman kun työttömät makailee laivalla viikot kun muut painaa töitä :/[/QUOTE]

NO hohhoi :D Kaikkienko sinne pitäisi lauantaina tunkea. Menkööt työttömät milloin halvalla pääsevät.
Tosin se, että ristelily on halpa, ei mitenkään tarkoita että pitäisi sitten sitä enemmän käyttää rahaa ruokaan.

Me on otettu näille tallinnan laivoille joskus kotoa voikkarit ja pillimehut :D
Ihan siitä syystä että siellä se 2 sämpylää maksaa melkein 10€ ja me ei asuta pääkaupungissa (josta nyt olisikin lyhyt matka siihen laivaan)
jolloin lasten pitäisi syödä kunnolla aamulla mutta harvoimpa se onnistuu :D
Jos jotakin häiritsee se että meillä lapset syö sen kotona tehdyn omatekemän leivän niin kannattaa kääntää katseensa muualle :D
Sitten on tallinnan päässä syöty jotakin kevyttä jossain ravintolassa ja paluumatkalla on ollutkin laivan buffassa ruoka jolloin on mätetty kupu niin täyteen ettei tarvi kotona kuin painua nukkumaan :P

[QUOTE="Vieras";29052212]Työttömän on hyvä olla saatavilla arkena jos tulee kutsu työkkäriin tai töihin. Ei siitä mitään tule jos ihmiset työaikanaan luuhaavat laivalla.

Ihmeelliseksi mennyt maailman kun työttömät makailee laivalla viikot kun muut painaa töitä :/[/QUOTE]

16€ maksaa mm sunnuntaisin XPRS:sällä viikkarikortilla olit työtön tai et ;)
lauantai lähdöillä oli hiukan kalliimpaa mutta ei sekään hinta päätä huimaa ;)
Ihan kamalissa hinnoissa nykypäivänä nuo risteilyt olit työtön tai mikä tahansa niin luulisin että noilla hinnoilla on varaa edes kerta vuodessa jokaisen käydä jos vaan haluaa ;)
Ja mitä muille viinan kantamiseen tulee niin omaan käyttöönhän sieltä vain sai tuoda joten käykäähän itse viinanne hakemassa ;)
Meni vähän ohi aiheen mutta oli pakko :D

[QUOTE="Vieras";29052306]Kiva mennä laivalla syömään eväitä. Ja jos on rahaa buffaan tai raflaan niin tukia tulee aivan liikaa.[/QUOTE]

Sinulla ei varman töissä ikinä vapaata? Sinä et vapaiden jälkeen ole sitten paremmassa terässä tehdä töitä? Tarviiko siellä laivalla rampata joka viikko ??

Yhteistyössä