mitä fantasia kirjoja luettavaksi.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukuherne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma uusin löytöni Cassandra Claren Varjojen kaupungit -sarja. Teinimpi kuin Sookie Stackhouse -kirjat, mutta ehdottomasti mielenkiintoisempi kuin Twilightit. Ootko lukenu Nälkäpelit?

Kuulostaa siltä, että pidät yliluonnollisesta romantiikasta enemmän kuin klassisesta fantasiasta. Älä missään nimessä ainakaan lue yllä ehdotettua Tulen ja jään laulu -sarjaa, jossa teilataan säännöllisin väliajoin suosittuja hyvishahmojakin. Tai no, minä kummajainen pidän sekä siitä että Twilightista, mutta uskon että useimmille ovat aivan liian erilaisia. Mutta siis, googleta termillä "yliluonnollinen romantiikka" tai kävele kirjaston nuorten osastolla fantasia-hyllylle, jos on luokiteltu siellä siten. Mutta jos tykästyt Eddingsiin, sitten perinteinen "korkea fantasiakin" taitaa upota, esim. Robin Hobb, R.A. Salvatore ja Robert Jordan.

Joo, Tulen ja jään laulu on hyvä sarja, mutta sivumäärällään ja vakavuudessaan hieman eri luokkaa kuin mainitut twilight tai true blood. Esim. Nälkäpeli paljon kevyempää ja nopeampaa luettavaa. Makuasioitahan nää on, mutta kesällä on kivempi ottaa kevyttä luettavaa rannalle mukaan kuin tiiliskiviä. Ehdottomasti kannattaa ottaa lukulistalle kummiskin, helppohan sitä on jättää kesken jos ei tykkääkään.

Veronica Rothin Divergent -kirjastakin tuli juuri elokuva. Sekin oli minusta ihan hyvä, vaikka Nälkäpeli oli selvästi parempi.

kiitos :) mä oon niin huono täs arvioinnis et mikä kuuluu mihinkin, mutta joo yliluonnollinen romantiikka uppoo hyvin :) tulen ja jään laulua en ole lukemassa, se on aivan liian pitkävetinen makuuni, samoin mitä en aio lukea on nuo sormusten herrat. saanko kysyä että mitä tää "korkea fantasia" pitää sisällään? :D

Kuumimmat

Yhteistyössä