Mitä hittoa me tehdään kissan kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justjoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justjoo

Vieras
Meillä oli alunperin 2 kissaa. Toinen jouduttiin antamaan meidän porukoille maalle, koska ei enää viihtynyt sisäkissana. Ja mieskin inhosi sitä, kun hyppi pöydille joka välissä, kusi kaikki paikat vaikka mitä yritettiin jne. Annettiin se siis meidän porukoille maalle ulkokissaksi. Äidilläni on astma, mutta hän itse halusi kokeilla josko se kissa pärjäisi pelkkänä ulkokissana. Siispä vietiin kissa sinne. Niillä sitten ote kuulemma lipsui, ja päästivät kissaa sisälle useita kertoja päivässä. Kissa siis oppi siihen, että kun halusi sisälle, pääsi ja kun halusi ulos, pääsi ulos tekemään tarpeensa jne. Kaikki merkkailut ja pöydällä hyppimiset jäi sikseen.

Nyt sitten, äitini ilmoitti, että hänellä on astma pahentunut niin, että kissalle on löydettävä uusi koti, heti. Huomiseen antoi aikaa, muuten.... En halua edes sanoa ääneen :(

Mitä hemmettiä mä teen sille kissalle??? Ei se enää täällä meidänkään nurkissa pysty olla, koska huutaa sitten ulos koko ajan, turhautuu ja sitten pian alkaa taas ne merkkailut jne. Mies ei halua sitä tänne. Kuulemma nyt riittää tuo yksi kissa.

En ikinä, unohda sitä, miten äitini tässä toimi. Ensin halusi kokeilla ulkokissaksi, sitten päästivät sisälle ja astma paheni ja nyt ovat lopettamassa :( Ihan hyvin olisi voinut olla pelkkä ulkokissa siellä, koska tietä ei mene lähellä, navetassa on lämmin, mutta ei, piti totuttaa ja päästää se siellä sisälle ja tässä sitä ollaan!

äitillesi ilmoitus: kissa takaisin ulkokissaksi! ei sitä voi heitellä noin vain paikasta toiseen. ja jos on kerran lämmin navetta, jossa olla näillä pakkaskeleillä, niin mikä hel...tin ongelma siinä on? pysykööt mutsis sitten sisällä. ihme tyyppejä jotkut ihmiset...

Mä olen äidilleni sanonut, että eikö voi kissaa vain laittaa sinne ulos ja pitää siellä kun on lämmin navetta minne mennä, ullakolla varsinkin! Niin ei, ei kuulemma onnistu. Kissa huutaa kuulemma oven takana koko ajan sisään eivätkä jaksa kuunnella.

Ja joo, yritimme todellakin opettaa kyseiselle kissalle miten toimitaan, mutta ei onnistunut. Siskonsa osasi, ja osaa edelleen käyttäytyä, ei hypi pöydillä eikä merkkaile. Emme tiedä, mikä tätä toista kissaamme vaivasi, mutta ei sitä täällä voinut pitää.

[QUOTE="vieras";22558544]Säälittävää toimintaa.

Itse opetin kissoilleni mitä saa ja mitä ei saa tehdä.

Vie kissa löytöeläintaloon.[/QUOTE]

Joo ja mitä mä siellä löytöeläintalossa sanon sitten???

Siis eikö äitisi voi opettaa kissan ulos??
Sinuna kokeilisin ottaa kissan itsellesi ja katsoa, jos käytös on muuttunut, jos kerran äitisi luona on kiltisti.Ja onko kissa leikattu?

Mutta kurjasti tehty äidiltäs: /

Kissa on leikattu, ja merkkailu ei loppunut siltikään. Ei onnistu ottaa enää takaisin, kun mies ei halua. Enkä usko, että se onnistuis, kissan taustat tuntien ei enää sopeutuisi tänne sisäkissaksi. Paljon pienempi asunto, ulos ei ole päsyä kun asutaan keskustassa ja toinen kissa "sotkee" sitten kuviot. Ja tosiaan, kai miehelläkin on sananvalta :(

Soita lähimmälle eläinsuojelu-valvojalle ja kysy neuvoa.
Löytöeläintalot on aika täynnä kissoja, jotka ihmiset ovat hyljänneet kesälomillaan ja nyt pakkasten tultua kissat etsivät lämpöä. :(
Jos sun äitis rakastaa sitä kissaa (kun kerran on heltynyt sisällekki ottaa), niin luulis hänenki tekevän kaiken mahdollisen että kissa löytäis samantapaisen kodin, ja toivottvasti VIIMEISEN kodin ettei mee paikasta toiseen vaan kun homma ei toimikkaan.

[QUOTE="a p";22558704]Kissa on leikattu, ja merkkailu ei loppunut siltikään. Ei onnistu ottaa enää takaisin, kun mies ei halua. Enkä usko, että se onnistuis, kissan taustat tuntien ei enää sopeutuisi tänne sisäkissaksi. Paljon pienempi asunto, ulos ei ole päsyä kun asutaan keskustassa ja toinen kissa "sotkee" sitten kuviot. Ja tosiaan, kai miehelläkin on sananvalta :([/QUOTE]

Se merkkailu voi johtua myös siitä että kissa ei halua pissata laatikkoon mihin joku muukin on pissannut. Meillä oli kahden kissan kaverina kissa joka ei kussu ikinä laatikkoon vaikka paskalla siellä kävikin. Nykyään on uudessa kodissa ainoana kissana eikä kuseskele pitkin. Löytöeläintalo tai kissojenkatastrofiyhdistys tai koti uudessa paikassa joka on samankaltainen kun äidilläsi. Kissalle on kamalaa joutua pompotektavaks moneen paikkaan, ikävästi tehty äidiltäsi.

Soita lähimmälle eläinsuojelu-valvojalle ja kysy neuvoa.
Löytöeläintalot on aika täynnä kissoja, jotka ihmiset ovat hyljänneet kesälomillaan ja nyt pakkasten tultua kissat etsivät lämpöä. :(
Jos sun äitis rakastaa sitä kissaa (kun kerran on heltynyt sisällekki ottaa), niin luulis hänenki tekevän kaiken mahdollisen että kissa löytäis samantapaisen kodin, ja toivottvasti VIIMEISEN kodin ettei mee paikasta toiseen vaan kun homma ei toimikkaan.

Kissa on ollut meillä jo 3,5 vuotta, nyt on kohta 4 vuotias. Joten ei meillä ollut tarkoitus ottaa kissaa huvin vuoksi. Emme vaan voi mitään kun ei se täällä meillä pärjää, huutais ulos, ei sitä jaksais kuunnella.

Äiti ei ala etsimään uutta kotia, se on varma, ja on tämän mulle sanonutkin. Hankala on löytää "vanhalle" kollille kotia :/

Todella törkeää äidiltäsi antaa vain huomiseen aikaa löytää uusi koti kissalle! Jos kerran on itse aikoinaan tarjonnut apuaan, niin miksi yhtäkkiä ei enää kiinnosta kissan kohtalo? Jos on lipsunut itse tuosta sisällepäästämisestä, niin saisi luvan kantaa myös seuraukset siitä ja opettaa se kissa ulkokissaksi, tai ainakin antaa sinulle enemmän aikaa löytää uusi koti.

Se merkkailu voi johtua myös siitä että kissa ei halua pissata laatikkoon mihin joku muukin on pissannut. Meillä oli kahden kissan kaverina kissa joka ei kussu ikinä laatikkoon vaikka paskalla siellä kävikin. Nykyään on uudessa kodissa ainoana kissana eikä kuseskele pitkin. Löytöeläintalo tai kissojenkatastrofiyhdistys tai koti uudessa paikassa joka on samankaltainen kun äidilläsi. Kissalle on kamalaa joutua pompotektavaks moneen paikkaan, ikävästi tehty äidiltäsi.

Tuota silloin mietittiin, mutta kun laitettiin toinenkin laatikko, ei auttanut. Merkkaili silti mihin sattuu. Tässä myös minuksena se, että tässä missä me asutaan, kulkee muiden kissoja irti, merkkailevat meidän ovenpielet ja hyppivät ikkunalaudoilla, luulen että kollimme alkoi pelkäämään niitä, joten merkkailu alkoi. Tyttö ei taas ole koskaan pelännyt, ollut vain varuillaan ja puolustanut omaa reviiriään. On ns. rohkeampi tapaus tuo tyttö kissa.

[QUOTE="a p";22558872]Tuota silloin mietittiin, mutta kun laitettiin toinenkin laatikko, ei auttanut. Merkkaili silti mihin sattuu. Tässä myös minuksena se, että tässä missä me asutaan, kulkee muiden kissoja irti, merkkailevat meidän ovenpielet ja hyppivät ikkunalaudoilla, luulen että kollimme alkoi pelkäämään niitä, joten merkkailu alkoi. Tyttö ei taas ole koskaan pelännyt, ollut vain varuillaan ja puolustanut omaa reviiriään. On ns. rohkeampi tapaus tuo tyttö kissa.[/QUOTE]

Tää ei välttis toimi sen takia kun se toinen kissa voi käydä molemmissa laatikoissa. Siskolla kävi näin mut sen kissa sitten kusi monta vuotta suihkun viemärin päälle jos laatikossa oli ehditty käydä kakalla. Ihme kyllä sisko jakso sen joka päivä pestä mutta helppohan se toisaalta on.

Yhteistyössä