Y
Yks yksinäinen
Vieras
Anteeks jo etukäteen tää vuodatus mutta mieli tekee jonnekin urputtaa... Ollaan miehen kans oltu avoliitossa jo n. 15 vuotta, kaks pientä lasta, kolmas tulossa syksymmällä. Mies on kova tekemään töitä, on yrittäjä (ei alaisia vaan tavallaan tarjoaa palveluja ihmisille (ei seksi-... :-D )). Aamuisin lähtee töihinsä suurinpiirtein heti kun nousee ylös, "illalla" kotiutuu hyvin usein puolen yön jälkeen. Näin ollen minä hoidan kodin, lapset, pyykit, ruoan... siis kaiken. Ja näin siis melkeinpä 7 pvää/vko. Joskus harvoin tehdään jotain yhdessä koko perhe; yksi harrastus meillä on mutta jos mies on sattunut sopimaan työhommia just siksi ajankohdaksi, niin eipä mennä sinnekään. Parisuhdetta ei tietenkään hoideta mitenkään, jo ihan siksikin että joskus kun mies kotiutuu vähän aikasemmin töistään, on niin väsynyt että nukahtaa melkein seisaalleen... Luonteeltaan hän on sellainen, että tulee kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen ("yleismukava"), mutta vakavasti ei osaa oikeen mistään puhua, varsinkaan parisuhteeseen liittyen. Hällä ei ole tapana halailla/pusutella muuten kuin silloin kuin tekee mieli jotain muutakin... Joskus yritin ehdottaa että aina töihin lähtiessä antaisi pusun, mutta sekin jäi, toimi kyllä vähän aikaa. Jos minua ottaa päähän jokin, ei mies koskaan kysy mikä vaivaa eikä tietysti oikein näekään sellasia kun on aina töissä. Mies taas ei omista asioistaan juurikaan puhu minulle vaikka olen asiasta huomauttanut useaan kertaan. Näin ollen emme juurikaan puhu keskenämme mitään ihmeellistä. Silloin harvoin kun jostain tulee riitaa, ei niistä juurikaan puhuta eikä selvitellä, lakaistaan vaan "maton alle". Raivostuttavaa minusta. Miehen mielestä (kait; eihän hän suostu juuri mitään mielipiteitään tuomaan julki kun ei mistään oikein puhuta) parisuhteessa menee silloin hyvin kun elämä on tasaisen rauhallista; ei siis mennä "viivan" alapuolelle eikä poiketa myöskään liiaksi yläpuolelle. Tasaisen tappavaa elämää siis mielestäni. Haluaisin normaalin perheen ja parisuhteen iloineen ja suruineen enkä tällaista "yksinhuoltajuutta". Tuttavien ja sukulaisten silmissä olemme kait (luulisin) onnellisia, mitä nyt mies aina töissä... Itse olen ajatellut jo pidemmän aikaa tästä niin että pidetään "kulissit pystyssä"; ei kukaan varmaan osaa ajatella että joku voisi olla vialla. Varsinaisesti ei olekaan, mutta olen niin kyllästynyt istumaan kaiket illat yksin ja siihen ettei ole ketään kuka näyttäisi tykkäämisensä. Äh, tästä tulisi monta sivua tekstiä jos oikein juurta jaksaen selittäisi kaiken... Onkohan ketään muuta vastaavassa tilanteessa ja kauankohan tätä jaksaa katella...?