Mitä hohtoa on juoda mäyräkoira olutta sohvalla istuen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihan nyt uteliaisuuttani kyselen, jos joku voisi selventää, miksi pitää ostaa viikonlopuksi mäyräkoira, jonka voi sitten sohvalla istuen kitata kurkkuunsa? Onko siinä jotain hienoa tms. kun omaan ymmärrykseen ei moinen toiminta vaan uppoa.

Itsestä kun on mukava ottaa vaikka lasi olutta hyvän pihvin tai pizzan seurana, tai sitten jos ottaa enemmän niin lähtee ihan kunnolla sitten juhlimaan.

Tässä kun juuri itse tissuttelen niin on hyvä vastata :D Tämä on rentoutumista parhaimmillaan. Ok, en ihan sitä mäyräkoiraa juo, mutta humalaan kuitenkin. En saa mitään irti baareista, mutta tästä nautin! Ihan samalla tavalla kuin nautin lukemisesta, lenkkeilystä jne.

No, ei ole tullut otettua tuolleen enää vuosiin, kun on lapsia, mutta... Silloin joskus, aikana ennen lapsia, me kyllä taidettiin miehen kanssa juoda jotain tohon verrattavaa, ja istua vaan sohvalla, ja höpistä kaikenlaista. Se oli ihan hauskaa. En nyt kyllä laskenut, että tuliko sitä oikeasti juotua noin paljon, vai "vaan" 7 vai mitä, mutta kyllä joskus jotain vastaavaa tapahtui. Ei tulisi kyllä yksikseen mieleen ottaa...

No mä en tajua muutenkaan käsitettä, että nautitaan päihteitä tarkoituksena saada polla sekaisin. Jos joku haluaa selittää sitä mulle auki, niin antaa palaa.

[QUOTE="noh";23908205]Tässä kun juuri itse tissuttelen niin on hyvä vastata :D Tämä on rentoutumista parhaimmillaan. Ok, en ihan sitä mäyräkoiraa juo, mutta humalaan kuitenkin. En saa mitään irti baareista, mutta tästä nautin! Ihan samalla tavalla kuin nautin lukemisesta, lenkkeilystä jne.[/QUOTE]

Miksi sinusta on kiva olla yksin humalassa sohvalla?

Meilläkin oli ennen tapana miehen kanssa ottaa ne "kalsarikännit", saunoa ja höpötellä. Lasten myötä se meilläkin muuttui sitten tähän, että juodaan "yksin" ne humalat ja toinen on sitten aina selvinpäin seurana.

Ja jotenkin hassua, että se viinin juominen on sitten niiiiiiin paljon hienompaa.

[QUOTE="noh";23908301]Meilläkin oli ennen tapana miehen kanssa ottaa ne "kalsarikännit", saunoa ja höpötellä. Lasten myötä se meilläkin muuttui sitten tähän, että juodaan "yksin" ne humalat ja toinen on sitten aina selvinpäin seurana.

Ja jotenkin hassua, että se viinin juominen on sitten niiiiiiin paljon hienompaa.[/QUOTE]

Ei minusta viinin juominen ole hienompaa, en myöskään ymmärrä että miten on kivaa juoda yksin viinipullo, kossupullo jne. Tuli tuo olut nyt esimerkkinä kun se ei mitenkään erikoisen hyvää ole.

En ole ikinä juonut mäyräkoiraa, mutta lukemattomia kertoja istunut miehen kanssa sohvalla tai tossa terassilla tai jossain muussa mukavassa paikassa ja juonut vaikka muutaman siiderin tai viiniä tai jotain muuta. Se on vaan mukava tapa rentoutua ja höpötellä siinä kylki kyljessä hauskoja juttuja.

En minäkään ymmärrä, mitä nautintoa on vaikka puutarhan laittamisessa tai kalastamisessa, mutta tiedän lukemattomia ihmisiä, jotka tekee sitä jompaa kumpaa kesän ihan tohkeissansa ja koko talven odottaa, että pääsee taas hommiin.

[QUOTE="noh";23908313]No en mä ihan yksin ole, mies on kaverina mutta selvinpäin. Onko se eri asia?[/QUOTE]

Silti haluaisin kuulla että miten se on niin kivaa, että näin täytyy tehdä.

Miksi on mukava juoda sen pihvin kanssa yksi lasi olutta? Siksi, koska sä tykkäät siitä ja sulle tulee siitä kiva olo. Miksi on kiva juoda mäyräkoirasta yksin sohvalla? Siksi, koska siitä tulee joillekin hyvä olo.

Aijaa, en aloituksen perusteella tajunnut, että se pitäisi juoda yksin. (Kun aloituksessa ei ole mainuttu sitä.) Yksin mulla ei oo kyllä tapana juoda. Seuraa pitää olla ehdottomasti.

Niin ja kiitos vastauksista, tähän saakka. Ehkä jotain avautuu tuosta, se siis että suomalaiset eivät edes oman puolison kanssa osaa olla ilman alkoa.

Eli homma on juuri niin säälittävää miltä se kuulostaakin. =)

Ethän sinäkään ole ilman alkoa. Viinin juomista ei edes voi perustella terveyssyillä, sillä samat terveysvaikutteet saa ilman aivosoluja tuhoavaa alkoholiakin. :) Lisäksi alkoholin käyttämiseen olisi kannattanut kiinnittää huomiota jo siippaa valitsessa.

Ehkä jotain avautuu tuosta, se siis että suomalaiset eivät edes oman puolison kanssa osaa olla ilman alkoa.

Mistä sä niin päättelit? Kyllä me suurin osa ajasta ollaan ihan selvin päin ja ihan kivaa sekin on. Mutta vaihtelu nyt virkistää.

Sulla tuntuu olevan sen verran lappuja tossa silmillä, ettei oikein avaudu se ajatusmaailma, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... Onneks kaikki ei ajattele samanlailla kun sinä. :)

Niin ja kiitos vastauksista, tähän saakka. Ehkä jotain avautuu tuosta, se siis että suomalaiset eivät edes oman puolison kanssa osaa olla ilman alkoa.

Eli homma on juuri niin säälittävää miltä se kuulostaakin. =)

Mun mielestä on säälittävää tehdä vain se oma tapa "ainoaksi ja oikeaksi", todellakin. Koska tuntuu et jokaisen ihmisen ja pariskunnan täytyisi saada tyydytys ja hyvä olo siitä miten itse toimii ja mikä itsestä on hauskaa, ei siitä miten muut tekee. Mut toki, onhan niitäkin jotka elää toisten kautta.

Yhteistyössä