Mitä hyvää tekisin iltapalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iltis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pancake's :p

30 g suolatonta voita
3 3/4 dl vehnäjauhoja
2 kukkurallista tl leivinjauhetta
1 tl sokeria (minä laitan puoli dl)
ripaus suolaa
3 dl täysmaitoa (käy kyllä loivempikin maito)
2 munaa
(minun lisäykseni 1 tl vaniljasokeria)

Aineet sotketaan kuohkeaksi taikinaksi ja paistetaan pannulla rasvan kera, ei tarvi paljon rasvaa. teen yleensä lauantaiaamuna yhden annoksen ja paistan silloin puolet ja sunnuntaina toisen puolen. Ja mustikkapannareita saa kun ripottaa pannulle mustikoita paistumassa olevalle pannarille. Ihanaa vaahterasiirapin kanssa!

Juu, pannaria mulki tuli mieleen, mutta päiväkodissa oli jo tänään ollut.

Mut Jätkä, paistatko siis tavallisella paistinpannulla? Tota en ennen olekaan kokeillut ja mustikoitakin olis.

Alkuperäinen kirjoittaja iltis:
Jätkää!

Tyhmänä kysyn vielä et kuuluuko tehdä yks tai kaks paksua pannaria vai sellasia ohuita kuin tavalliset letut?

Niitä mahtuu paistinpannulle noin kolme paistumaan ja niistä tulee aika paksuja lettusia. Hyviä ovat. :p

Kiiiiitoooos! Hyviä tuli. Nam.

Oon joskus kokeillu mustikkalettuja, mutta toi leivinjauhe oli hyvä lisä ja vaniljasokeria ehdottomasti! Meil ei ollu vaahterasiirappia, ylläri, ni syötiin vaniljajätskin kaa, ja maistuhan ne ilmanki. :)

Söinpä just itse tehtyä pizzaa. Jälkkäriks mansikkarahkaa :p

Mut noista perusaineista mitä ap:lla on, niin tosi nopeesti pyöräyttää vaiks kääretortun.

MUOKS. Ap olikin jo herkutellut...

Alkuperäinen kirjoittaja iltis:
Kiiiiitoooos! Hyviä tuli. Nam.

Oon joskus kokeillu mustikkalettuja, mutta toi leivinjauhe oli hyvä lisä ja vaniljasokeria ehdottomasti! Meil ei ollu vaahterasiirappia, ylläri, ni syötiin vaniljajätskin kaa, ja maistuhan ne ilmanki. :)

Fanta tuon ohjeen aikoinaan tänne laittoi. :D :p

Yhteistyössä