Mitä hyvää tekisit nakeista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kannatan kans tota nakkispekkistä :) spydäriä siis... pilko nakit uusien perunoiden joukkoon ja paista pannulla, nii ja sipulia ja mausteita joukkoon, ja pekonista saa kans makua... :) persilja antaa kans kivaa makuu...

Kiitos paljon vinkeistä! :) Ostin Iso viitosia 1kg:n paketin kun olivat vaan 1,99e/pkt, enkä ollenkaan ajatellut, mitä niistä voisin laittaa, kun meillä hyvin harvoin nakkeja...

Miten muuten teette nakkikastikkeen?

Itse tykkään eniten oikein kunnon ruskeasta kastikkeesta (voi+jauho pannulla), mutta siinä on niin paljon karsinogeeneja, etten oikein tuolle reilu 1-vuotiaalle sitä viitsisi antaa. Jos jauhot taas heittää suoraan nakkien päälle pannulla, ei kastikkeesta tule lainkaan niin maukas...

Nakkistroganoff

1 pkt (300 g) nakkeja pieniksi pilkottuna
1 sipuli silppuna
3 rkl margariinia tai voita
4 rkl vehnäjauhoja
5 dl vettä
1 lihaliemikuutio
1 prk (400 g) tomaattimurskaa
2 dl kermaviiliä
2-3 dl kurkkua pieniksi pilkottuna
(1-2 tl suolaa)

Paista sipulisilppua ja nakinpaloja hetki rasvassa. Lisää jauhot seokseen, ja anna hetki ruskettua. Lisää lihaliemikuutio ja vesi. Anna kiehahtaa ja lisää tomaattimurska. Hauduta 10 min. Lisää kurkkukuutiot ja kermaviili kastikkeeseen, kuumenna, mutta älä keitä. Tarkasta maku ja lisää tarvittaessa suolaa. Tarjoa perunoiden kanssa.

mä teen niin et kevyesti ruskistan nakit ja sipulin pannul, sit jauhoo joukkoon ja vähän voita...sit ku ne on kypsyny niin vähitellen vettä... joskus laitan puolikkaan lihaliemikuution. Niin ja mausteik vähän soijaa, sinappia ja ketsuppia. ja tarpeen mukaan suolaa ja pippuria :)

Yhteistyössä