Mitä hyviä puolia (avo)erossa voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surutar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surutar

Vieras
Pliis, lohduttakaa mua ja kertokaa edes jotain hyviä puolia eroamisessa. Mies haluaa erota, minä en. Kaipaa kuulemma itsenäistä elämää, jota ei ehtinyt missään vaiheessa viettää. Meillä kaksi pientä lasta.

Mun on todella vaikea motivoitua ajattelemaan elämää eron jälkeen. En löydä enää mitään hyviä syitä elää, mutta lasten takia on pakko jaksaa. Miten olette selvinneet erosta?

eiköhän se mies vaan halua viettää sinkkumiehen elämää ja nyt sinä ja lapset olette tiellä..Pahoittelen :( Enkä tarkoita loukata..en vaan näe muutakaan syytä tälläselle käytökselle..ellei sit ole jo joku katsottuna valmiiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
eiköhän se mies vaan halua viettää sinkkumiehen elämää ja nyt sinä ja lapset olette tiellä..Pahoittelen :( Enkä tarkoita loukata..en vaan näe muutakaan syytä tälläselle käytökselle..ellei sit ole jo joku katsottuna valmiiksi?

Mäki mietin tuota mutta en usko - ei olis ehtiny viettää kenenkään kanssa riittävästi aikaa, on viettänyt kaiken vapaa-aikansa kotona. Oli mm. vanhempainvapaalla 6 kk lasten ainoana hoitajana.

Älä sido kiinni...jos päästät lähtemään niin voi vielä ehkä palata? Itse haluan eron...mies ei....ja kahlitsee....joka saa haluamaan eroa vieläkin enemmän. Alkuun ajattelin erätaukoa...pientä eroa....että jos asiat muuttuisi ja voisikin vielä jatkaa...vaan nyt kun kahlitsee, ajattelen että kun joskus pääsen eroon, en ikinä palaa....

hyviä puolia: omatupa omat säännöt, ei ole tilivelvollinen kenellekkään, kodista voi tehdä mieleisensä koska ei tarvii ottaa huomioon miestä.. kaappitilaa enemmän, vähemmän pyykkiä..
(ja nää on nyt siis hyviä puolia mitä mulle tuli mieleen oman eron kohdalla...)
uskon että tilanne on kamala, mutta pakottamalla ei toinen jää.. jos haluaa mennä niin parempi sitten että menee... :(
voimia sinne

Mulla ei ainakaan ole mitään muuta ku hyvää kerrottavaa! Sinkkuäitiys on ihanaa. :)
Saat tehdä lasten kans mitä haluat, mennä minne haluat... ja olla just niinku haluat.
Kukaan ei vahdi, kyttää tai tarkkaile sun tekemisiä. jne.
Mä olen tosi onnellinen ollessani lasten kanssa, ilman miestä. Olen saanut paljon uusia kavereita ja sosiaalinen elämä on vilkastunut.
Ihanaa! En kaipaa miestä tällähetkellä millään tavalla. :)
Meillä tosin minä halusin erota...

Mieleen nousee heti epäilys, että miehelläsi on jo toinen. Silloin ajatukset ovat tuollaisia.

Parisuhteita on yleensä useampia elämän aikana. Ei kannattaisi ajatella niin, että elää vain toisen takia. Kun oppii rakastamaan itseään, löytää elämästä paljon iloa ja voi rakastaa myös pyyteettömästi muita.

Erosta selviytyminen oli kyllä vaiketa ja kesti vuosia. Hyvää siinä oli, että se opetti paljon elämästä ja siitä mikä on tärkeää. Parasta siinä oli, että suhde lapsiin jopa syveni kun lapset nousivat elämässä etusijalle - exän edelle.

Kun on selvitynyt erosta, huomaa että itsenäisyyn on hieno asia. Ei tarvitse riidellä tekemisistä ja voi tehdä mitä haluaa. Kun on tullut itsenäiseksi, ei enää ryhdy ahdistavaan parisuhteeseen, vaan sellaiseen jossa ollaan tasavertaisia kumppaneita.

no meillä on 3 pientä lasta, ja minä haluaisin erota. tässä suhteessa ei kertakaikkiaan ole sitä kipinää, mitä kaipaisin. ei meillä ole miehen kanssa muuta yhteistä kuin lapset. Lasten takia olen koittanut jaksaa olla yhdessä, mutta oma olo on todella paha koko ajan. Ei mullakaan ketään toista ole, mutta kaipaisin omaa elämää, omia harrastuksia jne. koen olevani miehelle vain lapsen vahti. miehellä sentänä on työ ym kuviot.

Lisäksi miehen tekemiset menee AINA mun tekemisten edelle. tänään olisi halunnut siivota rauhassa, ilman että lapset pyöri jaloissa. mutta kun miehellä oli autoremppaa ym. niin ei sitten. oli sillä lapset vähän aikaa ulkona mukana, mutten ehtinyt luututa esim. ja kun lapset pölähti sisälle jalkoihin pyörimään niin eipä paljon enää kiinnostanut.

Myöskään seksi ei toimi. Miestä ei kiinnosta, ja jos kiinnostaa, niin homma loppuu tasan siihen, kun mies laukeaa. ei sillä ole kiinnostusta tyydyttää mua edes käsin. Kädet kuulemma väsyy jne. (teko) syitä riittää! Tuntuu todella pahalta. Tiedän kyllä, etten saa kovin helposti, mutta onko tuo ihmekään kun on jo niin paha mieli, ja epävarma olo, että pelkkä kiihottuminenkin on vaikeaa!

tuntuu, etten saa tästä suhteesta enää yhtään mitään. eroa olen miettinyt jo pari vuotta, mutta tosiaan lasten takia koittanut jaksaa. enää en taida jaksaa, vaan on pakko tehdä kipeä päätös, ja erota, jos aion ylipäänsä jaksaa elää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jannu:
Mieleen nousee heti epäilys, että miehelläsi on jo toinen. Silloin ajatukset ovat tuollaisia.

Saatan olla naiivi mutta luotan mieheen. Hän ei ole koskaan osoittanut epäluottamuksen merkkejä ja tosiaan viettää niin paljon aikaansa kotona, että ihmettelisin, jos olisi ehtinyt luoda suhteen johonkin toiseen naiseen.

Hän sitä paitsi ei halua hötkyillä eron kanssa, puhui ensi kesästä, jotta ehdimme molemmat sumplia käytännön asiat, kuten asunnot, lasten tapaamiset jne. Jos hänellä olisi jo toinen, haluaisi ehkä erota nopeammin?

-pyykkimäärä vähenee, samoin tiski ja yleinen sotku
-ei tarvitse neuvotella, saa tehdä niin kuin itse haluaa (esim. tv-kaukosäädin)
-sängyssä on enemmän tilaa nukkua, on jopa mahdollista kääntää kylkeä
-joulu tulossa, yksi lahjottava vähemmän (eikä tarvitse näytellä kiitollista kun saa akkuporakoneen joulupukilta)
-jos haluaa marketissa rauhassa tutkia hiuslakka-osastoa, saa myös tehdä sen. Ei ole ukko rutisemassa, että mennään jo.
-jääkiekko, formula, hiihto, ym. epämääräiset ja tylsät jutut vähenevät 100%
-huoneilma raikastuu (kyllä, miehet pierevät yllätävän paljon)

huoh, onhan noita syitä vaikka kuinka paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jannu:

Saatan olla naiivi mutta luotan mieheen. Hän ei ole koskaan osoittanut epäluottamuksen merkkejä ja tosiaan viettää niin paljon aikaansa kotona, että ihmettelisin, jos olisi ehtinyt luoda suhteen johonkin toiseen naiseen.

Hän sitä paitsi ei halua hötkyillä eron kanssa, puhui ensi kesästä, jotta ehdimme molemmat sumplia käytännön asiat, kuten asunnot, lasten tapaamiset jne. Jos hänellä olisi jo toinen, haluaisi ehkä erota nopeammin?

Ehkä, mutta ei välttämättä. Aika usein ihmisillä on taipumus varmistaa uusi suhde ennen vanhan lopettamista. Jos mies haluaisi ensin olla siis varma uuden ihastuksensa tunteista ja siitä onko nainen valmis vakavaan suhteeseen ja valmis esim. eroamaan miehestään. Tutustuminen olisi käynyt helposti vaikka vanhempainvapaalla ollessa, kun on lasten kanssa ulkona.

On kuitenkin melko turha pähkäillä mistä miehen käyttäytyminen johtuu. Hän on kertonut haluavansa erota ja se kertoo siitä, ettei mies rakasta sinua, ei arvosta kuten pitäisi, eikä halua jatkaa kanssasi.

Se tuntuu tietenkin hyvin ikävältä, mutta olet ansainnut parempaa - rakkautta ja paremman parisuhteen.

Yhteistyössä