mitä ihimettä, papakokeesta heelp

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo mänee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo mänee

Vieras
Kuulin kaverilta, että papa-koetta ottaessa pitäis olla 5pv varoaika ennen ja jälkeen kuukautisten. Ei ne vaan mulle sitä sanoneet terkkarista, kun varailin aikaa.. Mainitsin noista kuukautisista, et seuraavana päivänä alkavat kun koe on otettu (syön siis pillereitä ja tiedän suunnilleen kellonajankin kun alkavat).. Onko tämä väite siis ihan puppua?

Tekis mieli kiroilla, kun tuotakin gynetutkimusaikaa sai ruinata monta kuukautta että sen sai, ja jos sitä koetta ei nyt voikaan ottaa menkkojen takia niin voi aargh.
 
en oo kuullut mistään varoajasta. mut jos syöt pillereitä ni eikö se oo sillä autettu, ettet pidäkään taukoa siinä pillerinsyönnissä vaan jatkat sen 5 päivää vielä?
 
Johtusko siitä että eivät halu antaa ajanvarauksia monen kuukauden päähän just kuukautisten ajalle, joten käskevät laskea vähän pelivaraa siihen oletettuun alkamispäivään.

Mulla kun varasin loppukiertoon niin vannottivat vaan että perun heti jos rupee näyttään siltä että tulee mensut, niin voivat antaa ajan jollekin toiselle.
 
Okei, kiitos :)! Enpä muista milloin olisin ollu näin iloinen siitä et pääsen papaan :D Tosiaan jatkasin noita pilsuja, mutta ne on kolmivaihepillerit (3erilaista pilleriä samassa yhden kierron aikana) eli ei voi syödä putkeen toista laattaa.. Sitä viimeistä vaihetta voisi jatkaa seuraavasta laatasta, mutta sitten menis puoli laattaa ihan hukkaan. Ja toisekseen, laatta loppui jo eilen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
mulle on infottu aina, että pitää nimenomaan olla noilla aloittajan mainitsemilla rajoilla sen vuoksi että limakalvot muuttuu hormonien mukaan ja tuona aikana saa kaikkein varmimmat tulokset.

Voi kökkö. Mä vielä painotin puhelimessa että eihän se haittaa et pillerit on jo loppuneet silloin :kieh:
 
Papan hormonivaikutuksen arviointi ei ole sen tärkein tehtävä. Pääasia on, että verta ei olisi näytteessä, se voi sotkea solujen määrittelyä.
*10v papoja ottanut eikä ikinä kuullutkaan mitään varoaikaa*
 
Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
Papan hormonivaikutuksen arviointi ei ole sen tärkein tehtävä. Pääasia on, että verta ei olisi näytteessä, se voi sotkea solujen määrittelyä.
*10v papoja ottanut eikä ikinä kuullutkaan mitään varoaikaa*


kyllä limakalvot paksuuntuu tiettyyn aikaan kierrosta joten hormonit vaikuttaa siihen saadaanko kunnon tulos vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
Papan hormonivaikutuksen arviointi ei ole sen tärkein tehtävä. Pääasia on, että verta ei olisi näytteessä, se voi sotkea solujen määrittelyä.
*10v papoja ottanut eikä ikinä kuullutkaan mitään varoaikaa*


kyllä limakalvot paksuuntuu tiettyyn aikaan kierrosta joten hormonit vaikuttaa siihen saadaanko kunnon tulos vai ei.

Ja miksköhän tota ei sitten mainita Käypä Hoito-ohjeessa?

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00061
 
mm täällä:
"Optimaalinen näytteenottoaika on hedelmällisessä iässä olevalla naisella vähintään viisi päivää ennen kuukautiskierron loppumista ja vähintään viisi päivää ennen seuraavien kuukautisten alkamista. Näyte tulisi ottaa kaksi päivää viimeisen yhdynnän jälkeen, mikäli mahdollista. Irtosolunäyte voidaan ottaa myös raskauden aikana."



http://www.poliklinikka.fi/?id=8961545&page=7808053
 

Yhteistyössä