T
Touhuamaan kotona!
Vieras
lapsi hoidossa leipoo tai kertoo käyneensä kirjastossa? Mä ihmettelen, että sitä ihannoidaan niin suuresti, jos hoidossa tehdään jotain NOIN TAVALLISTA. Eivätkö kotiäiditkin itse leivo lastensa kanssa ja käy kirjastossa tai metsässä tai eri puistoissa ja jopa lastenkonserteissa, uimassa, luistelemassa... Mikä siitä tekee vielä hienompaa, että lapsi tekee niin esim. päiväkodissa?
Itse olen ollut pk:ssa töissä ja se lasten leipominen on kaikkea muuta kuin pullantuoksuista, iloista touhuamista. Yhden hoitajan on ehdittävä neuvoa montaa lasta yhtäaikaa eikä kukaan oikein ehdi saada ITSE valmiiksi montakaan pullaa tai sämpylää... Onhan se vaihtelua lapsen pk-arkeen, mutta paljon enemmän lapsi saa irti tuostakin hommasta leipoessaan kotona äidin tai isän kanssa.
Itse olen ollut pk:ssa töissä ja se lasten leipominen on kaikkea muuta kuin pullantuoksuista, iloista touhuamista. Yhden hoitajan on ehdittävä neuvoa montaa lasta yhtäaikaa eikä kukaan oikein ehdi saada ITSE valmiiksi montakaan pullaa tai sämpylää... Onhan se vaihtelua lapsen pk-arkeen, mutta paljon enemmän lapsi saa irti tuostakin hommasta leipoessaan kotona äidin tai isän kanssa.