mitä ihmettä äidille 50-v lahjaksi!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täytyykö sen matkaviikonlopun välttämättä olla jotain luksusta? ajattelin koska meitä sisaruksia on vaan kaksi ja varallisuudet tosi rajalliset että haittaako se jos se onki ihan tavallinen esm 3 tähden hotelli...?

Ei haittaa, kunhan on siisti ja mukavalta alueelta. Liikkumista tosin miettisin. Kööpenhamina on mukava pyörällä ym, mutta miten mahtaa sun vanhemmat siellä päästä kulkemaan? Tosin viikonloppu nyt kuluu ilman suurempaa kaupungin katsastamista. Minusta isäsi voisi matkaa oman matkansa eli ota hänet mukaan tähän juoneen.

[QUOTE="vieras";24539123]Kööpenhaminaan pääsee noin 50 eurolla/suunta. Hotelli kahdeksi yöksi n. 300 e/pariskunta, kun oletetaan, että eivät ihan mihin hotelliin vaan viitsi enää tuolla iällä mennä ja liikkuminen hankalaa reuman takia.[/QUOTE]

ja tähän meillä just olis varaa. virläkö tuollaisen löytäis. itse en ole koskaan koko kaupungissa käynyt. että onko se edes kiva?

ja onko halvempaa ostaa lennot ja hotelli paketissa vai erikseen? paketissa ainakin helpompaa.

ja tähän meillä just olis varaa. virläkö tuollaisen löytäis. itse en ole koskaan koko kaupungissa käynyt. että onko se edes kiva?

ja onko halvempaa ostaa lennot ja hotelli paketissa vai erikseen? paketissa ainakin helpompaa.

Ehdottomasti erikseen. Varmasti kivaa. Kaunis, siisti kaupunki ja sopivasti nähtävyyksiä.
Lennot Blue1:n nettisivuilta ja hotellit vaikka hotels.com.

[QUOTE="vieras";24539149]Tarkoitinkin hotellin sijaintia. Keskustan hotellit maksavat enemmän kuin syrjässä olevat.[/QUOTE]

mutta keskustan hotelli olis kivempi että voi vähän katsella kaupunkia ja vaikka shoppailla ja koska taksit on kalliita niin sitä kulkemista vois välttää.

tuolla norwegianilla olis myös halpoja lentoja. onko se luotettava yhtiö? vai pitäiskö valita turvallinen ja tuttu blue1?

onko jollain ehkä joku komeus jostakin hotellista?

Jos kerran siivousta arvostaisi, niin miten olisi sen täydellisen siivoamisen lisäksi vaikka jokin "pieni pintaremontti" tyyliin jonkun huoneen maalausta ja uudet verhot ja tyynyt tms. Varmaan tunnette äitisi maun ja isäsi voisi auttaa myös, että lopputulos olisi varmasti äitiä miellyttävä. Sitten äiti sen siivoamis/remppapäivän ajaksi shampanja-aamiaiselle tai -illalliselle ja yllätys odottaisi kotona illalla. Tuohon saisi uppoamaan hyvinkin 200-400 euroa ihan riippuen tekeekö itse vai teettääkö.

mutta keskustan hotelli olis kivempi että voi vähän katsella kaupunkia ja vaikka shoppailla ja koska taksit on kalliita niin sitä kulkemista vois välttää.

Aivan. Vanhempasi voivat tykätä vaikka edestakaisin menevistä turistibussista tai lautasta, jolloin ei tarvitse nivelreumaisen niin paljoa kävellä ja näkee ja voi pysähtyäkin nähtävyyksiä katsomaan. Minusta hyvä idea jokin Euroopan kaupunki!

[QUOTE="vieras";24539143]Ei haittaa, kunhan on siisti ja mukavalta alueelta. Liikkumista tosin miettisin. Kööpenhamina on mukava pyörällä ym, mutta miten mahtaa sun vanhemmat siellä päästä kulkemaan? Tosin viikonloppu nyt kuluu ilman suurempaa kaupungin katsastamista. Minusta isäsi voisi matkaa oman matkansa eli ota hänet mukaan tähän juoneen.[/QUOTE]

sitten se hääpäivän lahja-idea menis mönkään.

Tuli mieleeni, että jos äitisi on yhtä epävarma ja kokematon matkustaja kuin sinä, niin onko matkasta liikaa stressiä hänelle? Vai olisiko juuri hyvä irtiotto?

[QUOTE="vieras";24539242]Tuli mieleeni, että jos äitisi on yhtä epävarma ja kokematon matkustaja kuin sinä, niin onko matkasta liikaa stressiä hänelle? Vai olisiko juuri hyvä irtiotto?[/QUOTE]

hyvä irtiotto minun mielestä.
on se reilusti enemmän matkustanut kuin minä ja isäni vielä tuplasti enemmän. isä matkustelee nykyäänkin, mutta äiti harrasti sitä 20v sitten.

[QUOTE="Noo";24539254]Katsele Budapestin matkoja lokakuussa, siellä on vielä lämmintä.[/QUOTE]

no sinne on lennot näköjään jo enemmän kuin meidän koko budjetti. ainakin blue 1 llä.

Mites olis Riika tai Vilna? Air baltic lentää niihin edullisesti ja kaupungit ovat hintatasoltaan huimasti Köpistä edullisempia, näkyy hotellihinnoissa, takseissa, ruokailuissa...
Lokakuu on oikein hyvä ajankohta Baltian reissulle ja vkl riittää jompaan kumpaan noista kaupungeista mainiosti. Riikaa voin henk koht suositella, kun siellä olen pari kertaa (juurikin Air Balticilla) käynyt ja on kaunis kaupunki! Vilna on vielä kokematta.

Mites olis Riika tai Vilna? Air baltic lentää niihin edullisesti ja kaupungit ovat hintatasoltaan huimasti Köpistä edullisempia, näkyy hotellihinnoissa, takseissa, ruokailuissa...
Lokakuu on oikein hyvä ajankohta Baltian reissulle ja vkl riittää jompaan kumpaan noista kaupungeista mainiosti. Riikaa voin henk koht suositella, kun siellä olen pari kertaa (juurikin Air Balticilla) käynyt ja on kaunis kaupunki! Vilna on vielä kokematta.

joo tuoota vilnaa vois tutkailla. se on nätti kaupunki ja enemmän eurooppalainen kuin riika.

ääh..pikkasenko tyhmästi menee noi blue 1 lentoajat kööpenhaminaan. kun ihanteellinen olis lähtö perjantaina helsingistä töiden jälkeen vaik klo 16 ja takaisin sais lähtee kööpenhaminasta sunnuntaina vaikka klo 21...mut ei. pitäis lähtee pe yömyöhällä ja tulla takaisin su aamuna ennen kukonlaulua että paikallaoloaika jäämahd pieneksi.. tai sit hinta on monia kymmeniä euroja kallimpi. noita vilnan lentoja en kyllä löytänyt mistään halvalla.

Miten olisi jokin "halvempi" lomakohde(Vilna?) ja matkasta säästyneistä rahoista palkkaisi jonkun siivoamaan vanhempiesi kodin? Vanhempasi tulisivat matkaltansa yllätyksenä siivottuun kotiin.

Kööpenhaminasssa kannattaa varmistaa etukäteen, että hotellissa on hissi ja se myöskin kulkee sinne kerroksiin, olen ollut esim. sellaisessa, missä hissi oli puolivälikerroksissa,. Paikan päällä kulkee ihan mukavasti paikallisbusseilla.

Yhteistyössä