Mitä ihmettä kurkussani on? (kuva, herkät älkää katsoko)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnetonneitonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvin todennäköisesti tällainen tauti.

Herpangiina

Coxackie A -virus aiheuttaa herpangiinaa. Herpangiina on lapsilla melko yleinen tarttuva tauti, jossa kuumeen, kurkkukivun, päänsäryn ja pahoinvoinnin lisäksi suulaen takaosaan ilmestyy ensin pieniä mutta kasvavia rakkuloita. Rakkulat puhkeavat muodostaen harmaapeitteisen haavan jonka ympärillä on punainen rengas. Tauti paranee itsestään muutaman päivän kuluttua. Ienoireita esiintyy herpeksestä poiketen vain harvoin.

ELI IHAN FLUNSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[QUOTE="vieras";24197809]Hyvin todennäköisesti tällainen tauti.

Herpangiina

Coxackie A -virus aiheuttaa herpangiinaa. Herpangiina on lapsilla melko yleinen tarttuva tauti, jossa kuumeen, kurkkukivun, päänsäryn ja pahoinvoinnin lisäksi suulaen takaosaan ilmestyy ensin pieniä mutta kasvavia rakkuloita. Rakkulat puhkeavat muodostaen harmaapeitteisen haavan jonka ympärillä on punainen rengas. Tauti paranee itsestään muutaman päivän kuluttua. Ienoireita esiintyy herpeksestä poiketen vain harvoin.

ELI IHAN FLUNSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

Joka on kestänyt puoli vuotta??????

Hiiva, refluksi "syövyttänyt" kurkun, enterovirus/coxackie-virus tai sitten papillooma. Enterovirus tai coxackie-virus olisi tosin jo 6 kk parantunut, aihettavat lyhytkestoisen flunssan kaltaisen taudin, kuumettA, kurkkukipua ja rakkuloita nielussa. (entero ja- coxackie-virus)

eli mulla on täysin samoja rakkoja kurkussa. Ainut kiinnostava puoli on se että minulla on hpv-rokote, ja olen 15 enkä koskaan harrastanut seksiä tai suuseksiä. Onko kellään muulla mitään vastausta mitä patit voivat olla...?

Ne oranssit "rakkulat" kurkussa ei oo vaarallisia vaan ne luokitellaan normaaliks. Niiden englanninkielinen nimi on cobblestoning. useimmiten ku kysyy mitä vaa asiaa netis ni aina vastaus on syöpä tai sukupuolitauti, naurettavaa xD

Ootko vielä saanut asiaa selville mulla nimittäin samoja. Kurkkukipu päivä päivältä pahenee ja nieleminen tekee kipeää tunnen ne vaikken nielisi ,mutta en niin kipeästi apua? En haluis mennä oottamaan lääkäriin tuntia tän takia kuitenkin on vaan joku flunssa juttu ja lähtee parissa viikossa..

Minulla on rakkuloita kurkussa, kävin lääkärissä nieluviljelmä lähete tuli. Streptokokki g sieltä löytyi, mutta rakkulat eivät ole kadonneet vaikka vain 2päv penisiliini kuurista jäljellä. Menen uudestaan lääkäriin jos eivät minnekkään katoa, kannattaa käydä kokeilemassa jos häviäisivät. Verta vuotaa jos esim. Hammasharjalla on raapinut niitä tuolta nielusta ei mitään sen erikoisempaa, kipeitä eivät ole enkä ole kertaakaan harrastanut seksiä (15v.)

Olisi kyllä tosi kiva tietää että mikä kuvan henkilön nielussa oli tai on. Itselläni on aika iso rakkula vasemmalla ja hieman pienempi oikealla. Lääkäri ei jumankauta osannut sanoa mutta ehdotti sentään että jostakin täytyy aloittaa. Eli purskuttelen ja kurlaan nyt aftoja poistavaa suuvettä (klooriheksidiini-liuosta), joka ei ole reilussa viikossa jeesannut mitenkään.
Lääkäri kysyi minulta että voisikohan se olla herpes.. Ja nämähän ovat olleet mulla jo ainakin puoli vuotta ellei pidempäänkin. Herpes olisi kaikonnut jo maksimissaan kuukaudessa.
Olin viimeksi kipeänä tai kuumeessa (en muista) noin 4 vuotta sitten ja silloin multa otettiin nielusta näyte, ja sieltä löytyi jokin streptokokeista. En kannata lääketeollisuutta joten en vetänyt antibioottia, hahhah.. tyhmää. Nyt kärsin luultavasti silloista itsepäisyyttäni. Onneksi lääkärini on nätti nainen. Taidan pirauttaa terveyskeskukselle näinä päivinä ellei suuvesi ala tämän viikon aikana toimimaan.

Tietääkö kukaan voiko kurkkupaise aiheuttaa rakkoja tuonne nielun takaseinämään?

Paitövei. Kerran kun nenäni murtui kokonaan, niin terveysaseman lääkäri sanoi että se on vain vääntynyt tai murtunut korkeintaan puoliksi (Huom. lääkäri, ei burana-hoitaja). Toisella kertaa kysyin eri terveysaseman lääkäriltä että mikä aiheuttaa rintaani kipua. Ehdotin häntä katsomaan luuta joka törröttää rinnan alapuolella. Lääkäri totesi että tietzen-syndrooma (syndrooma jota ei vieläkään osata hoitaa tai tiedetä miten syntyy). Kuulemma törröllään olevassa luussa ei ole mitään ihmeteltävää vaikka särkisi.. Ja nyt tämä kurkkujuttu.. Alkaa ketuttamaan niin että taidan pyytää jatkossa suoraan lähetettä oikealle lääkärille. Tai teeskennellä ja rimpauttaa 112 :een.
Nuorena pidin 8 vuotta rautoja suussa. Kun raudat otettiin pois hammaslääkäri totesi ettei niitä olisi välttämättä edes tarvinnut.
Yksi hammas lohkesi kahdesti. Se hiottiin pieneksi tönöksi, ja tönön päälle laitettiin "posliinikruunu" eli siihen liimattiin kuppimainen tekohammas. Tekohampaan takuu oli muistaakseni 6 vuotta. 6,5 vuoden jälkeen tipahti pois. Se oli asennettu väärin joten kuppi keräsi sisälleen likaa, eikä siinä kohtaa ole enää hammasta. Myös viereiset hampaat kärsivät kupin reunoilta.
Hienoa että meillä on sentään toimiva terveydenhuolto.. Varmaan vaan paskaa tuuria, mutta nyt luen oireiden perusteella aina ensin netistä. Semmosta liirumia. Taidan muuttaa metsään ja kuolla oireettomana 120-vuotiaana syömällä kaarnaa ja havunneulasia perkele!

Yhteistyössä