Mitä ihmettä liikkuu vanhempien päässä, jotka haluavat lapsensa olevan pph:lla aina eskari-ikään asti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaikenlaista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli siis... Eskari käydään, jotta oltaisiin paremmin valmistautuneita aloittamaan koulu ja eskariin pitäisi valmistautua päiväkodissa jne...
Helkkarin suorittamista koko lapsuus eräiden mielestä!

[QUOTE="vieras";25197653]Sellaista minä ajattelen että olen äärimmäisen kiitollinen että lapsemme on hoitajalla jota parempaa ei ole <3 Arvostan todella paljon ja meidän perhe tykkää tästä hoitajasta todella paljon. Ja ihan takuulla pidän eskari-ikään saakka jos mahdollista :)[/QUOTE]

kunnes poika täytti 4, ja alkoi aina oltuaan varahoitopaikassa haaveilla sinne pääsemisestä. Hehkutti aina, miten on leikkinyt "isojen poikien leikkejä" ja keiden kaikkien kanssa touhunnut. Ja oli ihan raastavan autuas...Ei ollut minulla sydäntä enää tehdä oman pääni mukaan, vaan laitoin lapsen varahoitopäiväkotiin (pääsi vielä samaan ryhmäänkin).
Pph:lla oli tuohon aikaan muut lapset 3-ja 2-vuotiaita. Ehkä jos siellä olis ollut joku vanhempi kaverina, olisimme jatkaneet.

Yleensä näiden vanhempien päässä liikkuu ihan kaikkea hyvää. Mullakin ollut asiakkaana monta tapausta jotka tulleet mulle kun aloittivat päivähoidon ja eskari-ikäisinä vasta lähteneet pois. Ja lapset pärjänneet loistavasti, ihan niinkuin munkin lapset. ;)

Olen itse mennyt pph:lta esikouluun 5v.
Samalla pph:lla olin sitten myös iltapäivähoidossa eskarin ja ekan luokan ajan.
Ja näin jälkikäteen(kään) ei mitään pahaa sanottavaa asiasta, oli oikein hyvä ratkaisu.
Oma esikoiseni meni esikouluun suoraan kotihoidosta.

kunnes poika täytti 4, ja alkoi aina oltuaan varahoitopaikassa haaveilla sinne pääsemisestä. Hehkutti aina, miten on leikkinyt "isojen poikien leikkejä" ja keiden kaikkien kanssa touhunnut. Ja oli ihan raastavan autuas...Ei ollut minulla sydäntä enää tehdä oman pääni mukaan, vaan laitoin lapsen varahoitopäiväkotiin (pääsi vielä samaan ryhmäänkin).
Pph:lla oli tuohon aikaan muut lapset 3-ja 2-vuotiaita. Ehkä jos siellä olis ollut joku vanhempi kaverina, olisimme jatkaneet.

Mun lapsi on jo 4 ;) Tykkää kyllä päiväkodista mutta selvästi enemmän perhepäivähoidosta ja minunkin mielestä päiväkoti on aivan liian laitosmainen paikka ja liian paljon lapsia pienelle lapselle. Ja toinen lapsi on ollut päiväkodissa joten on tuostakin kokemusta. Pph:lla on onneksi kaiken ikäisiä lapsia 2-vuotiaasta kohta 5-vuotiaaseen :)

Yhteistyössä