Mitä ihmettä mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sareiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sareiv

Vieras
7kk:n ikäinen neiti rohisee siihen malliin, et kurkunpääntulehds tekee pahasti tuloaan. Eli hyvin todennäköisesti pitää mennä päivystykseen spiiralle. Ei muuten mikään ongelma, autokin löytyy pihasta ja matkaa on vain 30km, MUTTA..

Olen kotona yksin ja mihin ihmeeseen mä pistän siksi aikaa muut 4 lasta? Vanhin on vain 9v, ettei oikein voi hänellekään kaikkia jättää. (muut 6v, 5v ja 3v). Mies monen sadan km:n päässä työreissussa, joten ei hänestäkään tähän hätään oo apua. :( Eikä mitenkän houkuttelevalta tunnu ottaa kaikkia mukaan sinne päivystykseenkään.. Vaikka niin kait se on tehtävä, jos en muuta keksi.

[QUOTE="Mimmi";22577059]Onko tilanne niin paha että pitää yöllä lähteä? Jos kokeilisit sitä höyryhengitystä kotona? Ja auttoko siihen kylmä ilma, vai olenkio nähnyt unta?[/QUOTE]

Ei vielä oo paha, mutta kokemuksesta tiedän, että yöllä klo 03-06 on pahimmat tunnit. Kokeilen toki ensin kylmää ja höyryä, mutta meillä on yleensä jouduttu käyttämään päivystyksessä spiiralla. Tosin tällä neidillä on nyt ekaa kertaa ko vaiva, etten hänestä tiedä, meneekö niin tukkoon. Muut on menneen.. :(

en ny tarkoita loukata, mutta jos mulla olis useampi lapsi, niin mulla olis tuommoisten tilanteiden varalta suunnitelma b niihin tilanteisiin, jos toinen vanhemmista olis jossain poissa. Eikö sulla ole naapureita, ystäviä, sukulaisia?

Mä odottelisin, ja jos näyttää pahalta niin soittaisin ambulanssin. Sieltä saanee spiraa. Ethän sinä voi muita lapsia jättää kotiin, tai keskellä yötä herätellä.

Kettumainen vaiva, me käytiin eilisiltana/yönä viimeeksi spiralla - ja melkein 7 v nukkui yksin kotona jonkin aikaa kun mies ekana vei meidät sairaalalle ja sitten kävi hakemassa. Lauantaina raahasin isomman mukaan, silloinkin oltiin illalla/yöllä liikenteessä samasta syystä.

Voimia sulle ja paranemisia pikkuiselle!

en ny tarkoita loukata, mutta jos mulla olis useampi lapsi, niin mulla olis tuommoisten tilanteiden varalta suunnitelma b niihin tilanteisiin, jos toinen vanhemmista olis jossain poissa. Eikö sulla ole naapureita, ystäviä, sukulaisia?

Suunnitelma b on tällä hetkellä ottaa kaikki mukaan. 100km:n päässä sukulaisia, ja kun ei vielä tiedä, pitääkö lähteä.

Mun mies on usein yövuorossa, ja mulla on suunnitelma B:n lisäksi myös suunnitelma C, D ja E.

Silti tulee joskus tilanteita, missä pitää päättää ottaako toisenkin lapsen mukaan vai jättääkö kotiin yksin. Isovanhemmat mökillä, eno töissä, ystävä lomamatkalla, naapuri ei ole kotona...tms.

Pitänee soittaa päivystykseen, et mitä he siellä meinaavat.. Aikasemmin ei ainakaan oo ollu täällä mahollista saaha spiiraa muualla kuin tuolla päivystyksessä, mut en tiedä onko muuttunu tilanne.

No niin, tässä taas tullaan tähän onko hyväsyttävänpää vanhempien tai ainakin toisen olla viikot vaikka juopottelemassa tai harrasteissa, töissä joka arki-ilta, sanon ja väitän että mikään edellä mainituista ei ole hyväksyttävää perheessä missä on pieniä lapsia joita ei voi keskenään jättää. Miten muut perustelee näkemyksensä? :D

Eikö sulla ole kotona nestemäistä suun kautta otettavaa Ventolinea tai hengitettävänä aineena? Jos kerran muutkin lapset ovat laryngiittikohtauksia saaneet.Jos on niin voisit päivystykseen soittaessasi kysyä lääkäriltä lupaa käyttää vaikka toiselle lapselle määrättyä lääkettä kunhan ilmoitat lapsen painon ja tarkan annostusohjeen.Kaikkein vaikeimmissa kohtauksissa ei välttämättä auta ja tarvitaan adrenaalinia päivystyksessä mutta helpottais oloa vaikka sairaalaan joutuisittekin lähtemään. Jos ei ole niin pyydä ainakin resepti ja hanki lääkitys tulevia sairastumisia varten! Ja ulkoilmaan hengittelemään heti kohtauksen tultua - niinkuin tietysti tiedätkin!

Yhteistyössä