Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Liittyy pettämiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mieheni petti minua erään naisen kanssa vajaa pari vuotta sitten. Siitä asti tämän naisen mies on häiriköinyt meitä. Tai siis lähinnä haukkunut tuolla muille ihmisille. Haukkunut siis minuakin huoraksi jne vaikka enhän minä hänen vaimoaan pannut.

Meillä on avioliitto muutenkin tällä hetkellä kriisissä, osin tuosta pettämisestä johtuen, mutta pitkälti muista syistä kuitenkin.

Nyt parin kolmen kuukauden ajan tämä mies on vähän väliä jossain facebookissa herjannut miestäni jollain tavalla. Kirjoittelee siis esim. että tämän olisi parempi ampua itsensä niin saisi meidänkin lapset paremman elämän jne. Me emme siis kumpikaan mieheni kanssa ole tämän kavereita, mutta kirjoitelee meidän yhteisten kavereiden seinille näitä tekstejä, jotta näemme ne. Aina ne toki nämä kaverit lopulta poistaa, mutta silti.

Lisäksi tämä mies näyttelee minulle keskisormea, jos näkee minut jossain kauempana tuolla kylillä liikkuessani. Jos olen ns. puhe-etäisyydellä niin on kuin minua ei olisikaan, mutta heti kun olen kauempana niin näitä käsimerkkejä alkaa tulla.

Tämä on jokseenkin noloa, kun on pieni paikkakunta ja toisaalta taas lähinnä naurattaa ja säälittää, että joku tekee tuollaista.

Mieheni teki väärin, kun meni sänkyyn tuon hänen vaimonsa kanssa, mutta ei tämäkään oikein ole. Ei pettämiskuvioita kai yleensä ihan näin käsitellä.

Mitenköhän tässä pitäis tai kannattaisi toimia?

Jos jotain tollasia kirjottaa että tappais miehesi itsensä, niin mun mielestä vois ottaa yhteyttä jo poliisiin. Kauheet haukkumiset on jo rikosasia, kunnianloukkaus, mut ehkäpä tähän vois toimia jo se, jos poliisista soitettais tälle miehelle ja käskettäis käyttäytyä ihmisiks?

Jos jotain tollasia kirjottaa että tappais miehesi itsensä, niin mun mielestä vois ottaa yhteyttä jo poliisiin. Kauheet haukkumiset on jo rikosasia, kunnianloukkaus, mut ehkäpä tähän vois toimia jo se, jos poliisista soitettais tälle miehelle ja käskettäis käyttäytyä ihmisiks?

Mutta tekeekö poliisi muka jotain, kun ne tekstit on poistettu sieltä kuitenkin aina lopulta eli minulla ei ole ns. todisteita?

[QUOTE="vieras";22180662]Outoa, että mies vihoittelee sinullekin. Luulisi petetyksi tulemisen enemmänkin yhdistävän ihmisiä.[/QUOTE]

No ensin hän olikin tapahtuneen jälkeen pari päivää yhteydessä minuun ikäänkuin kohtalotoverina. Kuitenkin keskustelu oli lähinnä koko ajan vain minun mieheni haukkumista, todella karkeaa siis. Kaksi päivää kuuntelin sitä ja sitten sanoin hänelle KERRAN vähän jotenkin rumasti. Otti siitä niin paljon nokkaansa, että suuttui raivoisasti minullekin. Mielestäni minun ei kuitenkaan tarvinnut kuunnella vain mieheni haukkumista ja sitä, että kuinka voin ajatella antavani anteeksi sellaiselle paskalle. Sanoin siis ihan oikeutetusti takaisin.

Mä ehkä menisin jutteleen suoraan, että mitä hän oikein haluaa tällä käytöksellään saada aikaan. Mut tietty jos on ihan hirveä äijä, niin voihan se olla, että se vaan innostaa häntä lisää. Itse pyytäisin kyllä FB-kavereitani poistamaan kavereistaan tuollaisen tyypin, tai sitten hylkäisin heidät FB-kavereinani. En voisi pitää FB-kaverina ihmistä, joka antaa jonkun kirjoitella seinälleen minusta tuollaisia, eikä suostuis tiputtamaan pois kavereistaan. Ehkä mä jättäytyisin jopa FB:sta pois tuon takia ainakin, niin enpä ainakaan näkis.

[QUOTE="vieras";22180859]Mä ehkä menisin jutteleen suoraan, että mitä hän oikein haluaa tällä käytöksellään saada aikaan. Mut tietty jos on ihan hirveä äijä, niin voihan se olla, että se vaan innostaa häntä lisää. Itse pyytäisin kyllä FB-kavereitani poistamaan kavereistaan tuollaisen tyypin, tai sitten hylkäisin heidät FB-kavereinani. En voisi pitää FB-kaverina ihmistä, joka antaa jonkun kirjoitella seinälleen minusta tuollaisia, eikä suostuis tiputtamaan pois kavereistaan. Ehkä mä jättäytyisin jopa FB:sta pois tuon takia ainakin, niin enpä ainakaan näkis.[/QUOTE]

No meillä on parisenkymmentä yhteistä kaveria ja miehelläni vielä enemmän. En todellakaan tuollaisen takia ala ihan oikeita ystäviäni ja kavereitani poistamaan listoiltani. Osa heistä on poistanutkin tyypin kavereistaan, mutta ei minulla ole oikeutta sellaista vaatia.

Niin ja muutenkin siis itse tykkään facebookista. En anna tuon tyypin alkaa hallitsemaan elämääni niin, että alkaisin toimia jotenkin itselleni epämieluisalla tavalla sen takia, että hän terrorisoi. Ja kun se ei poista ongelmaa. se vain muuttuisi jotenkin erilaiseksi taas.

[QUOTE="alkup";22180880]No meillä on parisenkymmentä yhteistä kaveria ja miehelläni vielä enemmän. En todellakaan tuollaisen takia ala ihan oikeita ystäviäni ja kavereitani poistamaan listoiltani. Osa heistä on poistanutkin tyypin kavereistaan, mutta ei minulla ole oikeutta sellaista vaatia.[/QUOTE]

Kyllä mä hylkäisin FB-kaverin, jos hän ei hylkäisi FB-kaveria, joka kirjoittelee ilkeitä juttuja musta tai perheestäni FB-kaverini sivuille. Ei epäilystäkään. Jollet sä itse pidä puoliasi, niin ei sitä tee kukaan muukaan.

[QUOTE="alkup";22180894]Niin ja muutenkin siis itse tykkään facebookista. En anna tuon tyypin alkaa hallitsemaan elämääni niin, että alkaisin toimia jotenkin itselleni epämieluisalla tavalla sen takia, että hän terrorisoi. Ja kun se ei poista ongelmaa. se vain muuttuisi jotenkin erilaiseksi taas.[/QUOTE]

Omapa on asiasi. Ilmeisesti se ei sit olekaan kauhean häiritsevää kirjoittelua.

[QUOTE="vieras";22180594]Mieheni teki väärin, kun meni sänkyyn tuon hänen vaimonsa kanssa, mutta ei tämäkään oikein ole. Ei pettämiskuvioita kai yleensä ihan näin käsitellä.[/QUOTE]

Pettämiskuviot selvitetään miesten kesken - ei tuossa kuviossa mitään järkeä, kai sun ukolla on munaa hiljentää tuota itkevää miestä jos kerran oli munaa panna hänen vaimoa.

[QUOTE="vieras";22180662]Outoa, että mies vihoittelee sinullekin. Luulisi petetyksi tulemisen enemmänkin yhdistävän ihmisiä.[/QUOTE]

Mies ei todennäköisesti ymmärrä sitä, että ap hyväksyy pettämisen, koska jatkaa miehensä kanssa.

[QUOTE="Rouva";22181089]Näin. Laita miehesi kantamaan vastuu teoistaan ja selvittään homma once and for all.[/QUOTE]

No mun mies yritti silloin aikoinaan tapahtuneen aikoihin ottaa yhteyttä, mutta ei suostunut edes puhumaan. Mieheni yritti useita kertoja.

Yhteistyössä