Mitä ihmettä pitäs tehdä?!?!?!?!?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyttö 4 v on aloittanu iltaisin nukkumaan mentäessä huudon, ettei uskalla nukkua, haluaa nukkua äidin ja isän vieressä, haluaa ison valon, haluaa , että ovi on auki.

Tyttö nukkuu huoneessaan omassa sängyssään isoveljensä kanssa, kuten myös isovelikin , isoveli käy hyvin nukkumaan.

Tyttö on aina käynyt hienosti nukkumaan, mutta nyt tätä on ollut muutaman illan, huutaa aivan hulluna, kertoo kuinka pelottaa, mutta ei osaa kertoa mitä pelkää. On laitettu 2 yövaloa, silti huutaa. Ennen nukkui samaisella valolla ongelmitta, nyt hankittiin toinen lisää, silti huutaa.

Tästä ei tule mitään, en viittis antaa nukkua meidän vieressämme, koska on tottunut jo nukkumaan omassa sängyssään, nukkunut jo melkein 2 vuotta, ilman ongelmaa.

Nukkuminen on sujunut niin, että iltapesu, iltapala,iltasatu, iltapusu ja peittely ja sitten ovat käyneet hyvin nukkumaan, nyt meno on aivan mahdotonta, muut lapset eivät saa nukuttua, kun tämä tyttö huutaa.

On koitettu sitä, että minä tai mies istuu heidän huoneen sohvalla hetken, mutta mikään ei auta. Ei puhu mistään möröistä tai vastaavista.Olen aivan ihmeissäni tästä!

Auttakaa!

Olen ap.

Tyttö ja isoveli aloittivat päiväkodin kaksi viikkoa sitten ja kumpikin viihtynyt hienosti, mutta voisiko vaikuttaa tähän se, että heidät erotettiin toisistaan, olivat viime vuonna samassa ryhmässä ja nyt eri, poika meni esikouluun.

Voi, kunpa tietäisin mitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
meillä auttaa kun ollaan rukoiltu tytön kanssa että suojelee ja auttaa ettei pelota. ja näkee kivaa unta.

Me ollaan kanssa juteltu että näkee kivaa unta jne, rukoiltu kyllä ei.

Tämä vain on kovin omituista käytöstä häneltä, hänellä tosin on nyt muutenkin uhma päällä, tuli tuossa kesän lopulla , voisiko tämä siis liittyä ihan siihenkin.

ap

Meillä on myös tullut 4v. pojalle samanlaisia pelkoja. Poju pelkää näkevänsä pahaa unta. Yleensä on auttanut, kun sanonut että Essi(koira) pelottaa pahat unet pois. Joskus jos sekään ei auta niin olen pitänyt kädestä kiinni hetken aikaa, ettei enää pelota.

Nuo pelot kuuluu varmaan tähän ikään. Tuolle meidän 4 v:lle on myös tullut pelkoja, vaikka pääsekiin meidän väliin nukkumaan. Muistelen, että isommilla ollut myös sellainen vaihe... Meillä on auttanut läheisyys, ollaan oltu ihan lapsen lähellä ja kerrottu, ettei hän jää yksin, vaan aina on joku aikuinen tai sisarus hänen lähellään.

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Nuo pelot kuuluu varmaan tähän ikään. Tuolle meidän 4 v:lle on myös tullut pelkoja, vaikka pääsekiin meidän väliin nukkumaan. Muistelen, että isommilla ollut myös sellainen vaihe... Meillä on auttanut läheisyys, ollaan oltu ihan lapsen lähellä ja kerrottu, ettei hän jää yksin, vaan aina on joku aikuinen tai sisarus hänen lähellään.

Tätä mekin ollaan sanottu ja pidetty sylissä jne, mikään vaan ei tunnu autavan.

Koittakaa sitä, että ostatte hänelle jonkun ison unilelun. Kertokaa, että se on suojelijalelu, joka ajaa pahat asiat pois. Jos pelottaa, sitä voi halata. Voisiko auttaa?

Tämä siksi, että minulla oli pienenä itsellä sellainen jättikäärme sängyssä, jonka äitini ompeli minulle tätä tarkoitusta varten ja se siis auttoi pelkoihin.

Tämä siksi, että minulla oli pienenä itsellä sellainen jättikäärme sängyssä, jonka äitini ompeli minulle tätä tarkoitusta varten ja se siis auttoi pelkoihin.

Yhteistyössä