Mitä ihmettä , rikoinko nyt jotain ystävyyskoodia muka ? En ymmärrä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Ystäväpariskuntamme ( "Antti" ja "Piia" ) erosi riitaisasti viime vuoden kesänä ( pettämistä ymv oli heillä toisen osapuolen puolelta.. ) .
No, nyt tuon Antti on perustamassa perhettä sen naisen kanssa jonka kanssa petti puolisoaan , sanotaan hänet vaikka Marjaksi.
Ja nyt olen ystävystynyt tämän Marjankin kanssa ja tämä Piia on minulle siitä suuttunut. Hän on poistanut minut FB listoiltaan jne. Ikävää minusta.

En tiedä, miksi minun pitäisi joutua "valitsemaan" joko Marja tai Piia :( Oma Mieheni on hyvä ystävä Antin kanssa, joten sikälikin harmillista jos ei voitaisi olla ystäviä.

Kyllä naisena on vaikea olla.

Ei naiset kestä, että heidän ystävänsä ovat ystäviä miehensä (vaikkakin entisen miehensä) rakastajattaren (vaikkakin nykyisen puolison) kanssa. Kurjaahan se sun kannalta on, mutta niin se vaan menee. Kokemusta löytyy täältäkin :(

Tuskin siinä sit mitään muuta on mutta ei varmaan halua olla exäänsä tai uuteen kumppaniin missään yhteyksissä. Usein eron jälkeen menee ystäväpiiri uusiksi. Ei siinä puolista ole kysymys mutta asiat menee niin kuin niiden kuuluukin.

Alkuperäinen kirjoittaja matti:
Itse en milloinkaan olisi ystävä pettäjän kanssa.

No toki niin. Ollaan asiasta puhuttu mieheni kanssa ja tää "antti" on kuitenkin oikeasti hyvä tyyppi , mutta puolisona vaan ei-uskollinen.
Itsekin ennen ajattelin, että halveksun,mutta toisaalta, mitäpä kenenkään suhdekuviot minulle henk.koht kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja petetty:
Tuskin siinä sit mitään muuta on mutta ei varmaan halua olla exäänsä tai uuteen kumppaniin missään yhteyksissä. Usein eron jälkeen menee ystäväpiiri uusiksi. Ei siinä puolista ole kysymys mutta asiat menee niin kuin niiden kuuluukin.

No ystäväpariskunnallamme on yhteisiä pieniä lapsia, joten yhteyksissä he kyllä joutuvat olemaan halusivat tai eivät.

Ja omalla kohdallani kävi niin, että ystäväni pisti välit poikki minun kanssa koska en suostunut puolia valitsemaan vaan pysyin molempien ystävänä. Omassa tapauksessani olin siis jo alunperinkin ystävä sekä "Marjan" että "Piian" kanssa. No, Piia vihoitteli aikansa, pari vuotta, mutta nyt ollaan taas ystäviä :D

Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
No jos mietin asiaa omalle kohdalleni, niin suuttuisin kyllä verisesti.

Mutta miksi ihmeessä ? Onko siinä takana kuitenkin jotain että kuvittelee, että jauhan paskaa sen toisen kanssa hänestä tmv ?
Eikö aikakaan ikinä tule parantamaan haavoja ?
Jotenkin minua vähän loukkaa,että "piia" näin helposti heivaa ystävänsä pois.Ja minkä syyn takia vieläpä. Että olen kahvitellut Marjan kanssa.

Lasteni takia olenkin yhteydessä exään mutta uutta"naista" en aio tavata tai osallistua mihinkään kekkereihin samaan aikaan. Myös mieheni ns. omat ystävät olen poistanut fb listalta ja jatkan elämääni nyt luoden uusia suhteita ja tapaamalla vanhoja ystäviäni.

Tuo ei kyllä ole ihan yksiselitteinen asia. Vähän riippuu miten läheisiä olette ollut Piian kanssa ja miten läheiset olette nyt Marjan kanssa ja onko se vaikuttanut sinun osalta väleihin Piian kanssa. Jos olette esim aiemmin käyneet Piian kanssa pari kertaa viikossa lenkillä ja nyt käytkin Marjan kanssa, ymmärrän kyllä, että Piia on loukkaantunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Onko tämä Pia siis ap:n henkilökohtainen ystävä alunalkaen, vai ystäväpariskunnan toinen puoli?

Olemme olleet ystäviä vuosia, mutta ihan alun alkaen tutustuimme miestemme kautta. Mutta tosiaan siitä aikaa jo VUOSIA!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo ei kyllä ole ihan yksiselitteinen asia. Vähän riippuu miten läheisiä olette ollut Piian kanssa ja miten läheiset olette nyt Marjan kanssa ja onko se vaikuttanut sinun osalta väleihin Piian kanssa. Jos olette esim aiemmin käyneet Piian kanssa pari kertaa viikossa lenkillä ja nyt käytkin Marjan kanssa, ymmärrän kyllä, että Piia on loukkaantunut.

En ole korvannut Piiaa Marjalla . Sellaisesta ei ole kyse.
Vaan ihan käytännössä siitä kyse, että ollaan kyläilty mun miehen kanssa Antilla ja Marjalla ja siinä sivussa sitten jollakin tasolla kyllä ystävystytty. Vaikka omakin asenteeni tottakai oli alkuun ko. naista kohtaan hyvinkin nuiva.

Kyllä tuollaisessa tapauksessa, jossa pettäjä jatkaa suhdetta sen naisen kanssa jonka kanssa puolisoaan petti, niin x-puoliso on syystä loukkaantunut. Ja sitä kautta hänen voi olla erittäin vaikea sulattaa paitsi sitä naista myös sitä että omat ystävät ystävystyvät tämän naisen kanssa. Ymmärrän hyvin Piaa...

Ymmärrän kyllä hyvin "Piiaa". Itsekin varmaan samassa tilanteessa olisin loukkaantunut sulle. Itse en alkaisi kaveeraamaan ystäväni miehen rakastajattaren kanssa, olen lojaali ystävilleni!

Alkuperäinen kirjoittaja kia:
Ymmärrän kyllä hyvin "Piiaa". Itsekin varmaan samassa tilanteessa olisin loukkaantunut sulle. Itse en alkaisi kaveeraamaan ystäväni miehen rakastajattaren kanssa, olen lojaali ystävilleni!

Niin,en minä hänen kanssaan ole sen ihmeemmin kaveerannut. Ja ei hän nyt enää ole rakastajatar vaan Antin tuleva puoliso.

Järjellä ajatellen tuo on typerää käytöstä Piialta, mutta tunteella ymmärränb aivan täysin. Hän tuntee, että sinä hyväksyt sen, mitä hänelle on tapahtunut.
On vaikea ymmärtää, ettei hyväksy jonkun tekoja, mutta voi silti olla tämän ystävä tai edes kaveri.

Yhteistyössä