Mitä ihmettä tämä on?? palstan kampaajat "lääkärit" hohoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

räyh

Vieras
Viikon aikana mulla on kutissut pää aivan tuhottoman paljon!! Pahin on illalla mutta muutenkin syyhyää! En ole värjännyt hiuksia aikoihin ja shampoo jne on ollut samat ties kuinka kauan.. Eilen illalla alkoi kutisemaan myös korvat/korvantaukset ja molempiin jalkoihin, toiseen pohkeeseen ja toiseen reiteen, tuli kutiavat punoittavat kohdat. Alkaa jo oikeasti olla rasittavaa!! Ei tuo päänahka verillä ole mutta inhottava pistely/kirvely/kutina on tosi rasittavaa :(

Kellään samanmoisia oireita ollut? Mitä voi olla? Kukaan kampaaja yms osaako neuvoa?

Lapsena on ollu syyhypunkki ja ei tämä semmoista ole, koko kroppa oli tuolloin "tulessa".. On tuo pää kyllä pengottu ettei mitään pitäis olla..siis elämää.. :|

Maksan toimintähäiriöt voi oireilla ilman raskauttakin kutinalla. Mutta pesuasiat voi vaikuttaa. Mulla ei nyt talvikuukausina kestä iho useaa suihkua viikossa. Eli joka toinen päivä maksimissaan, sit alkaa kutisemaan. Jos ei helpota pian niin hakeutuisin lääkärille sinuna. Mun pää kutisi vähänaikaa sitten ja vaihdoin Goldwellin Dualsendes Greeniin -shampoo ja hoitoaine (sori mainostus) mutta poisti mulla kutinan kun siinä ei oo lisäaineita.

Lähinnä tulee mieleen loiset: täit, luteet, syyhypunkit.
Voihan se olla jotain kemikaalin aiheuttamaa ärsytystä jos olet vaihtanut juuri jotain kosmetiikkatuotetta. Tai ruoka-aineallergiaa jne. Tai ihan joku sairaus, jonka oireena on kutina. Jos ei mene ohi niin kipaise lääkärin juttusille.

Yhteistyössä