Mitä ihmettä täs pitäias tehdä oikein että olis oikein???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh tätä elämää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh tätä elämää

Vieras
Eli tilanne tämä:Olemme ns. uusioperhe.Minulla kaksi kouluikäistä tyttöä ja miehellä samanikänen poika joka ei asu vakit-meillä-
Mieheni ollut kesästä asti lomauttettu ja liiton rahalla.Ei viitsi eikä halua etsiä täitä ja makaa kotona sananmukaisesti tekemätä oikein mitään päivät pitkät.Töiden alkamisesta ei tietoakaan.Lainailee minulta rahaa ym . vaikka saa liitosta saman mitä minä raskaasta vuorotyöstä palkkaa .Ei maksa kyllä mitään takaisin.
Tuossa kun lähin yksi aamu 04.15 töihin tulipalopakkasessa ja umpiväsyksissä päätin ,että lähen tyttöjen kanssa etelään.Otamme halvan viikon matkan ja palkaksi aherruksesta huilaamme siellä.Tytöille kun tuli superhyvät 9.n keskiarvoilla todistuksetkin niin olis heillekkin palkka niistä.
Nyt kuitenkin poika sai raivarit kun ei pääse mukaan.Minulla ei ole varaa hänen matkaan ja isällä ei kanssa.Lisäksi miehenkin pitäis sitten lähteä ,koska poika noikein ylivilkas ja arvaamaton käytökseltään.Nimittelee minua ym. ja en jaksa enkä pysty ottamaan häntä mukaan.
Myös mies kiukkuinen ,koska hänen mielestään lomat pitäis olla yhdessä tai sitten niitä ei ole ollenkaan.
Kun asuin tyttöjen kans kolmistaan teimme aina kerran vuodessa jotain yhdessä .Milloin kävimme ruotsissa milloin pärnussa ym.
Säästimme aina vuoden ja pidimme kirppistä ym .että saimme matkarahat kasaan.
Tällä menolla emme pääse enää ikinä minnekkään.
Mitä mieltä olette?

mä menisin vaan ihan tyttöjen kesken. eri asia jos poika asuis teillä mut tuossa tilanteessa ottaisin vain tytöt mukaan. jääköön miehet kiukuttelee ihan rauhassa

Alkuperäinen kirjoittaja www:
vaikeeta,en tiiä mitä tekisin. voisko pojan äiti maksaa puolet pojan matkasta ainakin ja mies omansa

Ei kuulemma.Tää on tosi ärsyttävääkin tavallaan.Poika pääsaee kyllä koulun kans leirikouluun kuusamoon pari viikkoa tän meidän suunnitellun matkan jälkeen.Että onhan sekin jotain kuitenkin.

Jos tilanne olisi toisinpäin eli mies lähtemässä omien lastensa kanssa reissuun, suurin osa palstalaisista olisi sitä mieltä, että se on väärin :D

Lähdet reissuun ja mies poikansa kanssa sitten, kun on saanut rahat kasaan. Tai vaihtoehtoisesti voit kysyä mieheltäsi, missä ajassa hän aikoo saada lomarahat kasaan itselleen ja pojalleen, jolloin voitte mahdollisesti lähteä yhdessä.

Älä nyt ainakaan poikaa ota matkaan ilman isäänsä! Hän ei ole sinun lapsesi, etkä voi ottaa vastuuta hänestä!
Näin minä sanon kun miehen lapset haluaa mukaan vaikka vaan kauppaan! Kun heidän äipän ja isukin mielestä heitä en saa komentaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
vaikeeta,en tiiä mitä tekisin. voisko pojan äiti maksaa puolet pojan matkasta ainakin ja mies omansa

Ei kuulemma.Tää on tosi ärsyttävääkin tavallaan.Poika pääsaee kyllä koulun kans leirikouluun kuusamoon pari viikkoa tän meidän suunnitellun matkan jälkeen.Että onhan sekin jotain kuitenkin.

En kyl tajua, miks sun pitäis maksaa puolet, kun kerta isänsä ei saa säästettyä rahaa.. Ihan tosi, menkää ja pitäkää ihana loma <3 Jospa ukkoski siinä vaiheessa huomaisi/tajuaisi asioita, ns. kasvaisi poissaollessanne. Jos nyt perut, niin tulet aina antamaan periksi ja tyttösi tulevat olemaan toisella sijalla

Mun mielestä kuulostaa ihan kohtuulliselta että lähdette tyttöjen kesken reissuun, ja jätätte miehen makaamaan kotisohvalle. Olet kovalla työllä ansainnut rahasi ja tytöt ahkeroineet koulussa, niin voitte aivan hyvin ottaa pienen loman. Jos miehesi ei edes halua etsiä töitä ja tieneta, niin silloin ei ole kovin loman tarpeessakaan. Voi viettää aikaa poikansa kanssa ihan kotona. Kuulostaisi epäreilulta että maksaisit miehesi pojankin matkan ja hoitaisit loman ajan. Hauskaa reissua!

Jos ei mies maksa sun lasten matkoja niin miksi sinun pitäisi maksaa hänen lapsensa matka? En pysty kuvittelemaan millaiseen tilanteeseen äiti- tai isäpuoli uusioperheissä joutuu, mutta mun on helppo kuvitella että haluaisin viettää lomaa tyttärieni kanssa muutenkin joskus ilman miestä ja hänen poikaansa. Jos kuitenkin miehelle on ihan ok että hän maksaa heidän matkansa ja vahtii reissussa poikaansa, ota ihmeessä mukaan ;)

Menisin tyttöjen kanssa, ovat loman ansainneet siinä missä sinäkin. Jos mies kerran saa liiton korvausta saman minkä sinä töistäs, niin luulisi hänellä olevan mahdollisuus maksaa oma ja poikansa matka. Toisaalta, onko kaikkien pakko ollakkaan samalla reissulla, varmasti tyttösi pitävät myös siitä, että olet vain heidän kanssaan, ilman nykyistä miestäsi (kokemusta on).

Alkuperäinen kirjoittaja tytsyjen äiti:
Mun mielestä kuulostaa ihan kohtuulliselta että lähdette tyttöjen kesken reissuun, ja jätätte miehen makaamaan kotisohvalle. Olet kovalla työllä ansainnut rahasi ja tytöt ahkeroineet koulussa, niin voitte aivan hyvin ottaa pienen loman. Jos miehesi ei edes halua etsiä töitä ja tieneta, niin silloin ei ole kovin loman tarpeessakaan. Voi viettää aikaa poikansa kanssa ihan kotona. Kuulostaisi epäreilulta että maksaisit miehesi pojankin matkan ja hoitaisit loman ajan. Hauskaa reissua!

Näin teemme:)Huomenna kyselen matkoja matkatoimistosta ja varaan lämpimään.
Eli ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa nyt enää tän matkasuunnitelman vuoksi.Kiitos teille kannustuksesta:)

Mieti tilannetta perheen kannalta! Okei, poika ei asu vakituiseen teillä, mutta olennaista on, lasketko hänet kuuluvaksi teidän perheeseen? Onko teillä ylipäänsä "teidän perhettä"? Tämän kuvauksen perusteella kun saa vähän ankean kuvan: mies ajattelee vain itseään ja vaimo vain itseään ja hänen "oikeita" lapsiaan.

Kyllä minunkin mielestäni reissut tehdään koko perheen voimin. Mutta riippuu tosiaan ketä teidän perheeseen sitten kuuluu. Jos poika on teillä vaan kerran kuussa, voitte reissailla keskenänne, mutta kuuluu se matka miehellekin!

Vaikea sanoa mikä on todellinen tilanne. Onko niin, että mies tietää, ettei tällä hetkellä alan töitä ole saatavilla ja jonkun ajan päästä taas on? Silloin ymmärrän, jos ei edes hae. Itse olen hakenut töitä pian 2 vuotta ja tuloksena on n. 4 kk töitä pätkissä. Minusta perheen rahat ovat yhteisiä. Mitä mies niillä liiton rahoillaan tekee? Kuka teillä maksaa asumiskulut, auton, bensat, vakuutukset, ruuat? Maksatteko molemmat omat menonne vai yhteisesti?

Jep, tyttöjen reissu tyttöjen reissuna ja äijät käyköön oman reissunsa sitten. Kyllä meilläkin pannaan porukka milloin minkäkin syyn vuoksi kahteen tai useampaan osaan, vaikka ollaan ihan perinteinen ydinperhe.

Alkuperäinen kirjoittaja mammarainen:
Mieti tilannetta perheen kannalta! Okei, poika ei asu vakituiseen teillä, mutta olennaista on, lasketko hänet kuuluvaksi teidän perheeseen? Onko teillä ylipäänsä "teidän perhettä"? Tämän kuvauksen perusteella kun saa vähän ankean kuvan: mies ajattelee vain itseään ja vaimo vain itseään ja hänen "oikeita" lapsiaan.

Kyllä minunkin mielestäni reissut tehdään koko perheen voimin. Mutta riippuu tosiaan ketä teidän perheeseen sitten kuuluu. Jos poika on teillä vaan kerran kuussa, voitte reissailla keskenänne, mutta kuuluu se matka miehellekin!

Vaikea sanoa mikä on todellinen tilanne. Onko niin, että mies tietää, ettei tällä hetkellä alan töitä ole saatavilla ja jonkun ajan päästä taas on? Silloin ymmärrän, jos ei edes hae. Itse olen hakenut töitä pian 2 vuotta ja tuloksena on n. 4 kk töitä pätkissä. Minusta perheen rahat ovat yhteisiä. Mitä mies niillä liiton rahoillaan tekee? Kuka teillä maksaa asumiskulut, auton, bensat, vakuutukset, ruuat? Maksatteko molemmat omat menonne vai yhteisesti?

Asumiseen liityvät kulut puoliksi,omien autojen kulut kumpikin itse ja ruuat minä yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jep, tyttöjen reissu tyttöjen reissuna ja äijät käyköön oman reissunsa sitten. Kyllä meilläkin pannaan porukka milloin minkäkin syyn vuoksi kahteen tai useampaan osaan, vaikka ollaan ihan perinteinen ydinperhe.

Tämä olisikin ns. tyttöjen reissu...sillä meillä on jotkut asiat ns. tyttömäisiä juttuja ,joissa pojat ei viihdy ja päinvastoin.
Olemme kyllä muuten tiiviisti yhdessä ns. perheenä kun poika meillä ym .ja reissattukkin yhdessä.
Isä ja poika harrastaa taas ns. miesten juttuja .Käyvät kalassa saaressa telttailemassa ja reisaavat jääkiekkojuttuja ja pelejä pitkin suomea.Vuoden päästä heillä olis eka ulkomaan pelireissu kanadaan kymmeneksi päiväksi ja ei minulle ole tullut mieleenkään että me muut miesten lisäksi lähettäisiin mukaan.

Yhteistyössä