Mitä ihmettä teen ton pojan kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarvitseva

Vieras
Siis ei h...tti nyt alkaa jo hermot menemään!!
Siis poika on nyt ekalla koulussa ja parin kaverinsa kanssa kiusaavat erästä tyttöä. Tämä tyttö on hiukan köyhemmästä perheestä kun nämä pojat. Vaattet haisee pahalle ja tytöt eivät huoli leikkeihinsä, joten tämä tyttö sitten menee vain poikien kanssa leikkeihin. Pojat eivät tyttöä haluaisi ottaa mukaan leikkeihin ja sitten kiusaavat.
Alkaa oleen jo itellä semmonen olotila, etten enää jaksais tota katsoa ja puhuminen ei auta. Pojan kanssa on puhuttu monen monta kertaa asiasta ja on luvannut lopettaa tuon kiusaamisen, mutta taas tuli reppuvihossa viesti että kiusasivat tyttöä ja tästä syystä perjantaina sitten istuvatkin jälki istuntoa....

Kertokaa nyt mitä ihmeessä teen????

Opettaja tietää kaiken tämän. Sehän siinä onkin. Ja opettja itse vielä soitti toissapäivänä minulle ja kertoi kuinka pojat ovat taas tyttöä kiusanneet. Ja sanoi, että pian on sitten palaverin paikka ja siinä palaverissa on meidän poika ja minä, opettaja, tyttö ja hänen äitinsä ja kuraattori.
Mutta, kas kummaa kun kukaan muu pojista ei joudu palaveriin kun meidän poika??
Johtuukohan siitä asiasta, jonka unohdin tuossa aloituksessani mainita että tämä tyttö on mieheni serkun avokin tyttö. Eli siis miehen serkku on tytön isäpuoli.... Ollaan sen takia jouduttu ahtaammalle kun toiset ja tyttö käyttää hyväkseen kun tuntee meidän pojan ennestään. Tuntuu että kaikki mitä tämä tyttö sanoo, et meidän poika on tehnyt, ei ole kuitenkaan tapahtunut,,,,
Opettaja nimittäin itsekkin myönsi että tytön puheissa ei aina ole perää.
Alkaa ihan oikeesti mennä hermo!!

Turhaa sie hermoja menetät. Pääasia on kai kuitenkin se, että kiusaaminen loppuu. Kuulostais vähän siltä, että tytön kotona ois puhuttu tästä asiasta jo ja sillä teidän poika on nyt "tapetilla". Muistapa sanoa siellä keskustelussa että on myös muut pojat. Mie varmaan soittaisin niille muiden poikien vanhemmille. Eihän tuo oikein ole että kiusataan, muttei sekään ole oikein, että sun poika saa syyt ainoana niskoilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lopeta se kiusaus, tavalla tai toisella. jos mun lapseni ois kiusaaja, niin....ei olis kauaa.

Niin... kerropa nyt ystävä hyvä, miten???
Yritetty on hyvällä ja pahalla.. mutta ei tuloksia.
Poika aina lupaa, mutta taas seuraavana päivänä tuo jobinpostia kotiin.

Sano nyt hyvä vieras, miten sinä tekisit lopun lapsesi kiusaamisesta, jos siis olisi se kiusaaja?????

mun vastaus näköjään tuli tuplana ja sit kun poistin toisen,niin kummatkin hävis :headwall: eli,jospa ovat palaverissä eri aikaan?ja hyvä,että opettaja puuttuu asiaan,koska tiedän yhden opettajan,joka ei puutu ja kiusaajien vanhemmat vaan sanovat; ei meidän poika kiusaa..

Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Turhaa sie hermoja menetät. Pääasia on kai kuitenkin se, että kiusaaminen loppuu. Kuulostais vähän siltä, että tytön kotona ois puhuttu tästä asiasta jo ja sillä teidän poika on nyt "tapetilla". Muistapa sanoa siellä keskustelussa että on myös muut pojat. Mie varmaan soittaisin niille muiden poikien vanhemmille. Eihän tuo oikein ole että kiusataan, muttei sekään ole oikein, että sun poika saa syyt ainoana niskoilleen.

Tässä on semmonen tilanne et yksi poika näistä kiusaajista muuttaa nytten hiihtolomalle pois paikkakunnalta, joten hän säästyy tässä sitten sen takia, eikä joudu keskusteluun.
Ajattelin et tänään puhun toisen pojan vanhemman kanssa kun tuovat pojan tänne meille leikkimään. Tähän on ihan oikeesti tultava loppu!

Itse olen ollut se kiusattu lapsena, pieni ja hiljaisin luokasta.... niin tiedän mitä kiusaaminen on. Mutta, toisaalta se on kasvattanut todella paljon luonnettani, enää minua ei nujerreta!! Osaa pitää puoleni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lopeta se kiusaus, tavalla tai toisella. jos mun lapseni ois kiusaaja, niin....ei olis kauaa.

Sano nyt hyvä vieras, miten sinä tekisit lopun lapsesi kiusaamisesta, jos siis olisi se kiusaaja?????

En tarkoittanut olla kärkäs, varmasti olet yrittänyt ja kun tuota luin niin selvittäkää siis pitääkö tuo kiusaaminen niin paikkansa edes? Luin vaan päivällä yhtä toista ketjua kiusaamisesta ja sappi kiehui (mutta tämä toki eri asia). Keskustelkaa porukalla teillä, sinä tyttö ja sun poika

Tosiaan puhu sen toisen äidin kanssa asiasta. Mutta se ei poista sitä ongelmaa, että tytöt kiusaa vielä :/ . Kunhan menette sinne keskusteluun avoimin mielin ja sillä periaatteella että kiusaus loppuu tyttöjen ja poikien osalta nyt!

Mitä rangaistuksia olet käyttänyt? Pelikieltoa? Arestia? Viikkorahojen poisottoa? Kännykkäkieltoa (jos sellainen on)? Tietokonekieltoa? Ja kuinka kauan olet pitänyt aina yhtä rangaistusta? Kiusaaminen on todellakin julmaa ja se on saatava loppumaan, ennen kuin pieni ja viaton kiusaamisen uhri saa siitä loppuelämäkseen taakan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En tarkoittanut olla kärkäs, varmasti olet yrittänyt ja kun tuota luin niin selvittäkää siis pitääkö tuo kiusaaminen niin paikkansa edes? Luin vaan päivällä yhtä toista ketjua kiusaamisesta ja sappi kiehui (mutta tämä toki eri asia). Keskustelkaa porukalla teillä, sinä tyttö ja sun poika

Kiitos.
Tiedän että poika on kiusannut tyttöä, mutta näistä kaikista kerroista en ole niin varma. En kuulu niihin vanhempiin jotka lellivät lapsiaa ja puolustelevat, ettei meidän poika vaan naapurin. Vaan tiedän se että poika osaa pitää puolensa ja saa suunsa auki. Välillä on ehkä liiankin "avonainen" suuvärkki... kunhan sen sais jotenkin pidettyä kii välillä!!!

Itse toivoisin että tämä tytön äiti soittaisi tai tulisi käymään täällä. Koska itse olen juuri ajatellut sitä että meidän pitäs varmaan jutella ihan kasvotusten tytön ja tämän äidin kanssa ilman häiriö tekijöitä. Eikä aina opettajan välityksellä saada kuulla kiusaamisesta, koska ollaan kumminkin näinkin läheisiä (sukulaisia isäpuolen kanssa) ja asutan parin sadan metrin päässä toisistamme.

Yhteistyössä