Mitä ihmettä teen "väärin"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Alotin viime sunnuntaina nutrilet-kuurin ja olen syönyt niitä pussikeittoja nyt tähän päivään asti.Samalla ostin myös sen 5:n päivän starttipaketin ja siitä olen kans hieman syönyt .
Maanantaina aloitin lenkkeilyn, kunto on TODELLA huono joten pitkiä matkoja ei tule juostua kerralla.Joka ilta ja aamu teen vatsalihasliikkeitä ja iltaisin nostan painoja.Nyt ajattelin vielä lisätä pyöräilyn.
Painoa oli viime sunnuntaina n.75kg ja pituutta 166cm.
Tänään kävin vaa'alla ja mitään ei ole tapahtunut! :o
Mulla ei ole yhtään kevyempi olo eikä muutenkaan tunnu että laihduttaisin.Jalat on pirun kipeät juoksemisesta, mutta sen kestän jos saisin tuloksia.

Eli mitä teen väärin kun missään ei näy/tunnu? :headwall:
Luulisi että aluksi lähtisi painoa pois vähän nopeammin kun kuitenkin kuntoilen, mitä en ole aikaisemmin tehnyt.
Tää rupee jo raivostuttamaan!! :kieh:

Osaako joku sanoa missä vika?

jaa-a.... itse kysymykseesi en osaa vastata..... jos teet ihan kuten nutriletin ohjeissa sanotaan... :ashamed:
Itse aloitin lauantaina herballa ja nyt on lähtenyt 2kg pois, kävelylenkkejä olen tehnyt vähän enemmän kun normaalisti. Olen jopa syönyt leipää, mikä hidastuttaa rasvan palamista. Mutta, minkäs voi kun olen aivan mahdoton leipähiiri... pakko on välillä saada leipää!! :kieh:
Oletko muistanut juoda 2-3 litraa nestettä nutriletin lisäksi?
Koska riittävä nesteiden juontihan on tärkeää!

Tuli tuossa mieleen ettäö onko suolesi toiminut normaalisti?
Se voipi olla yksi syy miksei paino tipu, jos suoli on "tukossa". Siihen auttaa suolihuuhtelu, joko itse tekemänä tai jossain hoitolaitoksessa.
Mulla nimittäin ensin ei tapahtunut mitään, kun suoli oli jumissa ja kun sain suolen toimimaan taasen kunnolla niin paino tippui heti tuon 2kg!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 16:29 vieras kirjoitti:
Älä ihmeessä ainakaan nostele painoja ja jumppaa joka päivä,muuten se menee harakoille.Lihakset tarvisevat 48 tuntia lepoa!!!
Jumppaa vain joka toinen päivä.

Sori mut tää ei pidä paikkaansa! ;)
kuntoiluohjeet on haettu ihan ohjaajalta. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 14:18 piikuli kirjoitti:
Tuli tuossa mieleen ettäö onko suolesi toiminut normaalisti?
Se voipi olla yksi syy miksei paino tipu, jos suoli on "tukossa". Siihen auttaa suolihuuhtelu, joko itse tekemänä tai jossain hoitolaitoksessa.
Mulla nimittäin ensin ei tapahtunut mitään, kun suoli oli jumissa ja kun sain suolen toimimaan taasen kunnolla niin paino tippui heti tuon 2kg!!

On toiminut! :D
Parina ensimmäisenä päivänä tuntui että vessassa sai juosta koko ajan, mut huomsinpa että aineenvaihdunta toimii. :whistle: :D

joskus olen ostanut luontaistuotekaupasta paastopaketin jossa oli suolihuuhtelupussukka mukana. Vois varmaan olla apteekissakin. Hintaa en tiedä. Tosi kätevä tehdä itse. Ihan vesijohtovettä siihen pussukkaan ja ..... toimeksi. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 16:53 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 16:29 vieras kirjoitti:
Älä ihmeessä ainakaan nostele painoja ja jumppaa joka päivä,muuten se menee harakoille.Lihakset tarvisevat 48 tuntia lepoa!!!
Jumppaa vain joka toinen päivä.

Sori mut tää ei pidä paikkaansa! ;)
kuntoiluohjeet on haettu ihan ohjaajalta. :)

Kyllä päivittäin voi kuntoilla ja se on ihan suotavaakin! Ei kuntoilu tarkoita, että joka päivä vetää hillittömän hikitreenin lihasten tärinärajoille asti.. jumppa voi olla palauttavakin eli auttaa lihaksia palautumaan. Se on tosi, että kunto kasvaa nk. lepopäivinä, mutta ei se tarkoita että pitää sängyssä maata (kärjistetysti). Painoharjoittelunkin voi jakaa parille päivälle siten, että ensin yläkroppa ja toisena päivänä alakroppa. Tai lihaskuntotreeni yhtenä päivänä ja seuraavana päivänä käy pikkulenkin.

Joka päivä ei tosiaan kannata itseään piippuun vetää, mutta erilaista liikuntaa harrastamalla voi kuormittaa ja palautella kroppaa eri tavalla.

Kuulostaa siltä, että sun elimistö on alkushokissa... Oletko miettinyt, että "ihmedieetin" sijaan voisit laihduttaa esimerkiksi Pisteillä (Painonvartijat) tai muuten järkeistää ruokailutottumuksiasi niin ettei sun tarvitsisi käyttää mitään erityisvalmisteita???

Luulen, että mikäli jatkat samaan malliin, tippuu painosi seuraavan viikon-parin aikana useita kiloja - ja ne tulevat sitten pian takaisin kun palaat normaaliin ruokavalioon :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 17:39 Tärpätti kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sun elimistö on alkushokissa... Oletko miettinyt, että "ihmedieetin" sijaan voisit laihduttaa esimerkiksi Pisteillä (Painonvartijat) tai muuten järkeistää ruokailutottumuksiasi niin ettei sun tarvitsisi käyttää mitään erityisvalmisteita???

Luulen, että mikäli jatkat samaan malliin, tippuu painosi seuraavan viikon-parin aikana useita kiloja - ja ne tulevat sitten pian takaisin kun palaat normaaliin ruokavalioon :\|

Tossa Painonvartijat pistejutussa söisin paalljoon enemmän kuin normaalisti, joten en usko että laihtuisin sillä konstin. :/

Tota järkeilyä oon miettinyt, mut ku miten sitä sit söis oikein?
Syön muutenkin todella vähän; aamulla jogurtti, seuraavan kerran syön n.klo 16 aikaan lämpimän ruuan.Joskus syön leivän tossa välissä, mutta kun ei ole nälkä niin en viitsi syödä.Ja sitten vielä illalla jotain.
Eli en syö paljoa mutta painoa en saa pois.Tosin olen jo ainakin 4 vuotta painanut saman verran, välissä 1 raskaus, eikä paino ole noussut mut tahtoisin ainakin 10-15kg:a pois.

Ennen en kyllä liikkunut lähes lainkaan, aloitin tuon kuntoilun vasta viikko sitten.En jaksa kerralla kovin pitkään/paljoa juosta, mut eiköhän se siitä lähde käyntiin. :)

säännöllinen syöminen on tärkeää.. ja toisaalta kun nostelee punttia niin nänä niin rakastamamme ihrat muuttuvet lihaksiksi ja lihas painaa enemmän kuin läski.. mittaappa huvikseen lantion ympärys ja vyötärö.. jatka kuntoilua ja mittaa noi vaikka kuukauden päästä uudestaan.. nopeasti pudonnut paino tulee takaisin eli sellainen terve pudotus tahti on n kilo viikossa.. itse olen joskua kokeillu jotain ihme pillereitä ja paino ei oo tippunu yhtään minnekkään... nyt olen ollu 5 viikkoo keventäjissä ja painoa on tippunu 4 kiloa.. tavoite on pudottaa n 20 kiloa yhteensä joten matka jatkuu.... B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 18:44 Vieras kirjoitti:
Tossa Painonvartijat pistejutussa söisin paalljoon enemmän kuin normaalisti, joten en usko että laihtuisin sillä konstin. :/

Ai, paikkareissa syödään kaloriteorian mukaan aika niukasti. Keskimäärin pisteiden kokonaiskalorit pyörii 1000-1500 kcal kieppeillä. Jos vaikka yks pojo olis sen 60 kcal ja niitä saisi syödä sen 20 siitä tulee 20*60 = 1200. Joku laskee, ett piste on 50 kcal mikä tekee kokonaismäärästä vielä vähemmän.

Että mietin vain, ihan hyvällä, että jos kuvittelet lihovasi pisteillä tai että et niillä laihtuisi niin on kaksi vaihtoehtoa
1) et ole ollenkaan lihava
2) kuvittelet syöväsi vähemmän kuin mitä syötkään ;) Koska eihän sitä kovin minimalistisilla kaloreilla pääse lihomaan...

Nimim. en usko kaloriteoriaan ihan sellaisenaan, koska syöty ruoka vaikuttaa esim. ruoan sulamisnopeuteen, verensokeriin, näläntunteeseen jne. Mutta ei se ihan huuhaata ole, kovin vain yksinkertaistettua, jokaisen aineenvaihdunta kun on erilainen.

Mä uskon et toi Painonvartijoiden pistejuttu on hyvä, mut kerran kattelin sitä määrää mitä saa syödä ni mun pitäis syödä koko ajan.Kun mulla ei ole yleensä nälkä ni en viittis sit ns. turhaan syödä. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 21:24 Vieras kirjoitti:
Mä uskon et toi Painonvartijoiden pistejuttu on hyvä, mut kerran kattelin sitä määrää mitä saa syödä ni mun pitäis syödä koko ajan.Kun mulla ei ole yleensä nälkä ni en viittis sit ns. turhaan syödä. ;)

Kuule tempaset yhden kabanossin, niin siinä menee puolet päivän pisteistä. Ei tartte syödä koko aikaa ;)

Mutta jos oikeesti haet jotain muuta laihdutustapaa, niin oletko karppausta ajatellut? Siinä on ajatuksenakin se, että ei pidä eikä tartte puputtaa jotain parin tunnin välein vaan pysytään 2-3 ateriassa / pv. Ei mullakaan tee mieli syödä "jotain pientä" 4 tunnin välein, kuten nyt suositellaan joka paikassa. Minä syön 3 krt /päivässä ja joinan päivinä välkkärin lisäksi. Yleensä viikonloppuisin, kun on tätä aikaa :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 21:44 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 21:24 Vieras kirjoitti:

Kuule tempaset yhden kabanossin, niin siinä menee puolet päivän pisteistä. Ei tartte syödä koko aikaa ;)

Mutta jos oikeesti haet jotain muuta laihdutustapaa, niin oletko karppausta ajatellut? Siinä on ajatuksenakin se, että ei pidä eikä tartte puputtaa jotain parin tunnin välein vaan pysytään 2-3 ateriassa / pv. Ei mullakaan tee mieli syödä "jotain pientä" 4 tunnin välein, kuten nyt suositellaan joka paikassa. Minä syön 3 krt /päivässä ja joinan päivinä välkkärin lisäksi. Yleensä viikonloppuisin, kun on tätä aikaa :D

Toi kabanossi oli hyvä!! :laugh: :laugh: :D
Mikä toi karppaus on? En oo ikuna kuullutkaan....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 18:44 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 17:39 Tärpätti kirjoitti:

Tota järkeilyä oon miettinyt, mut ku miten sitä sit söis oikein?
Syön muutenkin todella vähän; aamulla jogurtti, seuraavan kerran syön n.klo 16 aikaan lämpimän ruuan.Joskus syön leivän tossa välissä, mutta kun ei ole nälkä niin en viitsi syödä.Ja sitten vielä illalla jotain.
Eli en syö paljoa mutta painoa en saa pois.Tosin olen jo ainakin 4 vuotta painanut saman verran, välissä 1 raskaus, eikä paino ole noussut mut tahtoisin ainakin 10-15kg:a pois.

Ennen en kyllä liikkunut lähes lainkaan, aloitin tuon kuntoilun vasta viikko sitten.En jaksa kerralla kovin pitkään/paljoa juosta, mut eiköhän se siitä lähde käyntiin. :)

No tuo kokokpäivän syömättömyys on ihan suora syy laihtumattomuudelle. Kuntoilu ei laihduta itsessään, se vain tukee aineenvaihduntaa. Elimistön on saatava polttoainetta parin tunnin välein, jotta laihtuminen käynnistyy ja pysyy yllä.

Suosittelisin Painonvartijoiden Pisteitä, ja vaikka karppaustyylisesti, eli pääpaino proteiinipitoisilla ja hyvähiilihydraattisilla kasviksilla (ei perunaa, viljaa jne). Parin tunnin välein pieni ateria; raejuustoa, tomaattia, kurkkua, tonnikalaa, broikkua, kalkkunaa......

Mun paino on ollut aikuisiällä 52kg:n ja 68kg:n välillä (ei raskaana tai imetysaikana, raskaus toi 25kg!), olen 165cm pitkä. Painonvartijoilla tiputin loput raskauskilot, 6kg, viidessä viikossa sen jälkeen kun lopetin vuoden kestäneen imetyksen.

Joka tapauksessa, pieniä aterioita parin-kolmen tunnin välein. Ja Painonvartijoilla laihtuu varmasti.

Yhteistyössä