Mitä ihmettä toi vakuutusyhtiö tekee!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Tuli postissa joku paperipinkka, missä näkyy kaikki mulle maksettu.. sitten siellä on jotain, et ne on laittaneet jonku tutkintapyynnön johki eteenpäin siitä, mitä ne on mulle maksaneet. Sit on jotain et "vastineen antaminen lautakunnalle" jne ja asian käsittely kestää 4-6kk eikä mitään ole et mun pitäis ottaa yhteytta tai että voisin edes ottaa yhteyttä. Mitä helvettiä :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Mitään jos tuosta selostuksestas ymmärsin, niin oisko ne tullu toisiin ajatuksiin maksujensa kanssa tai sitten se vaan menee noin.

No niin mäkin heti ajattelin, et ne alkaa kinuaa multa takasin maksujaan tai jotain.. hassua sinänsä, koska tosta mun vakuutusyhiön kanssa taistelusta on jo jokunen vuosi aikaa kun sille piste saatiin. Mitä ne nyt enää alkaa :headwall:

Onko kyse tapaturmakorvauksista? Onko vak. yht. lähettänyt lausuntopyynnön Tapaturma-asioiden korvauslautakuntaan? Yleensä kyse on silloin jostakin epäselvästä asiasta (joko lääketieteellinen tai korvausmäärään liittyvä). Tuo lautakunta sitten tutkiija ohjeistaa onko asiassa toimittu oikein. Kannattaa odottaa mitä sieltä tulee, jos vak.yhtiö sitten antaauuden päätöksen sen jälkeen ja muuttaa asioita niin sinulla on toki oikeus hakea muutosta niihin muutoksenhakulautakunnasta.

No nyt mä löysin tuolta papereiden seasta jonku et mulla on kuukausi aikaa lähettää niille vastine..
"asianosaiselle varataan tilaisuus esittää käsityksensä vakuutuslaitoksen lausuntopyynnön johdosta ennen asian ratkaisemista"
Mikä vitun ratkaisu?? Voi jumalauta minen halua ton vakuutusyhtiön kanssa taistella enää |O

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Onko kyse tapaturmakorvauksista? Onko vak. yht. lähettänyt lausuntopyynnön Tapaturma-asioiden korvauslautakuntaan? Yleensä kyse on silloin jostakin epäselvästä asiasta (joko lääketieteellinen tai korvausmäärään liittyvä). Tuo lautakunta sitten tutkiija ohjeistaa onko asiassa toimittu oikein. Kannattaa odottaa mitä sieltä tulee, jos vak.yhtiö sitten antaauuden päätöksen sen jälkeen ja muuttaa asioita niin sinulla on toki oikeus hakea muutosta niihin muutoksenhakulautakunnasta.

Tapaturma, joo. Ja jotain epäselvää niillä näyttää olevan, kun ne on pyytäneet sen lautakunnan siihen tai jotain. En mä tiedä, en tiedä.

Hieman vaikea selvittää näin mistä on kysymys kun ei tiedä mitään yksityiskohtia siitä mitä asia koskee, ja kerrontasi on (anteeksi) hieman sekavaa. Tuota omaa vastinetta ei ole pakko tehdä, voivat kyllä ratkaista asian ilmankin, mutta riippuu asian laadusta kannattaako se tehdä vai ei.

Hieman vaikea selvittää näin mistä on kysymys kun ei tiedä mitään yksityiskohtia siitä mitä asia koskee, ja kerrontasi on (anteeksi) hieman sekavaa. Tuota omaa vastinetta ei ole pakko tehdä, voivat kyllä ratkaista asian ilmankin, mutta riippuu asian laadusta kannattaako se tehdä vai ei.

Joo on varmasti sekavaa, niin on mielikin kun ei mulla kestä pää enää käydä tätä läpi kerran toisensa jälkeen ton paskalafkan kanssa. Mutta mä en siis tajua mitä mun pitäis vastinoida, kun tossa vaan näkyy kaikki päätökset mitä ne on itse tehneet ja ne on menossa sinne lautakunnan käsittelyyn. Eikä tossa ole mitään syytä annettu moiseen.

ettei ois vaan pohjola?
Mies on saannu tapella niitten kanssa jo koht 3v työtaapaturman takia, kyllähän ne sille jotain aina joka kk maksaa mut ei sitä mitä pitäs.. onneks on sentää lakimies miehellä ettei pääse täysin kusee silmää..

Onko sulle maksettu jo se pysyvän haitan korvaus? Ennakkona vai päätöksellä?

Luultavasti kyse ihan rutiinijutusta ja vak. yhtiö haluaa lautakunnan ohjeistuksen onko haittaluokka määritelty oikein (monet noista menee lautakuntaan). Jos olet viime aikoina käynyt lääkärissä tt-vamman vaivan vuoksi, voit toimittaa lausunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjolaaa:
ettei ois vaan pohjola?
Mies on saannu tapella niitten kanssa jo koht 3v työtaapaturman takia, kyllähän ne sille jotain aina joka kk maksaa mut ei sitä mitä pitäs.. onneks on sentää lakimies miehellä ettei pääse täysin kusee silmää..

Ei oo, vitun if |O

Onko sulle maksettu jo se pysyvän haitan korvaus? Ennakkona vai päätöksellä?

Luultavasti kyse ihan rutiinijutusta ja vak. yhtiö haluaa lautakunnan ohjeistuksen onko haittaluokka määritelty oikein (monet noista menee lautakuntaan). Jos olet viime aikoina käynyt lääkärissä tt-vamman vaivan vuoksi, voit toimittaa lausunnon.

Siis, mä olen jo rahani saanut vuosia sitten. Ja joo, ne etsi niitä porsaanreikiä eikä maksaneet sitä mitä niiden ois pitänyt (olisin ollut oikeutettu kaikkiin ansionmenetyksiin kuukausittain tai jotain) mutta men jaksanut enää taistella ja se jäi sitten siihen kun ne maksoi pysyvän haitan korvauksen tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjolaaa:
ettei ois vaan pohjola?

Lakimiehestä ei ole juurikaan apua lakisääteisissä vakuutuksissa kun muutoksenhaut on ilmaisia- itse siinä vaan tuhla rahaa lakimiehenpalkkioihin- niitä ei saa mistään takaisin!

Vuosityöansion mukainen korvaus määritellään tapaturmavakuutuslaissa kerrotuin perusteluin. Ei sitä hatusta Pohjolakaan vedä.

Yhteistyössä