Mitä ihmettä voin tehdä miehelle joka jatkuvasti puhuu pahaa minusta lapsellemme??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ullis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Ullis"

Vieras
Siis erokriisi menossa, lapsi on 7-vuotias ja isä pitää tätä terapeuttinaan ja kaverina jolle voi paskaa vaimoa haukkua.

Olen miettinyt että mitä ihmettä voin tehdä, lapsi kertoo minulle näitä juttuja ja on itsekin surullinen kun isä on niin ilkeä. Rikoshan tämä ei ole, mutta täytyy kai olla joku taho mikä suojelee lasta tälläiseltä. Ite en näköjään siihen pysty, en pysty pitämään isää poissa lapsen luota, ja kun olen ottanut asian puheeksi niin mies vaan raivostuu, alkaa huutaa ja kieltää täysin kaikki.

Tuo lapsi on kohta aivan sekaisin, mitä mä teen?

Onko teillä lastenvalvoja apuna tapaamisten yms. sopimisessa? Hänelle voisi minusta hyvinkin asiasta mainita, jos ei isää omin konstein saa ymmärtämään. Lasta voit auttaa kertomalla, että isällä on paha mieli, kun asiat eivät menneet niinkuin toivottiin ja siksi isä puhuu tyhmiä juttuja. Jos lapsi tuntuu ahdistuvan asiasta kovasti, voisi olla yhteydessä myöd perheneuvolaan, josta muuten isäkin voisi saada apua.

Onko teillä lastenvalvoja apuna tapaamisten yms. sopimisessa? Hänelle voisi minusta hyvinkin asiasta mainita, jos ei isää omin konstein saa ymmärtämään. Lasta voit auttaa kertomalla, että isällä on paha mieli, kun asiat eivät menneet niinkuin toivottiin ja siksi isä puhuu tyhmiä juttuja. Jos lapsi tuntuu ahdistuvan asiasta kovasti, voisi olla yhteydessä myöd perheneuvolaan, josta muuten isäkin voisi saada apua.

Lastenvalvojalle vasta aika tulossa, en tiedä ottavatko kantaa tälläiseen siellä. Ehkä sitten lastensuojelu voisi olla oikea taho..

Jotain on mun tehtävä, oikeasti pelottaa mitä tälläinen tekee tuon lapsen tunne-elämälle. :(

[QUOTE="ullis";30102410]Lastenvalvojalle vasta aika tulossa, en tiedä ottavatko kantaa tälläiseen siellä. Ehkä sitten lastensuojelu voisi olla oikea taho..

Jotain on mun tehtävä, oikeasti pelottaa mitä tälläinen tekee tuon lapsen tunne-elämälle. :([/QUOTE]

Omasta kokemuksesta, se vaurioittaa lapsen loppuelämäkseen. Mun lapset on aikuisia ja niistä ei kukaan halua olla tekemisissä isänsä kanssa juuri syystä miten minusta aikoinaan niille puhui.Lastensuojelussa ne ottaa kantaa kyllä ja keskustelee isän kanssa asiasta.Meillä se ei kuitenkaan johtanut sen kummemmin mihinkään ja paskapuheet minusta jatkui.Lapset ei kuitenkaan ole tyhmiä ja ajan kuluessa ja lasten kasvaessa he kyllä jossakin vaiheessa huomaavat kuka jauhoi paskaa ja kuka ei.Älä siis itse alennu samaan vaikka kuinka mieli tekis.

[QUOTE="akka";30102449]Omasta kokemuksesta, se vaurioittaa lapsen loppuelämäkseen. Mun lapset on aikuisia ja niistä ei kukaan halua olla tekemisissä isänsä kanssa juuri syystä miten minusta aikoinaan niille puhui.Lastensuojelussa ne ottaa kantaa kyllä ja keskustelee isän kanssa asiasta.Meillä se ei kuitenkaan johtanut sen kummemmin mihinkään ja paskapuheet minusta jatkui.Lapset ei kuitenkaan ole tyhmiä ja ajan kuluessa ja lasten kasvaessa he kyllä jossakin vaiheessa huomaavat kuka jauhoi paskaa ja kuka ei.Älä siis itse alennu samaan vaikka kuinka mieli tekis.[/QUOTE]

Nimenomaan näin. Ja sinuna jatkaisin miehen hiillostusta asiasta kunnes "ammattilainen" mukana. Anna raivota mut koeta myös saada tajuamaan että tekee hallaa itselleen ja eniten lapselle. Ei ole helppoa, ehkä on mahdotontakin, mut yritä ainakin.

Käänny ihmeessä lastensuojelun puoleen. Ihan heti! Jos mies on niin vastuuntunnoton olisi aiheellista saada tilapäinen tapaamiskielto. Muista, että lapsesi kantaa pahat puheet lopun ikäänsä tunnoillaan. Onneksi kertoo sinulle, mutta voin sanoa äitini puolesta että hänen joutuessaan kuuntelemaan pahoja puheita omasta äidistään muiden sukulaisten toimesta jätti ne ahdistavat arvet hänelle. Älä tee samaa lapsellesi!

Yhteistyössä