Mitä ihonhoitomerkkiä käytätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iini"

Vieras
Itselläni on tällä hetkellä käytössä Neutrogenan pink grapefruit -sarja joka on osoittautunut hyväksi. Ehkä tällä hetkellä vähän liian "ärjy" vai miten sen sanoisi. Aiemmin on ollut muitakin markettituotteita. Rasvoja vaihtelen aivan laidasta laitaan fiilispohjalta ja siksi, että olen huomannut nassuni pitävän vaihtelusta.

Muutenkin ihollani tuntuu olevan ihan oma elämäsä, välillä kun se on kuiva, kutiseva ja hilseilevä, varsinkin poskipäistä. Mutta toisaalta se voi olla hyvinkin rasvainen. Tuntuu siltä että pitäisi olla kasvojen eri osille eri saippua. Tilanne tällä hetkellä: Nenänpielet rasvoittuu mutta poskipäät kuivuu. Leuka ja otsa tasaisen kiiltävät. Huoh! Varsinkin kun mulla on ollut tähän asti hyvä iho, yläaste meni muutamalla yksittäisellä finnillä. Mustapäitä kyllä löytyi silloinkin. Lopetin tupakoinnin n. 8kk sitten, sekin voi vaikuttaa vielä. Käytän myös 1-2 kertaa viikossa naamiota, pari erilaista purkkia löytyy. Välillä tuntuu että iho oikein pillastuu siitäkin! Joskus taas ottaa hoidon vastaan tyynen rauhallisesti...huoh tosiaan :D

Ja mistähän sekin johtunee, että moni kosteusvoide jättää ihon semmoisen jännän öljyiseksi, nekin joissa lukee "öljytön", ja "herkkäishoiselle"?

Mutta hei, mitä merkkiä käytätte ja millaisia ihonhoitorituaaleja teillä on? :)

Hunajalla ja kanelilla teen naamion ja avokadoöljyä tai jojobaöljyä naamion jälkeen.

Naama ei koskaan ole ollut näin hyvässä kunnossa! ;) Finnit ovat vähentyneet ja iho on ihanan pehmeä eikä kuiva niinkuin ennen.

Noin kuukauden verran olen näin hoitanut ihoani. Kunhan talvi tulee niin teen itse kosteusvoidetta jos on tarvis :)

Clarins

Tuli muuten mieleen:

Täällä aa ihmeen huonosti apuja ihonhoitotuotteita koskien. Vaikka naisia on suurin osa palstalla. Eikö kukaan välitä miten hoitaa ihoa? Pelkkä vesipesu ja vartalovoiteen laittaminen ei ole hyvä.

Mä käytän ihan vettä vaan, ja pesasen shampoolla ihon samalla kun pesen hiukset. Mitä vähemmän kemikaaleja, sitä parempi. Paras ihonhoitoaine on lähdevesipohjainen oman kaivon pehmeä vesi. Iho on pehmeämpi kuin vuosiin, ilman MITÄÄN kosteusvoiteita. Jos ei ois tollasta vettä niin sit varmaan pitäs purkkiin tai luonnonkosmetiikkaan turvautua :)

Mulla on Clarinsin puhdistusgeeli ja Sensain hoitovesi ja kosteusemulsio päivittäisessä käytössä. Lopultakin oon löytäny mun ongelmaiholle hyvät tuotteet!
Naamiona tykkään käyttää ihan vaan hunajaa, varsinkin saunoessa, ihosta tulee ihanan pehmeä :)

Vaihtelen ihonhoitotuotteita aina silloin tällöin. Vuoden verran käytin Korresia, nyt tällä hetkellä käytän puhdistustuotteista No7- sarjaa (hajusteetonta), rasvoista Lumenen Time Freezea, seerumeista käytän clarinsia ja L´orealia.

Mä olen kokeillut hyvinkin erilaisia puhdistusaineita ja rasvoja. Sitten täsäs vuoden sisällä on iho herkistynyt niin etten siedä enää oikein mitään. Nyt käytössä jokin lumenen perus puhdistusgeeli joka ei onneksi ärsytä. Ja löysin myös shampoon joka ei tee iholle paukamia, jokin kampaamon tuote se on. Ei sisällä lisäaineita tms. En ole onnisutnut selvittämään mikä ihoa ärsytti mutta käytän toistaiseksi näitä. Bodyshopin luonnonnmukaiset tuotteet ärsyttivät eniten, banaanishampoosta meni hiuspohja urtikarialle. Joten, mahdollisimman vähän mitään naamaan.

Nyt taitaa olla Biothermin kasvovesi ja puhdistusvaahto, kosteusvoide ja simänympärysvoide on Lumenen. Illalla pesu kunnolla ja rasvaus,aamulla joskus pesaisen nopeasti vedellä ja pyyhin sen jälkeen kasvovedellä, lisäksi ohut kosteusvoide. Aika samat rituaalit joka ilta ja aamu. Kuorin ihoa ehkä kerran viikossa suihkussa.

Yhteistyössä