"Äiti, et saa kattoo mun reppuun!"
"Äiti, mulla on sit sulle salaisuus, se on yllätys"
"Äiti, mä tarviin liimaa, pahvia, paperia... mut äiti, se on salaisuus mitä mä teen"
"Äiti, mikä on sun lempiväri näistä värikynistä?"
"Äiti, mistä kukista sä tykkäät?"
"Äiti, tykkäätsä muista kukista ku niistä, mä en osaakkaan piirtää niitä"
Siis äiti sitä, äiti tätä... ja äiti älä sinne, äiti älä tänne, tuonne jne...
Ei tuossa mitään pahaa siis ole, mukavaahan tuo on seurata lasten jännitystä, kun hyö jotain salaisuuksia tekevät, mutta tää jälkiseuraamus pienten osalta taas... :kieh:
Pienetkin (5v ja 2 vko:n päästä 4v) ovat alkaneet supista ja sipistä, pitää salaisuuksia jne
"Ei äiti kato tonne"
"Silmät kiinni ja nuku äiti, saa avata kohta"
"Se on salaisuus äiti"
"äiti se on yllätys"
Ja mikä tuon kaiken takana on? Mie tyhmä oon vaan kuunnellut sitä ripinää ja rapinaa, ja ihmetellyt ainaista murujen paljoutta lattialla... ja nyt selkis:
Mein pienet on "äitienpäiväsalaisuutena" piilotelleet erinäisiin paikkoihin leivänkannikoita, pipareita jne, mitä keittiössä on esillä ollut
Mie oon tässä aamusiivouksen yhteydessä löytänyt ainakin 3 piparia, viisi palaa leipää ja yhden omenan...
Siis luuleekohan nuo pienet, että äiteelle pitää varata ruokaa, vai yrittääkö ne mulle jotain pakkolaihdutusta
Tää nimittäin liittyy äitienpäivään, kun just koululaisille noita löytämiäni juttuja jupisin, niin yks sanos, että pienet oli kertoneet piilottaneensa äitille yllätyksiä äiteinpäiväksi :ashamed: