Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Välivuodessa ton ikäsenä on vaan se huonompi homma, että pitäis olla varalla varma työpaikka, minkä saanti tähän maailmanaikaan on kiven alla. Ton ikäinen ei nimittäin saa minkäänlaisia tukia, ellei ole yhteishaussa hakenut minimimäärään paikkoja ja jäänyt hyväksymättä. Ja jos pakko on hakea ja mennä opiskelemaan, niin ehkä kannattaa sitten valita semmoinen ala, mikä kiinnostaa oikeasti.

Joo välivuoden pitäminen ei oo mulla vaihtoehtona, koska nyt on hyvät opiskelurutiinit hyvässä muistissa ja haluan heti opiskelemaan. Ja sitten taas näkisin järkevimpänä asua vielä täällä omalla kotipaikkakunnallani. Ajattelin nyt hakea ensisijaisesti lukemaan yliopistoon sosiaalityötä ja amkiin sosionomiksi, nekin kiinnostavat. Jos ei tunnu omalta niin sitten vaan ensi keväänä uutta hakua :)

Ja jos en kumpaankaan noista pääse niin sit se hammashoitaja. Oon kuitenkin sen verran nuori että ei se pari vuotta nyt mitenkään kovin pitkä aika oo vaikka amiksessa olisikin. Kyllähän suurelle osalle tulee se kaks välivuotta kun on armeija tai jos ei pääse ensimmäisillä hakukerroilla sisään yms. Ja eihän mikään koulutus ole turhaa. Eniten tässä vaihtoehdossa pelottaa muiden reaktiot "eikö se muualle lukion jälkeen päässy kun lähäriks". Mutta voihan sitä sitten sanoa niille, että aikoo sen jälkeen sinne suuhygienistikouluun :)

Yhteistyössä