Mitä ja miten paljon lahjoja lapsesi saa jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulufani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulufani

Vieras
Itse olen jouluun ihan höpsähtänyt...ostelen lahjoja joka lapselle 5-10kpl,muita lahjoja lapset eivät saa koska kummeja ei ole,ja mummot ym eivät osta lahjoja.mielestäni jouluna kuuluu saada lahjoja enemmän kuin muutama :)

Meillä lapsi saa myös kummeilta sekä isovanhemmilta paketit, joten itse emme osta kuin max. 5 pakettia hänelle. Emme tahdo totuttaa lasta pelkkään materiaan emmekä halua sitä, ettei lapsi jaksa edes keskitttyä katsomaan mitä paketeissa on.

Liikaa. Johtuu ihan siitä, että heidän isänsä sekoaa joulun alla täysin. Hän ostaa yllättäviä, kummallisia, harkittuja, makeita, (minusta) käyttökelvottomia, hienoja, edullisia ja kalliita lahjoja lapsilleen ja minulle.

Asiaa ei yhtään paranna lähisuku ja tutut...

Meiltä vanhemmilta yhden isomman lahjan tai pari pienempää. Kummeilta yms. sukulaisilta ja ystäviltä yhteensä n. 5 lahjaa eli yhteensä 5-7 kpl. Ja on tarpeeksi.

meiän kaikki kolme ipanaa saavat 10-20 lahjaa per nenä.joulu on lasten juhla ja mä pidän siitä huolta että lapset myös saavat paketteja avattaviksi.tietty se joulu meillä muustakin koostuu kun lahjoista

Järkyttävää, jos joku ostaa lapselleen 10 lahjaa, sori suora ilmaisuni :whistle:

Me ostetaan 1 lahja/lapsi - muilta tulee ihan riittävästi ja joka joulu joudun toppuuttelemaan innokkaita lahjojen ostelijoita. Kymmenen lahjaa yhteensä olis mun mielestä max. määrä! Mut eipö oo tainnu koskaan noin vähän tulla..

lapsi 1(18v) astioita(sai jo viime jouluna aika paljon, mutta vielä puuttuu)
kirjoja(askartelu)
leffoja
rahaa
huppari

lapsi2(17v) laskettelu vehkeet(takki,housut,sukset,kengät,kausikortti)
leffoja
boxereita/kalsareita
t-paitoja/huppareita
rahaa

lapsi3 (8v) soiva korurasia
yöpaita
jotain hevos juttuja pitäs vielä kattoo

lapsi4 (2v) autoja

Nää on ne mitä me ostetaan /annetaan, kummit ja mummit on sitten antanu vielä lahjat. Lisäks isommat on ostanut jotain näille kahdelle pienimmälle. :)

Toiveita ollaan kuunneltu pitkin vuottaa ja laitettu korvan taakse. Sukulaiset yleensä kysyvät, mitä lapset ovat toivoneet kun pukille on kirjoitettu ja yhdessä sovitaan mitä kukin ostaa, sillä tavalla ei tule montaa samanlaista lahjaa. Itse ostamme yhden tai kaksi isompaa (kalliimpaa) lahjaa. 8 joulua esikolla takana, kuopuksella 4, eikä yhtään pettymyksen kyyneltä vuodatettuna huonojen lahjojen takia. :)

Yhteistyössä