Mitä järkeä mun elämässä on kun en osaa mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niemand
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mie";27983940]Siis sun mies luulee että oot opiskellut ammatin, vaikket oikeesti ole? :O[/QUOTE]

no vissiin se siinä luulossa elää. Ei olla aiheesta oikeen puhuttu. En saanu aikoinaan opinnäytetyötä tehtyä niin jäin valmistumatta.

en kyl ikään sano että mun lasi olis puoliksi tyhjä tai täynnä. Se on vaan siinä on vaan puolet jäljellä sitte... :D

Onhan se sitten puoliksi täynnä. Se kertoo näes elämänasenteesta, että onko se positiivis- vai negatiivissävytteinen, ja sun vaikuttais kuitenkin olevan positiivinen. Joten ala ajatella positiivisesti, niin pääset päämääriisi, mitkä ne sitten haluat olevankaan. Tässä aiheesta hyvä kirjoitus: Miksi positiivinen ajattelu kannattaa aina?

Mä osaan jonkin verran vähä kaikenlaista ja olen kykenevä oppimaan (koulussa pärjäsinki hyvin), mut ei oo yhtään eritysitaitoja. En oo missään tosi hyvä.
Suurin ongelma on varmaan kuitenki se ettei oo riittävästi kiinnostusta. Moni asia kiinnostaa jonkin verran, mutta ei niin paljo että opiskelisin siitä ammatin.

Mä osaan jonkin verran vähä kaikenlaista ja olen kykenevä oppimaan (koulussa pärjäsinki hyvin), mut ei oo yhtään eritysitaitoja. En oo missään tosi hyvä.
Suurin ongelma on varmaan kuitenki se ettei oo riittävästi kiinnostusta. Moni asia kiinnostaa jonkin verran, mutta ei niin paljo että opiskelisin siitä ammatin.

Sinunlaiset ihmiset pärjäävät aina. Paremmin kuin sellaiset joilla on jokun erityistaito mutta epätasainen suoritusprofiili. :)

Päissäänlaskua voi treenata. Esim. voit hämmästyttää kaveriasi laskemalla 98*98=9604.
Onnistuu seuraavasti: 98*98=(100-2)*(100-2)=100*100-2*100*2+2*2=10000-400+4=9604
Suuremmatkin luvut menevät samalla metodilla 997*997=(1000-3)*(1000-3)=1000*1000-2*1000*3+3*3=996009
Näihin ei tarvitse kertotaulua edes kymmeneen saakka, 1000*1000 lasketaan lisäämällä vain kaikki nollat ykkösen perään 1000000.
Sitten kyllä tarvitaan muita menetelmiä, jos pitää laskea päissään vaikka 897*465. Tuollaisten parissa voi sitten viivästyttää dementian puhkeamista vanhuksena.

[QUOTE="vieras";27985745]Sun suurin ongelma elämässä on kylläkin sun asenne.[/QUOTE]

no mä vaan en tiedä miten muutoinkaan olisin en mä vaan osaa olla/ajatella toisin ku näin.
oon jumissa. se on kyllä pienestä pitäen tehty mulle selväks että oon viallinen.

Kai sä nyt ap jotain osaat? Itsekin olen surkea melkein kaikessa, mutta kun tarkkaan mietin, niin oonhan mä jossain hyvä. Vaikka laskettelussa. Leipoa en osaa, enkä käsitöitä tehdä, mutta ei oo ikinä tullu pieneen mieleenkään, että niiitä pitäis osata tehdä. Inhoan käsitöitä, en edes halua tehdä niitä. Olen myös surkea ajamaan autoa, onneksi meillä on automaatti. Työtön en jostain kumman syystä ole, jostain syystä säkällä olen saanut ihan hyvän työpaikan. Huono äiti olen myös, mulla ei ole minkäännäköisiä kasvatustaitoja. Tuntuu, että olen totaalinen luuseri, mitä tulee kasvatusasioihin. Onneksi mulla on kunnon mies, joka hoitaa meillä noi lasten kehityskeskustelut päiväkodissa ja muutkin asiat, mä oon siis aivan käsi kaikessa.

Mutta tsemppiä sulle ap. Ihan oikeasti, kyllä sä ihan varmasti olet hyvä monessakin asiassa!!

Äo testin mukaan olen heikkolahjainen.... Tosin en tiedä onko tuollaiset testi luotettavia.

Mitä tällainen yksinkertainen ihminen voi opiskella?

Minka ao testin mukaan? Netti testit on kaukana luotettavasta eivatka kerro mitka osa-alueet ovat vahvat ja missa heikkouksia, jos osoiden valilla suuria heittoja kertovat ne mahdollisesti oppimis vaikeuksista. Itse sain dysleksia diagnoosin lahes 30 vuotiaana ja kylla se helpotus nain myohaankin ja auttoi ymmartamaan etta onhan minulla huomattavia vahvuuksiakin, olin vain aina keskittynyt heikkouksiini joten ne oli unohtuneet.
Mita haluaisit opiskella ja miksi luulet ettei sinusta ole siihen? Ja mika koulutus sulla on pohjalla?

Yhteistyössä