Mitä järkevää vois vastata työhaastattelussa kysymykseen: "Mitä työ merkitsee sinulle"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Entä kysymykseen mitkä on tulevaisuuden suunnitelmat? Jos nyt ei oo mitään muita tulevaisuuden suunnitelmia kun löytää työpaikka jossa viihtyy ja elää normaalia lapsiperheen elämää. Mitä ne hakee tollasilla kysymyksillä?

Riippuu työpaikasta. Jos työ on sellasta ns.rutiinia mikä ei vaadi pajoa luovuutta niin miksipä ei voisi vastata että: työn avulla elätän perheeni tms. Jos ne taas etsii uraohjusta ja yritykseen kaiken panostavaa niin silloin pitää painottaa sitä että työ on tärkeää elämässä.

kaitpa ne sitä motivaatiota etsii. Ei halua lusmua töihin. Kokonaisuus ratkasee varmaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
varmaan hakevat vastausta siihen että haluatko oikeasti juuri tuon työn ja että oletko mahdollisesti työntekijä joka ei heti puolen vuoden päästä oo äitiyslomalla...

Ehkä näin, mut mikä olis järkevä vastaus noihin kysymyksiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tulevaisuuden suunnitelmat on kiertoilmaisten- aiotko hankkiutua raskaaksi.... yms.

Eli siihen voi hyvin vastata et suunnitelmissa löytää mieluinen työpaikka ja elää ihan normaalia lapsiperheen elämää? Mut mitä vastata kysymykseen mitä työ merkitsee sinulle?

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
varmaan hakevat vastausta siihen että haluatko oikeasti juuri tuon työn ja että oletko mahdollisesti työntekijä joka ei heti puolen vuoden päästä oo äitiyslomalla...

Ehkä näin, mut mikä olis järkevä vastaus noihin kysymyksiin?

mulla tulee aina tuosta kysymyksestä aiheesta "tulevaisuuden suunnitelmat" että ne yrittää urkkia mahtaako rouva aikoa hankkia lisää lapsia vai ei,koska ainakaa moni yksityinen firma ei tykkää sellaisista rouvista koska äitiysloma maksaa niille melkoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Tulevaisuuden suunnitelmat on kiertoilmaisten- aiotko hankkiutua raskaaksi.... yms.

Eli siihen voi hyvin vastata et suunnitelmissa löytää mieluinen työpaikka ja elää ihan normaalia lapsiperheen elämää? Mut mitä vastata kysymykseen mitä työ merkitsee sinulle?

no kerrot niille mitä se merkitsee! Mitä se sulle merkitsee?Onko pelkästään välttämätön paha rahan saamiseksi (sillä perustelulla tuskin kyllä tulee työpaikkaa saatua) vai onko siinä joku muu pointti miksi tykkäät käydä juuri siinä työssä jota haet.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mitä se työ sulle merkitsee? Siinä halutaan vastaus sinulta eikä palstalaisilta. Koska sinuahan sinne ollaan palkkaamassa :)

No siinähän se, en mä tiiä mitä se mulle merkkaa... Mitä se teille merkkaa? Jos mä sit osaisin hahmottaa paremmin et mitä se mulle merkkaa.

Tää menee ohi aiheen mut luojan kiitos mun työpaikalla ei "raskaaksi hankkiutuminen" tms ole ollut este vakipaikan saamiselle. Myös raskaana olevia on palkattu. Pomo sanoikin joskus että ne on palkkaamassa ihmisiä moneks vuosikymmeneks, ei vain muutamaksi vuodeksi joten raskaudet ja pienet lapset ei vaikuta työpaikan saantiin.

Mutta siis tosiaan, noilla kysymyksillä varmistetaan sun sitoutumista työhön ja sitä, oletko OIKEASTI kiinnostunut tuosta työstä. Mikä sitten on oikea tapa vastata....hmm, niitä on varmaan niin monia vastauksia, yks sopii yhdelle, toinen toiselle...

Mä olen ainakin sanonut että mä tykkään tehdä työtä, ja tää kuulostaa mun työltä. Työ merkitsee mulle myös sitä että mulla on jotain perheen ulkopuolista elämää (en nyt ihan noilla sanoilla) mut kuitenkin sitä että työnteko kuuluu mun identiteettiin ja en voisi kuvitella olevani jatkuvasti kotona. Työ tuo elämään vaihtelevaa sisältöä jne

No mulle työ on henkireikä, elämä on mielekkäämpää kun on "oikeaa" tekemistä. Joo, saahan siitä palkkaakin, mutta se tekeminen ja työkaverit, ne merkkaa vielä enemmän. Kotona tylsistyisin kuoliaaksi.

mulla tulee aina tuosta kysymyksestä aiheesta "tulevaisuuden suunnitelmat" että ne yrittää urkkia mahtaako rouva aikoa hankkia lisää lapsia vai ei,koska ainakaa moni yksityinen firma ei tykkää sellaisista rouvista koska äitiysloma maksaa niille melkoisesti.
Sama kysymys esitetään kyllä yleensä miehillekin.