Mitä jos lapsi on "ruma"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lara--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lara--

Aktiivinen jäsen
21.11.2009
2 349
20
38
Kauneus on katsojan silmissä ja ei voi ulkonäköä varsinkaan vauvoilla/ lapsilla paljon vertailla...

Mutta törmäsin tämmöseen ilmiöön.. Kaikki äidithän ajattelevat, että oma lapsi on kaikkein kaunein... Mitä jos näin ei olekkaan?

Tutullani on oikeesti aika ruma lapsi :o En tahdo vaikuttaa sydämettömältä ja ilkeältä, mutta valitettavasti tämä on mielipiteeni! Tämä lapsi näyttää joltain metsänpeikolta ja on mielestäni kaukana kuniista.

Lapsen äiti kuitenkin ylistää tämän kauneutta ja suloisuutta kommenteilla kuten: " Eikös meidän Maikki-Liisa ole söpö tämä panta päässä??" Mitä tuohon vastaa, jos on eri mieltä? En tietenkään mene sanomaan, että: :"Ei ole söpö, on ihan hirvee", mutta en voi sanoa kauniiksikaan... Kun en kerta ole sitä mieltä!

Entäs todella lihavat lapset? Joku sanoo, että lapset ei ole lihavia... Mutta on niitäkin! Jo jotkut kaks vuotiaatki on tosi isoja ja selvästi "ylipainoisia"! Mitä voi sanoa vanhemman kommenttiin "Eikös meidän Petri-Matti olekkin pieni ja suloinen" , kun kaveri on 2v ja painaa 45kg ja omistaa kolme leukaa?

Mitäs sitten, jos itse omistaa tuollaisen lapsen? Kuinka häntä voi kehua ja kehitää hälle tervettä itsetuntoa...?

Anteeksi, jos olen jonkun mielestä pinnallinen!! Tämä on vain mun pohdintaa aiheesta...

Sanoisin, että pääsääntöisesti kaikki pikkulapset ovat mielestäni suloisia. Ja omat ovat varmaan kaikkien mielestä kauniita.

Lisäksi kannattaa muistaa, että lapset muuttuvat aika paljon kasvaessaan. Mun lempinimi vauvana oli "peikkopoika". Ja lapsuuden valokuvista ymmärtää kyllä, miksi. Silti minusta kasvoi ihan nätti nainen.

Ihana! Olen joskus miettinyt ihan samaa.... Pinnallista tai ei, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Eihän sitä toki tarvitse ääneen kertoa.... Olen vastaavanlaiseessa tilanteessa joskus vaan hymistellyt jotain, en kyllä ala valehtelemaankaan!

Sulla ei varmaan itselläsi ole lapsia? Omassa lapsessaan sitä näkee niin paljon itseään että väkisinkin pitää lapsen piirteitä ihanana ja söpönä :) Onkai niitä peikkomaisia vauveleitakin, mutta rumaa vauvaa en usko olevan olemassakaan. Vaikkei nyt vanhempien kanssa niin samaa mieltä olisikaan, tarvitseeko siinä sen kummemmin pohtia syvällisiä ja väistellä vastausta, sanoo vaan että on ja sillä sipuli... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ajatuksia:
Sanoisin, että pääsääntöisesti kaikki pikkulapset ovat mielestäni suloisia. Ja omat ovat varmaan kaikkien mielestä kauniita.

Lisäksi kannattaa muistaa, että lapset muuttuvat aika paljon kasvaessaan. Mun lempinimi vauvana oli "peikkopoika". Ja lapsuuden valokuvista ymmärtää kyllä, miksi. Silti minusta kasvoi ihan nätti nainen.

On tämäkin ei niin söpö- tyttö tosi suloinen luonteeltaan ja reipas kun mikä... Mutta ei vaan kaunein lapsi...

Toi on ihan totta muuten! Itse olin pieni ja pyöreä lapsi... Tai oikeastaan tosi lihava :laugh: Yks vuotiaana vielä istuin vain ja söin ... Ja nyt en kyllä ole lihava...

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Toivottavasti säkin saat ruman vauvan, että ystäväsi pääsee hihittelemään sun selän takana, miten ruma lapsi toi JennaEllinooraAlexandra on :D

Mutta toikin on vaan jonkun mielipide. Onko sillä oikeesti jotain väliä mitä toinen aattelee, jos pitää mölyt mahassaan eikä sitä ala toiselle ääneen kauhistelemaan.

Voin sanoa,että meidän yks lapsista ei ole mitenkään sievä. Mutta aivan syötävän sulonen kylläkin. Oli vauvana just sellasen pikku maahisen näkönen ja siksikin niin ihana.
Niin lapsista kuten muistakin ihmisistä löytyy aina jotain kauneutta vaikka se ei olis ulkoista niin on sisäistä.

Toivottavasti säkin saat ruman vauvan, että ystäväsi pääsee hihittelemään sun selän takana, miten ruma lapsi toi JennaEllinooraAlexandra on :D

Mun ystävän mielestä kaikki on kauniita :D Ei se ole niin pinnallinen kun minä ;) Mä olin lihava lapsi, en oppinu kävelemäänkään kauheen aikasin... :)

On totta että jotkut lapset ovat söpömpiä kuin toiset. Jossain tutkimuksessa on todettu että lapsen "luontainen vetovoima ns. söpöys" edesauttaa kiintymystä kehittymään. Muita edesauttavia tekijöitä oli mm. helppohoitoisuus (siisettä saa helposti tyynnyteltyä jne).

Uskon kuitenkin että omaa lastaan rakastaa ja näkee hänessä vain sen "söpöyden", näkee sieltä sen luonteenkin. Oma lapseni on söpö ja luonteeltaan aivan ihana, raskasta häntä enenmmän kuin mitään. Nyt odotan toista ja mietin vain etten voi toista näin ihanaa lasta saadakaan, joko toinen lapsemme tulee olemaan todellla hankala luonteeltaan tai sitten emme ansaitse edes tervettä lasta. Mutta nämä ovat näitä äidin pelkoja. Saattaahan olla, että meillä tai teillä on vammainen lapsi, joku sellainen vamma joka vaikuttaa ulkonäköönkin, eikä sille sitten mitään voi. Mutta lastaan sitä rakastaisi kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ++:

Mutta toikin on vaan jonkun mielipide. Onko sillä oikeesti jotain väliä mitä toinen aattelee, jos pitää mölyt mahassaan eikä sitä ala toiselle ääneen kauhistelemaan.

Mutta eikös se olisi aika noloa, jos tää ap:n ystävä sattumoisin lukisi tämän ketjun?

mitä tähän nyt vastais.. ei kaikki lapset tietenkään ole kauniita ja hoikkia. ja miksi se äiti ei saisi pitää omaa lastaan söpönä, vaikka niin ei sinun tai muidenkaan mielestä olisi. Pitäisikö sen sitten haukkua lastaan sinulle?

no ehkä sille lapselle voi opettaa, että se ulkokuori ei ole kaikkein tärkein asia maailmassa. kyllä ruma ihminen voi omata hyvän itsetunnon. ja ihan yhtälailla kauniilla ihmisellä voi olla huono itsetunto.

Meidän naapurissa asuu alakoululainen tyttö, joka on aina ollut mun mielestä "vähemmän kaunis" lapsi. Siis oikeastaan aika ruma! Vanhempiensa mielestä tyttö varmaan on söpö ja sehän on pääasia :D

kauneus on tosiaan katsojan silmissä ja se ettei sinun mielestä joku ole kaunis ei tarkoita että näin olisi muiden mielestä.Se mikä sinusta on rumaa on toisista kaunista.:)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Sulla ei varmaan itselläsi ole lapsia? Omassa lapsessaan sitä näkee niin paljon itseään että väkisinkin pitää lapsen piirteitä ihanana ja söpönä :) Onkai niitä peikkomaisia vauveleitakin, mutta rumaa vauvaa en usko olevan olemassakaan. Vaikkei nyt vanhempien kanssa niin samaa mieltä olisikaan, tarvitseeko siinä sen kummemmin pohtia syvällisiä ja väistellä vastausta, sanoo vaan että on ja sillä sipuli... :)

Joo, tämä on ihan totta! Kyseinen tyttö, joka on mielestäni "peikkomainen" on tismalleen isänsä näköinen, hällä on vahvat piirteet :)
Minäkin harrastan tuota muminaa...

Sulla ei tosiaan taida olla omia lapsia. Huhuhuh. Jos saisit edes joskus oman lapsen, niin sun silmissä se ei koskaan olisi ruma...se on aivan varma tieto!!!! Kaikkien äitien ja isien mielestä oma lapsi on täydellisin man päällä!!!! ajattlet todella tyhmiä..älä toiste tule ääneen niitä tänne sanomaan kiitos!!!!

Ja tottakai tästäkin asiasta saa puhua ääneen! Omasta mielestänikin toinen tyttäreni on toista kauniimpi, mutta en tietenkään koskaan heille tai kenellekään muulle mieleipidettäni tuo julki.

Alkuperäinen kirjoittaja ++:

Mutta eikös se olisi aika noloa, jos tää ap:n ystävä sattumoisin lukisi tämän ketjun?

Olis se varmaan aika noloa :ashamed:
En koskaan aijo haukkua kenenkään lasta rumaksi, enhän hauku kenenkään läheiseni autoa, miestä, vaimoa tai kotiakaan rumaksi....
En ole sellainen ihminen, joka tahallaan loukkaisi toista...

Tämä on vaan mun mielestä mielenkiintoinen aihe, varsinkin kun siitä ei paljon puhuta...

Tosi mielenkiintosia näkökulmia, laittakaa vaan lisää! :wave: