Mitä jos määrätyt särkylääkkeet ei auta luunmurtuman aiheuttamaan kipuun?

[QUOTE="vieras";25077331]Kannattasko ens kerralla ottaa alkoholia vähän rauhallisemmin =).[/QUOTE]

Yleensä niissä tapauksissa missä sattuu, on alkoa otettu liian vähän.. :D nimim. kokemusta on..Tarpeeks änkyrässä kun ei tajua ottaa vastaan tms. vaan kaatuukin rennommin.. :D :D

Tosin, näillä keleillä ei kyllä tarvitse olla humalassa teloessaan itseään..

Kyllähän murtuma sattuu. Minulla murtui olkapää työtapaturmassa eikä lekuri nähnyt sitä kuvissa heti. Viikonlopun yli yritin "jumpata" sitä parempaan kuntoon!! Maanantai aamuna lekuri soitti piipaapiipaa "elä hyvä ihminen heiluttele sitä kättä, sulla on murtuma siinä olkapäässä" kun radilologi oli katsonut vihdoin kuvat.

Nooh, söin sitten kaksi Panacodia + Burana 600 kolme kartaa päivässä. Jos oli tarve sai ottaa vielä 2 Panacodia johonkin väliin. Olin siitä Panacodin kodeiinista ihan tillintallin. Se kipu laantui pikkuhiljaa kun olkapää sai lepoa.
Tärkeää vissiin on että se parasetamolin määrä ei ylitä 4 grammaa/päivä ja ibuprofeenin määrä 2400mg. Elimistö ei pysty käsittelemään suurempia annoksia pitkän päälle, kärsii munuaiset ja maksa. Jos muutaman päivän syö suuria annoksia se on ok mutta jos vuosikaupalla syö jatkuvasti jotakin, ei ole hyvä.
Annosta pitää siis vähentää kun tarve vähenee.

Yleensä niissä tapauksissa missä sattuu, on alkoa otettu liian vähän.. :D nimim. kokemusta on..Tarpeeks änkyrässä kun ei tajua ottaa vastaan tms. vaan kaatuukin rennommin.. :D :D

Tosin, näillä keleillä ei kyllä tarvitse olla humalassa teloessaan itseään..

Niinpä. Siinä kuuraasen hakkeen päällä liukasteli moni. Ja moni on sanonut nyt jälkeenpäin, että on monesti meinannu kaatua siinä pihas (siis vuosien varrella) ja yks ihminen on telonut siinä nilkkansa.

Jos olisin ollut perseet olalla, niin en olisi ehtinyt/tajunnut ottaa kädellä vastaan vaan olisin kaatunu perseelleni.

Niinpä. Siinä kuuraasen hakkeen päällä liukasteli moni. Ja moni on sanonut nyt jälkeenpäin, että on monesti meinannu kaatua siinä pihas (siis vuosien varrella) ja yks ihminen on telonut siinä nilkkansa.

Jos olisin ollut perseet olalla, niin en olisi ehtinyt/tajunnut ottaa kädellä vastaan vaan olisin kaatunu perseelleni.

se saattaa se kiinteistön omistaja muuten olla vastuussa kaatumisestasi

ja tässä on hyvä vatsansuojalääke, ostin meidän cm:sta

silicea_gel_bottle.jpg

[QUOTE="Vieras";25077434]Ne sormet EI saa turvota. Pidä se käsi ylhäällä, 90asteen kulmassa ja liikuttele niitä sormia. Menee vielä vituiks koko homma muuten.[/QUOTE]

Noin mä teenkin koska muuten rupiaa sormia pakottamaan.

Oon mielestäni nukkunu yöllä monta tuntia, mutta väsy on silti.

Itse luultavasti soittaisin ensisijaisesti sinne käden kipsanneeseen yksikköön ja tarkistaisin/varmistaisin sieltä ohjeet kipulääkitykselle. Toissijainen paikka tarkistaa asia olisi omalla kohdallani lähin päivystävä yksikkö.

No kyllähän saa!! :whistle:

Ei kaikille vaan sovi buranat/ ym. tulehuskipulääkkeet(niin, kuin ei minulle!)
Laittavat ensin tramalia piikkinä kankkuun ja sit saa reseptin kotia..
joko sen tavallisen tai sitten pitkävaikutteisen!

Kipuihin vaikuttaa tradolan/tramal paremmin, kun panacod!

No kyllähän saa!! :whistle:

Ei kaikille vaan sovi buranat/ ym. tulehuskipulääkkeet(niin, kuin ei minulle!)
Laittavat ensin tramalia piikkinä kankkuun ja sit saa reseptin kotia..
joko sen tavallisen tai sitten pitkävaikutteisen!

Kipuihin vaikuttaa tradolan/tramal paremmin, kun panacod!

**Ja tämä oli vastaus siihen, että; tuskin panacodia vahvempaa saa :D
Ei lähteny liitteet messiin! :D **

Kipu hellitti sitten vähitellen ja nyt meen ihan ilman kipulääkkeitä. Tosin eilen poistettiin hammas niin sen takia otin sitten sitä grammaasta panadolia. Mutta siis käteen en tarvitte enää mitää lääkkeitä ja turvotus on laskenut. Maanantaina oli eka kontrolli ja luut on pysynyt paikallaan.

tue käsi kohoasenoon tyynyillä yöksi, päivällä sido vaikka kaulaliinalla ikään kuin olisi kantositeessä, auttaa turvotukseen ja kipuun.
Ei missään nimessä kantositeesen, vaan pidettävä muuten kohoasennossa. Kantositeessä käsi jää liian tiukkaan kulmaan, eikä turvotus pääse valumaan kyynärpäähän. Käsi kipsattuna nyt 2 vkoa, kyynärpää vielä mustana turvotuksen jäljiltä mutta sormissa ei turvotusta kohoasennon ansiosta.

Yhteistyössä