Mitä jos miehesi sanoisi sulle näin:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja X?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

X?

Vieras
"Mä en kattois sua päivääkään, ellei olis noit lapsia?"
....mä mietin tässä, että käskisinkö pakkaa kamansa, kerta ei naimisissakaan olla.

Mitäs te tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Itseäni ärsyttää sekin, ettei mukamas aikuinen ihminen tiedä mitä suustaan päästää. Ei riidankaan aikana ihan mitä vaan voi heittää ilmaan.

Meilä ainakin riidan aikana voi pahojakin asioita sanoa kumpikin toisilleen..mutta ei loppujen lopksi niitä tarkoiteta. Jos miehesi ei pyydä anteeksi sanomisiaan...niin sitten hän varmaan tarkoitti mitä sanoi..:/

selvittàisin onko se nyt ihan tosissaan sità mieltà vaiko haastaako sanomalla noin ainoastaan riitaa. enemmàn vaakakupissa painaa teot kuin sanat. ei tuo lause tietysti mukavalta kuulosta

Meilä ainakin riidan aikana voi pahojakin asioita sanoa kumpikin toisilleen..mutta ei loppujen lopksi niitä tarkoiteta. Jos miehesi ei pyydä anteeksi sanomisiaan...niin sitten hän varmaan tarkoitti mitä sanoi..:/

Musta tuo on kyllä outoa. Että riidellessä voi sanoa mitä sylki suuhun tuo, kunhan pyytää anteeksi niin kaikki on hyvin?

Koskaan emme ole mieheni kanssa 16 vuoden aikana sanoneet riidellessä pahoja asioita toisillemme. Pahin taitaa olla, "sä et koskaan edes tiskaa" tms. Miksi loukkaisimme toisiamme turhan päiten?

No kylla munkin mies saattaisi noin sanoa. Hanella on sellainen kamala tapa, etta suuttuessaan puhuu todella rumia ja inhottavia. Pyytaa kylla anteeksi ja on sanonut mulle sata kertaa, etta ei pida uskoa tai kuunnella mitaan, mita suuttuneena sanoo. On monta kertaa miettinyt itse, etta miten saisi sen loppumaan, etta ei vaan saa kontrolloitua sanomisiansa tarpeeksi. Ainakaan joka kerta. Mutta ei siina mitaan, kylla ma tuon kestan, varsinkin kun miehessa ei muuta vikaa ole, ja osaa pyytaa anteeksi.

Tuon lauseen kuulin alkuvuodesta. Olemme nyt hakemassa molemmat uutta asuntoa ja välit ovat hyvät kun mies lopulta sai tarkemmin ajatuksensa kasaan ja sai kerrottua että hänellä on itsensä kanssa niin paha olla ettei pysty olemaan kanssani. Lapsi on hänelle se jota rakastaa ja jonka tarpeisiin pystyy vastaamaan, minun tarpeisiin hän ei pysty ennen kuin oppii vastaamaan omiin tarpeisiinsa taas. Tosin minun se piti aika tiukasti sanoa että me voimme muuttaa erilleen jos hän sitä haluaa ja vaikka se sattuukin minuun niin se voi silti olla se paras ratkaisu. Saa nyt nähdä miten tämä sujuu kun saamme omat asunnot ja miten lapsi sopeutuu kahteen kotiin, mutta yhä uskon että tämä on tällä hetkellä se paras ratkaisu, rakastan tuota miestä niin paljon että jos hänen on parempi ilman minua päästän hänet menemään.

Mun mies on kerran vuosia sitten sanonut mulle, että eiköhän meidän ole parempi erota (käytti tota lausetta aina aika ajoin isomman riidan yhteydessä) samoin tein ojensin miehelle käden ja sanoin, että pistä tohon käteen ja pääset musta eroon, eikä asiasta tarvitse enää neuvotella.Olin aivan kypsä tuohon saamarin erojupinaan.

Mies katsoi mua monttu auki, ei ojentanut kättään, epäröi hetken ja poistui huoneesta.
Se oli viimeinen kerta kun tuota lausetta enää missään muodossa käytti.

Nyt jos riitoja tulee, ei enää sanallakaan vihjaile eroamisesta.

Yhteistyössä